Realistisk madplan og budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2011

mortilnoahogmelina

Hmm , her hjemme der bruger vi 2300-2500 om måneden på mad husholdning bleer grød mme og diverse .
Og vi spiser sundt og mange grønsager .
Så mit første indtryk er at 3000 er meget til 2 mennesker .

MEn jeg synes ellers din madplan ser fornuftig ud .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2011

Madam Blå

Synes den er meget realistisk, så det skal nok gå Synes dog det er meget at have 3000 om måneden til husholdning. (Men jeg sparer også der, hvor der spares kan)

Vi gør det omvendt. Vi har 2200 til husholningen om måneden. Så deler jeg pengene op, så der er 400 til hver uge, og så lægges de i en pung, som vi så handler fra i den uge. De overskydende penge bruges på, når vi får gæster, hvis vi vil på cafe eller lign.

Jeg laver madplan hver søndag og en uge frem, og vi bruger ikke mere end 400 kr om ugen på mad, bagepapir,olie osv. Nu er der dog kommet opvasketabs oveni, da vi har opvasker, så måske der skal lidt flere penge til. Men det må vi se på

For mig er det nemt på denne måde, for så har vi det vi har, og det hænger altid sammen

Anmeld

2. august 2011

BellaCiinea

Yes, we are broke as hell right now, som nogen ved Heh.. Så jeg sidder lige her i min OCD-agtige tilstand og prøver at planlægge næste måned madmæssigt. Jeg laver madplan for hver uge, laver uge-for-uge indkøbslister og prøver på forhånd at regne ud, hvad det vil koste at købe ind.

Har tænkt mig at handle i Rema1000 og Netto, men de foreløbige priser jeg har regnet ud, har jeg bare taget fra SuperBests netbutiks priser (som self er noget dyrere end de billige indkøbssteder). Så regner med, at det skulle blive i hvert fald 100 kroner billigere end på nedenstående billede.

Ser det realistisk ud? Det her er for den første uge efter der kommer penge. Vi har et budget på 3000 for mad for 2 personer (og husholdning), og nogen af tingene holder jo mere end en uge, fx en ost og bagepapir og sådan.

Hvordan synes i det ser ud?

Hmm altså vi er 2 mennesker..

Har lagt madplan

Igår handlede vi ind til 1 uges aftensmad.. selvfølgelig fik jeg også købt lidt mel og te og sådan lidt af det løse....

Kom af med 245kr.

Og handlede ind i Føtex

Anmeld

2. august 2011

raca

jeg syntes det lyder realistisk og fornuftigt.

jeg vælger små mænger fedtfattigt kød og ser kødet som tilbehør ikke det bærende i en ret.

så hos os er grønsager kartofler og brød det bærende(brød er groft hjemmebagt ) og kødet tilbehør+ det er rationeret de fleste dage.. som i 1 kotelet eller 5 frikkedeller/kødboller osv.

vi vælger frugt frem for slik og vand frem for søde drikke.(så ingen sodavand, juise, )

til morgenmad er det rugbrød eller havregryn.

på den måde er vores mad sund fedtfattig og grønsagsrig.

vi lever for ca 700kr pr mdr eller 3500pr mdr.

vi er 2 voksende og 2 børn. hvis vi kun var os selv ville det ligge på ca 2000-2500kr pr mdr. vil jeg tro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.