Mettemus skriver:
Det er svært! Og så mens man sidder der og laver madplaner og kigger i reklamer og kogebøger, føler man sig vældig overskudsagtig og inspireret, men når det så bliver onsdag kl. 17.30 var det måske alligvel skudt over målet med syv helt nye retter dén uge 
Tror også det er fint med en fast food dag - man er nødt til også at være realistisk, ellers falder alle gode intentioner til jorden, og madplan får lov at blive en by i Rusland ALT for hurtigt igen. Vi har ikke rigtig fået det op at køre igen efter Laurits blev født, og det er da drøn ærgerligt og alt for dyrt
Jamen det er nemlig det! Så står man en aften, og så gider man VIRKELIG ikke lave mad alligevel. Så der er også indført en rugbrødsdag hver uge, og så er der sædvanligvis også én dag med rester af en eller anden ret, som vi tidligere har fået. Men det med madplanen er nemlig så vigtigt, selvom man ikke orker. Vi har ikke bil, og handler derfor bare mange gange om ugen, og det er ALTID sådan noget med vi står i supermarkedet (det nærmeste: et af de dyre) og siger: "Øh.. Hvad skal vi have til aften?" intet er planlagt, og derfor kunne jeg også flytte hele SYV poser ris, da vi flyttede for nylig. Fordi man ikke skaber sig overblikket før man handler 
Men nu har jeg lavet en plan for de første 3 uger. Jeg havde dog lykkelig glemt, at min kæreste skal arbejde en hel uge på skanderborg (ikke druk, men arbejde), og at vi self. også spiser hos vores forældre her og der. Så det skulle gerne være billigere. Ser sådan her ud:
29.07: Marineret kylling med citrongrøntsager
30.07: Kartoffelpie med kylling og urter (giver rest)
31.07: Kold pikant-pastasalat
01.08: Rester af kartoffelpie med groft brød
02.08: Rugbrødsdag
03.08: Chili con carne (giver rest til fryser)
04.08: Aspargessuppe (giver rest)
05.08: Rugbrødsdag
06.08: Samskudsgilde af grøntsagsrester med kylling i tern
07.08: Kylling på cremet bund af porrer og spinat
08.08: Rugbrødsdag
09.08: Rester af aspargessuppe
10.08: Mexican day (tacos med grøntsager)
11.08: Grøntsagslasagne med kylling
12.08: Gryderet med cocktailpølser (giver rest)
13.08: Rugbrødsdag
14.08: Pandekager med oksekød og grønt
15.08: Rester af gryderet med cocktailpølser
16.08: Spaghetti med Dolmio-kødsovs
17.08: Tilapia Filet Royal med frisk pasta
18.08: Rester af chili con carne
19.08: Fastfood på egen regning
Det skulle gerne koste, inkl. dagligvarer, ca. 2300. Men det er ud fra SuperBests onlinepriser, så det bliver nok max 2000. Og når man så tænker på det med manden ikke er hjemme i en hel uge, nok endnu mindre. Så mangler jeg bare de sidste 2 uger (det er jo desværre en lang måned den her)
Anmeld