Realistisk madplan og budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Frøken J.

Carl-EmilsMoar skriver:

ooorgh  på dig.. Du skal altså ikke have det dårligt, fordi så bliver det bare endnu svære at få vendt det om

og bare for lige at lade dig få det lidt bedre kan jeg afsløre jeg levede af Cheeseburgers, is, blommer og avokadoer og kogt pasta med ketchup i 4 uger af min graviditet  og Carl-Emil? Han stor trives og danser rundt i min mave og ligger i den gode ende at aktivitet  så de kan sagtens tåle det

men jeg forstår dig godt, jeg er selv meget bevidst om f.eks at spise 3 skiver rugbrød pr dag for at få en god og solid mættende bund

Og som du skrev til en anden, hellere sat for højt end sat for lavt, totalt omvendt psykologi men det virker

Så er jeg ikke alene Men det er også fordi, at jeg tabte mig 25 kilo lige inden graviditeten, og det var meningen jeg MAX skulle tage 15 kilo på. Dem har jeg så allerede taget på her i uge 30. Og kan også tydeligt se på min hud, hvordan jeg har spist. Så det skal ændres nu! Er også bare DYYYYBT afhængig af saftevand og sodavand, og det er også en ting, som jeg skal af med. Så det har jeg ikke budgetteret med i den nye madplan. Min kæreste drikker det nemlig ikke, hvis det ikke er der, så det er mig, der er problemet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Mettemus

Nå, jeg kan så af en eller anden grund hverken se billeder eller smileys, så det er ikke sikkert mit svar giver nogen mening - jeg prøver dog alligevel!

Vi havde også før to blev til tre et husholdningsbudget på 3000 kr/mdr. Samtidig havde vi som jer ikke nogen intentioner om at leve af spaghetti og ketchup. Vi handlede ind i Løvbjerg, hvor de tit har store kødpakker til billige penge, fx fem kyllinger for 100 kr., 2 kg hk. okse for 100 kr (lav fedtprocent) osv. Det kræver selvfølgelig lidt fryserplads, men så kan det også sagtens lade sig gøre at komme længere ned end de 3000 kr. Så blev det måske 800 kr den første uge i måneden og 300-400 de andre. Og vi levede helt fint og uden afsavn (min vægt vil være udmærket dokumentation ). 

Mht grønt og problemer med at få det brugt, er der nogle ting som vi køber på frost i erkendelse af, at vi ellers ender med at smide for meget ud eller spise det samme fire dage i træk. Vi har altid champignon, broccoli, porre, ærter og majs osv. i fryseren. Jeg synes det er udemærket når det bliver smidt i wokken selvom det ikke er frisk 

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

Nå, jeg kan så af en eller anden grund hverken se billeder eller smileys, så det er ikke sikkert mit svar giver nogen mening - jeg prøver dog alligevel!

Vi havde også før to blev til tre et husholdningsbudget på 3000 kr/mdr. Samtidig havde vi som jer ikke nogen intentioner om at leve af spaghetti og ketchup. Vi handlede ind i Løvbjerg, hvor de tit har store kødpakker til billige penge, fx fem kyllinger for 100 kr., 2 kg hk. okse for 100 kr (lav fedtprocent) osv. Det kræver selvfølgelig lidt fryserplads, men så kan det også sagtens lade sig gøre at komme længere ned end de 3000 kr. Så blev det måske 800 kr den første uge i måneden og 300-400 de andre. Og vi levede helt fint og uden afsavn (min vægt vil være udmærket dokumentation ). 

Mht grønt og problemer med at få det brugt, er der nogle ting som vi køber på frost i erkendelse af, at vi ellers ender med at smide for meget ud eller spise det samme fire dage i træk. Vi har altid champignon, broccoli, porre, ærter og majs osv. i fryseren. Jeg synes det er udemærket når det bliver smidt i wokken selvom det ikke er frisk 

Tak for tippet! Angående fryserplads er det desværre et problem Da vi flyttede fandt vi ud af, at vores køle/fryseskab var for stort og måtte købe et nyt, og der er ca. halvt så meget fryserplads (2 små fryserskuffer). Skidehamrende ærgerligt! Men tænker også på at handle kød og sådan noget fx i Bilka, for de har nemlig også tit de store kødpakker til billige penge, og så må vi jo fryse ned så godt vi kan

Nu har jeg lavet 2 uger for næste måned, og den første vil nok blive 750 ca. hvis vi handler ind i Rema, ugen efter 650, og nu er jeg i gang med 3. uge.. Synes det er svært at finde retter, som både er billige, giver rester OG er sunde. Sikke en jungle!

Og så smider jeg en enkelt fastfood dag ind om måneden, tror jeg. Vi har fået alt for meget den seneste tid, men én gang om måneden synes jeg er ok  

Anmeld

26. juli 2011

Troldepussen

Frøken J. skriver:

Tak for tippet! Angående fryserplads er det desværre et problem Da vi flyttede fandt vi ud af, at vores køle/fryseskab var for stort og måtte købe et nyt, og der er ca. halvt så meget fryserplads (2 små fryserskuffer). Skidehamrende ærgerligt! Men tænker også på at handle kød og sådan noget fx i Bilka, for de har nemlig også tit de store kødpakker til billige penge, og så må vi jo fryse ned så godt vi kan

Nu har jeg lavet 2 uger for næste måned, og den første vil nok blive 750 ca. hvis vi handler ind i Rema, ugen efter 650, og nu er jeg i gang med 3. uge.. Synes det er svært at finde retter, som både er billige, giver rester OG er sunde. Sikke en jungle!

Og så smider jeg en enkelt fastfood dag ind om måneden, tror jeg. Vi har fået alt for meget den seneste tid, men én gang om måneden synes jeg er ok  

Jeg kan ikke lige se dine billeder, men kan fortælle at vi det sidste halve år har levet for 5-600 kr om ugen... Grøntsager har der ikke været flest af, men der kunne godt blive råd til det valgte bare at hygge lidt om børnene i stedet for... og det har været med fedfattigt kød...

Jeg har handlet i det jeg har kunnet i Netto. det resterende er blevet købt i kvivkly..

Anmeld

26. juli 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Det er svært! Og så mens man sidder der og laver madplaner og kigger i reklamer og kogebøger, føler man sig vældig overskudsagtig og inspireret, men når det så bliver onsdag kl. 17.30 var det måske alligvel skudt over målet med syv helt nye retter dén uge

Tror også det er fint med en fast food dag - man er nødt til også at være realistisk, ellers falder alle gode intentioner til jorden, og madplan får lov at blive en by i Rusland ALT for hurtigt igen. Vi har ikke rigtig fået det op at køre igen efter Laurits blev født, og det er da drøn ærgerligt og alt for dyrt

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Troldepussen skriver:

Jeg kan ikke lige se dine billeder, men kan fortælle at vi det sidste halve år har levet for 5-600 kr om ugen... Grøntsager har der ikke været flest af, men der kunne godt blive råd til det valgte bare at hygge lidt om børnene i stedet for... og det har været med fedfattigt kød...

Jeg har handlet i det jeg har kunnet i Netto. det resterende er blevet købt i kvivkly..

Det er bare super vigtigt af os at få en del mere grønt ind i kosten Også af hensyn til vores (læs: min) vægt og almene sundhed Vi har nogle måneders hæftig usundhed at rette op på Hehe

Anmeld

26. juli 2011

Troldepussen

Frøken J. skriver:

Det er bare super vigtigt af os at få en del mere grønt ind i kosten Også af hensyn til vores (læs: min) vægt og almene sundhed Vi har nogle måneders hæftig usundhed at rette op på Hehe

Det som jeg skriver, det kan der også sagtens blive råd til... Især hvis du har 750 kr at gøre godt med jeg har bare sjældent mere en 500 kr, nogen gange mere nogen gange mindre... og når det var mere købte jeg gerne stort ind af kød på tilbud, og det fedtfattigt kød...

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

Det er svært! Og så mens man sidder der og laver madplaner og kigger i reklamer og kogebøger, føler man sig vældig overskudsagtig og inspireret, men når det så bliver onsdag kl. 17.30 var det måske alligvel skudt over målet med syv helt nye retter dén uge

Tror også det er fint med en fast food dag - man er nødt til også at være realistisk, ellers falder alle gode intentioner til jorden, og madplan får lov at blive en by i Rusland ALT for hurtigt igen. Vi har ikke rigtig fået det op at køre igen efter Laurits blev født, og det er da drøn ærgerligt og alt for dyrt

Jamen det er nemlig det! Så står man en aften, og så gider man VIRKELIG ikke lave mad alligevel. Så der er også indført en rugbrødsdag hver uge, og så er der sædvanligvis også én dag med rester af en eller anden ret, som vi tidligere har fået. Men det med madplanen er nemlig så vigtigt, selvom man ikke orker. Vi har ikke bil, og handler derfor bare mange gange om ugen, og det er ALTID sådan noget med vi står i supermarkedet (det nærmeste: et af de dyre) og siger: "Øh.. Hvad skal vi have til aften?" intet er planlagt, og derfor kunne jeg også flytte hele SYV poser ris, da vi flyttede for nylig. Fordi man ikke skaber sig overblikket før man handler

Men nu har jeg lavet en plan for de første 3 uger. Jeg havde dog lykkelig glemt, at min kæreste skal arbejde en hel uge på skanderborg (ikke druk, men arbejde), og at vi self. også spiser hos vores forældre her og der. Så det skulle gerne være billigere. Ser sådan her ud:

29.07: Marineret kylling med citrongrøntsager
30.07: Kartoffelpie med kylling og urter (giver rest)
31.07: Kold pikant-pastasalat
01.08: Rester af kartoffelpie med groft brød
02.08: Rugbrødsdag
03.08: Chili con carne (giver rest til fryser)
04.08: Aspargessuppe (giver rest)
05.08: Rugbrødsdag
06.08: Samskudsgilde af grøntsagsrester med kylling i tern
07.08: Kylling på cremet bund af porrer og spinat
08.08: Rugbrødsdag
09.08: Rester af aspargessuppe
10.08: Mexican day (tacos med grøntsager)
11.08: Grøntsagslasagne med kylling
12.08: Gryderet med cocktailpølser (giver rest)
13.08: Rugbrødsdag
14.08: Pandekager med oksekød og grønt
15.08: Rester af gryderet med cocktailpølser
16.08: Spaghetti med Dolmio-kødsovs
17.08: Tilapia Filet Royal med frisk pasta
18.08: Rester af chili con carne
19.08: Fastfood på egen regning

Det skulle gerne koste, inkl. dagligvarer, ca. 2300. Men det er ud fra SuperBests onlinepriser, så det bliver nok max 2000. Og når man så tænker på det med manden ikke er hjemme i en hel uge, nok endnu mindre. Så mangler jeg bare de sidste 2 uger (det er jo desværre en lang måned den her)

Anmeld

26. juli 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

Som sagt er det bevidst sat højt Det er for at blive positivt overrasket Men som jeg også skrev, er mange af tingene jo noget, som der bliver rester af. Så det er jo ikke fordi, at det skal spises på én gang Man kan kun få 500 g hakket okse for 25, hvis man køber de høje fedtprocenter, og vi vil gerne forsøge at spise sundt og fedtfattigt

I Rema1000 koster det 25-26 kr. for 400 g. hakket oksekød med 3-7 % fedt.

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

I Rema1000 koster det 25-26 kr. for 400 g. hakket oksekød med 3-7 % fedt.

Fantastisk! Men det er også derfor jeg har udregnet priserne fra superbests webshop, fordi det helt klart er meget dyrere. Og det er bedre at tro at det bliver dyrere og så spare, end at man tror det bliver billigere og bliver negativt overrasket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.