Realistisk madplan og budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.687 visninger
33 svar
0 synes godt om
26. juli 2011

Frøken J.

Yes, we are broke as hell right now, som nogen ved Heh.. Så jeg sidder lige her i min OCD-agtige tilstand og prøver at planlægge næste måned madmæssigt. Jeg laver madplan for hver uge, laver uge-for-uge indkøbslister og prøver på forhånd at regne ud, hvad det vil koste at købe ind.

Har tænkt mig at handle i Rema1000 og Netto, men de foreløbige priser jeg har regnet ud, har jeg bare taget fra SuperBests netbutiks priser (som self er noget dyrere end de billige indkøbssteder). Så regner med, at det skulle blive i hvert fald 100 kroner billigere end på nedenstående billede.

Ser det realistisk ud? Det her er for den første uge efter der kommer penge. Vi har et budget på 3000 for mad for 2 personer (og husholdning), og nogen af tingene holder jo mere end en uge, fx en ost og bagepapir og sådan.

Hvordan synes i det ser ud?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Yes, we are broke as hell right now, som nogen ved Heh.. Så jeg sidder lige her i min OCD-agtige tilstand og prøver at planlægge næste måned madmæssigt. Jeg laver madplan for hver uge, laver uge-for-uge indkøbslister og prøver på forhånd at regne ud, hvad det vil koste at købe ind.

Har tænkt mig at handle i Rema1000 og Netto, men de foreløbige priser jeg har regnet ud, har jeg bare taget fra SuperBests netbutiks priser (som self er noget dyrere end de billige indkøbssteder). Så regner med, at det skulle blive i hvert fald 100 kroner billigere end på nedenstående billede.

Ser det realistisk ud? Det her er for den første uge efter der kommer penge. Vi har et budget på 3000 for mad for 2 personer (og husholdning), og nogen af tingene holder jo mere end en uge, fx en ost og bagepapir og sådan.

Så altså alt i alt 772 regner du med at bruge på en uge?

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Carl-EmilsMoar skriver:

Så altså alt i alt 772 regner du med at bruge på en uge?

Max Men det er jo som sagt inkl. nogle ting, som også går over i næste uge. Fx køkkenrulle, ost, æg, honning, rester af én aftensmad, grøntsager (som skal bruges til noget kast-sammen halløj næste uge) og citronsaft. Og 3000 fordelt på 4 uger er jo 750. Men tror godt det kan komme ned på 700 max hvis vi handler de billige steder

Anmeld

26. juli 2011

Freja20

Synes det lyder af meget 700kr på en uge...  Vi handler maks kød for 150kr.. 500gram kød koster kun 25kr.. Mange af tingene har du sat rimelig højt.. Vi siger cirka 100kr om dagen herhjemme også har vi også til engang hvor vi spiser ude..

Anmeld

26. juli 2011

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Max Men det er jo som sagt inkl. nogle ting, som også går over i næste uge. Fx køkkenrulle, ost, æg, honning, rester af én aftensmad, grøntsager (som skal bruges til noget kast-sammen halløj næste uge) og citronsaft. Og 3000 fordelt på 4 uger er jo 750. Men tror godt det kan komme ned på 700 max hvis vi handler de billige steder

Altså så er det jo et som sådan ok budget, dog kan det godt gøres billigere hvis man virkelig stræber efter det og undvære nogle af grøntsagerne (ville jeg dog personligt ikke kunne)

men synes det ser fornuftigt ud ellers

Anmeld

26. juli 2011

bullerbassen

Frøken J. skriver:

Syntes det ser meget fornuftig ud - til 2 voksne.

Her er vi 2 voksne , 2 store & 1 lille barn

Vi handler for 1000 kr + om ugen og det indebærer ALT i husholdning. Og vi får kød & grønsager hver dag. Samt masser af frugt.

Her laver vi madplan så vi får brugt ALT det vi køber , hvor før smed vi meget ud fordi vi handlede lige nu er HER.

Er bevist om at bruge evt rester og det der er i køleskabet.

Så syntes jeres ser meget fornuftig ud til 2 voksne

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Freja20 skriver:

Synes det lyder af meget 700kr på en uge...  Vi handler maks kød for 150kr.. 500gram kød koster kun 25kr.. Mange af tingene har du sat rimelig højt.. Vi siger cirka 100kr om dagen herhjemme også har vi også til engang hvor vi spiser ude..

Som sagt er det bevidst sat højt Det er for at blive positivt overrasket Men som jeg også skrev, er mange af tingene jo noget, som der bliver rester af. Så det er jo ikke fordi, at det skal spises på én gang Man kan kun få 500 g hakket okse for 25, hvis man køber de høje fedtprocenter, og vi vil gerne forsøge at spise sundt og fedtfattigt

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Carl-EmilsMoar skriver:

Altså så er det jo et som sådan ok budget, dog kan det godt gøres billigere hvis man virkelig stræber efter det og undvære nogle af grøntsagerne (ville jeg dog personligt ikke kunne)

men synes det ser fornuftigt ud ellers

Vi plejer nemlig ikke at spise så meget grønt, men min vægt er steget alt for meget allerede, og han vil gerne tabe sig lidt, så vi er også nødt til at tænke lidt på sundheden. Pyha, har det ikke godt med at have spist sådan som vi har spist de seneste måneder (sundhedsmæssigt) 

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

bullerbassen skriver:

Syntes det ser meget fornuftig ud - til 2 voksne.

Her er vi 2 voksne , 2 store & 1 lille barn

Vi handler for 1000 kr + om ugen og det indebærer ALT i husholdning. Og vi får kød & grønsager hver dag. Samt masser af frugt.

Her laver vi madplan så vi får brugt ALT det vi køber , hvor før smed vi meget ud fordi vi handlede lige nu er HER.

Er bevist om at bruge evt rester og det der er i køleskabet.

Så syntes jeres ser meget fornuftig ud til 2 voksne

Det er også noget jeg prøver at være bevidst om. Vi har nemlig tidligere smidt ALT for meget ud - Primært gamle grøntsager. Det går jo ikke. Så ugen efter har jeg også lagt en dag ind, hvor jeg skal finde på en eller anden rest af grøntsagerne fra ugen før, sådan at vi ikke laver madspild, for det er jo bare penge ud af vinduet  

Anmeld

26. juli 2011

Carl-Emil's mor

Frøken J. skriver:

Vi plejer nemlig ikke at spise så meget grønt, men min vægt er steget alt for meget allerede, og han vil gerne tabe sig lidt, så vi er også nødt til at tænke lidt på sundheden. Pyha, har det ikke godt med at have spist sådan som vi har spist de seneste måneder (sundhedsmæssigt) 

ooorgh  på dig.. Du skal altså ikke have det dårligt, fordi så bliver det bare endnu svære at få vendt det om

og bare for lige at lade dig få det lidt bedre kan jeg afsløre jeg levede af Cheeseburgers, is, blommer og avokadoer og kogt pasta med ketchup i 4 uger af min graviditet  og Carl-Emil? Han stor trives og danser rundt i min mave og ligger i den gode ende at aktivitet  så de kan sagtens tåle det

men jeg forstår dig godt, jeg er selv meget bevidst om f.eks at spise 3 skiver rugbrød pr dag for at få en god og solid mættende bund

Og som du skrev til en anden, hellere sat for højt end sat for lavt, totalt omvendt psykologi men det virker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.