Realistisk madplan og budget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Carina1977

Frøken J. skriver:

Fantastisk! Men det er også derfor jeg har udregnet priserne fra superbests webshop, fordi det helt klart er meget dyrere. Og det er bedre at tro at det bliver dyrere og så spare, end at man tror det bliver billigere og bliver negativt overrasket

Hehe helt enig

Jeg handler for det meste i Rema1000, for jeg har oplevet at man kan spare mange penge ved at handle der. Faktisk synes jeg det er billigere end f.eks. fakta, og så er udvalget desuden større i Rema.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Jamen det er nemlig det! Så står man en aften, og så gider man VIRKELIG ikke lave mad alligevel. Så der er også indført en rugbrødsdag hver uge, og så er der sædvanligvis også én dag med rester af en eller anden ret, som vi tidligere har fået. Men det med madplanen er nemlig så vigtigt, selvom man ikke orker. Vi har ikke bil, og handler derfor bare mange gange om ugen, og det er ALTID sådan noget med vi står i supermarkedet (det nærmeste: et af de dyre) og siger: "Øh.. Hvad skal vi have til aften?" intet er planlagt, og derfor kunne jeg også flytte hele SYV poser ris, da vi flyttede for nylig. Fordi man ikke skaber sig overblikket før man handler

Men nu har jeg lavet en plan for de første 3 uger. Jeg havde dog lykkelig glemt, at min kæreste skal arbejde en hel uge på skanderborg (ikke druk, men arbejde), og at vi self. også spiser hos vores forældre her og der. Så det skulle gerne være billigere. Ser sådan her ud:

29.07: Marineret kylling med citrongrøntsager
30.07: Kartoffelpie med kylling og urter (giver rest)
31.07: Kold pikant-pastasalat
01.08: Rester af kartoffelpie med groft brød
02.08: Rugbrødsdag
03.08: Chili con carne (giver rest til fryser)
04.08: Aspargessuppe (giver rest)
05.08: Rugbrødsdag
06.08: Samskudsgilde af grøntsagsrester med kylling i tern
07.08: Kylling på cremet bund af porrer og spinat
08.08: Rugbrødsdag
09.08: Rester af aspargessuppe
10.08: Mexican day (tacos med grøntsager)
11.08: Grøntsagslasagne med kylling
12.08: Gryderet med cocktailpølser (giver rest)
13.08: Rugbrødsdag
14.08: Pandekager med oksekød og grønt
15.08: Rester af gryderet med cocktailpølser
16.08: Spaghetti med Dolmio-kødsovs
17.08: Tilapia Filet Royal med frisk pasta
18.08: Rester af chili con carne
19.08: Fastfood på egen regning

Det skulle gerne koste, inkl. dagligvarer, ca. 2300. Men det er ud fra SuperBests onlinepriser, så det bliver nok max 2000. Og når man så tænker på det med manden ikke er hjemme i en hel uge, nok endnu mindre. Så mangler jeg bare de sidste 2 uger (det er jo desværre en lang måned den her)

Det lyder rigtig godt - er tæt på at invitere mig selv på middag

Bilka har næsten altid en stor pakke frosne kyllingefileter for et eller andet overskueligt - 179 kr måske?

Spiser i slet ikke svinekød eller er det bare et tilfælde, at det er kylling og okse du har valgt?

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Carina1977 skriver:

Hehe helt enig

Jeg handler for det meste i Rema1000, for jeg har oplevet at man kan spare mange penge ved at handle der. Faktisk synes jeg det er billigere end f.eks. fakta, og så er udvalget desuden større i Rema.

Har faktisk aldrig handlet i Rema, fordi der aldrig er en i overskuelig nærhed. Men nu har jeg set, at det er det de anbefaler i Luksusfælden, så min mor har tilbudt at være kørelejlighed til store indkøbsture. Så glæder mig til at se, hvor meget vi kommer af med ift. det forventede!

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

Mettemus skriver:

Det lyder rigtig godt - er tæt på at invitere mig selv på middag

Bilka har næsten altid en stor pakke frosne kyllingefileter for et eller andet overskueligt - 179 kr måske?

Spiser i slet ikke svinekød eller er det bare et tilfælde, at det er kylling og okse du har valgt?

Ja, mener også de plejer at have gode mængdetilbud. Det er egentlig der vi plejer at handle stort ind, men det er mest fordi vi har været for dovne til at tage flere steder hen. Så tror vi handler kød der, og så resten i Rema1000  

Det med kødet er NÆSTEN tilfældigt Min kæreste kan lide ALT, så jeg skal bare lave madplanen ud fra hvad jeg selv kan lide, og er ikke særlig glad for svinekød

Anmeld

26. juli 2011

baby012

Frøken J. skriver:

Yes, we are broke as hell right now, som nogen ved Heh.. Så jeg sidder lige her i min OCD-agtige tilstand og prøver at planlægge næste måned madmæssigt. Jeg laver madplan for hver uge, laver uge-for-uge indkøbslister og prøver på forhånd at regne ud, hvad det vil koste at købe ind.

Har tænkt mig at handle i Rema1000 og Netto, men de foreløbige priser jeg har regnet ud, har jeg bare taget fra SuperBests netbutiks priser (som self er noget dyrere end de billige indkøbssteder). Så regner med, at det skulle blive i hvert fald 100 kroner billigere end på nedenstående billede.

Ser det realistisk ud? Det her er for den første uge efter der kommer penge. Vi har et budget på 3000 for mad for 2 personer (og husholdning), og nogen af tingene holder jo mere end en uge, fx en ost og bagepapir og sådan.

Hvordan synes i det ser ud?

http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx

den er altså RIGTIG god når man lige står og mangler penge .

Anmeld

26. juli 2011

Frøken J.

gravid20 skriver:

http://www.rema1000.dk/Madplanen.aspx

den er altså RIGTIG god når man lige står og mangler penge .

Det er ud fra den jeg har fundet flere af retterne til vores månedlige madplan, men tak alligevel Men hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg ikke de fleste af retterne virker ret billige

Anmeld

26. juli 2011

Mettemus

Frøken J. skriver:

Ja, mener også de plejer at have gode mængdetilbud. Det er egentlig der vi plejer at handle stort ind, men det er mest fordi vi har været for dovne til at tage flere steder hen. Så tror vi handler kød der, og så resten i Rema1000  

Det med kødet er NÆSTEN tilfældigt Min kæreste kan lide ALT, så jeg skal bare lave madplanen ud fra hvad jeg selv kan lide, og er ikke særlig glad for svinekød

Ahhh... det er rart at få lov til at bestemme

Her hjemme bliver det tit Jens der bestemmer, men da det også oftest er ham der laver mad, er det vel meget rimeligt?

Jeg forsøgte dog en overgang at indføre en kødløs dag, men det blev for meget for manden (der er udlært slagter og procesteknolog med speciale i fødevarer)- jeg kunne lige så godt have foreslået at afskaffe juleaften.

Ellers vil jeg lige slå endnu et slag for Løvbjerg - det er altså virkelig billigt og så kan i handle både kød og alt det andet samme sted.

Anmeld

26. juli 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Frøken J. skriver:

Har faktisk aldrig handlet i Rema, fordi der aldrig er en i overskuelig nærhed. Men nu har jeg set, at det er det de anbefaler i Luksusfælden, så min mor har tilbudt at være kørelejlighed til store indkøbsture. Så glæder mig til at se, hvor meget vi kommer af med ift. det forventede!

Super ide, som du kommer med... og sikke et wake up call for mig...

Tror faktisk jeg vil gøre det samme, og se hvor meget vi bruger pr måned... for vi har klart et overforbrug uden lige.... og vi har ikke mange penge hver måned.... så måske det vil hjælpe her... samt at vi ikke smider så meget mad ud....

Vi lever meget sund i hverdagen og ikke meget junk.. andet end det er hjemmelavet med gode råvare.... men det kan man jo også lave billigt... vi har tit snakket om det begge to, men det blir bare ikke til mere... og lige pt synes jeg, at jeg mangler indhold i min hverdag...  så jeg må finde noget, at tage mig til.... og hvor vi kan spare er en god ting, da jeg er begyndt at ville tabe mig igen.....

Vi handler primært i bilka, rema1000 og Netto... Rema1000 er kåret til den billigste butik... men ved ikke om det gælder her i 2011... ved det var det i 2010.... samt man kan få rigtig mange gode tilbud der, hvis man holder øje, samt de har madopskrifter på deres hjemmeside, samt man kan lavet madbudget der.... super ide de har fået der...

Anmeld

26. juli 2011

ønskebørn74

Frøken J. skriver:

Yes, we are broke as hell right now, som nogen ved Heh.. Så jeg sidder lige her i min OCD-agtige tilstand og prøver at planlægge næste måned madmæssigt. Jeg laver madplan for hver uge, laver uge-for-uge indkøbslister og prøver på forhånd at regne ud, hvad det vil koste at købe ind.

Har tænkt mig at handle i Rema1000 og Netto, men de foreløbige priser jeg har regnet ud, har jeg bare taget fra SuperBests netbutiks priser (som self er noget dyrere end de billige indkøbssteder). Så regner med, at det skulle blive i hvert fald 100 kroner billigere end på nedenstående billede.

Ser det realistisk ud? Det her er for den første uge efter der kommer penge. Vi har et budget på 3000 for mad for 2 personer (og husholdning), og nogen af tingene holder jo mere end en uge, fx en ost og bagepapir og sådan.

Hvordan synes i det ser ud?

Vi lever for imellem 1200-2500 om måneden alt efter hvad der er i fryseren og om vi skal have vaskepulver og lignende. Det kan man sagtens... Handler i Rema 1000, Netto, Aldi og Lidl... Jeg laver ingen madplan inden jeg handler, jeg køber det kød der er på tilbud og sessonens frugt og grønt... Jeg har en god fantasi og masser af kogebøger, så vores madplan laves efter indkøbene og jeg er mester i at få maden til at strække...

Anmeld

27. juli 2011

BrightStar

Herhjemme lever vi 2 voksne og 2 små børn for ca. 2500,- pr måned.. Og det er inkl. hygiejne, og husholdningsartikler.

Så jeg vil bestemt mene at du har et realistisk madbudget

Vi får masser af frugt og grønt hver dag, f.eks. fik vi salsa marineret bulgur, salat, tzatziki og kyllingefrikadeller igår! Det var virkelig lækkert og ungerne var vilde med det.. Vi spiser sjældent rester (Jeg er bare ekstremt dårlig til at spise det samme flere dage) Og vi får det fint til at løbe rundt

Vi køber dog sjældent slik, is, chips, sodavand og saftevand og det får også budgettet til at falde en del.

For os er det super vigtigt at vi alle får sund og nærende mad hver dag, og det kan vi ihvertfald sagtens gøre for det beløb.

Før vi lavede madplaner handlede vi måske ind for 4000-5000,- pr måned, og der røg tit noget usundt i indkøbskurven, og vi smed masser af mad ud, men nu hander vi 2 gange i ugen. Hver søndag eller mandag og torsdag, om torsdagen er det for det meste kun frugt og grønt vi mangler.

Vi handler for det meste i Netto, Rema 1000 og løvbjerg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.