Konstruktive bemærkninger til moderatorernes virke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.346 visninger
33 svar
0 synes godt om
22. juli 2011

Pikku Myy

Uden at der skal tages udgangspunkt i aktuelle og uaktuelle debatter, har jeg bidt mærke i et par ting der nogengange gør moderatorernes virke lidt problematisk:

*Det kan være utroligt svært at skelne imellem hvornår en moderator svarer som moderator og hvornår hun svarer som privatperson. Tanken er vel egentlig at der bliver skrevet på grøn baggrund når det er et moderatorsvar, men det er ikke altid dette gør sig gældende.

*Når der er mange moderatorer der "blander sig" i den samme tråd, kan det være svært at finde hoved og hale i hvad der egentlig bliver sagt. Moderatorerne har meget forskellige gemytter og skriver meget forskelligt, så det kan nemt blive forvirrende når en moderator går ind og skriver på noget der er adresseret til en anden samme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Når vi svarer som os selv, så er vi alm farvet og når vi svarer som moderatorer er vi blå

Anmeld

22. juli 2011

mariamiss6

Jeg synes nu ikke der har været forvirring, eller altså fejl på det med om staff husker at skifte mellem grøn og farveløs.

Jeg tænker om det er dig selv (og andre) der kan have svært ved at skelne mellem det at en moderator kan have en fri mening, som de giver til kende som privatperson, uden at være grøn, og så det at en moderator også taler i sit eget sprog, når denne er grøn og modererer....

Jeg har ikke oplevet at moderatorer glemmer at slå grøn farve til når de taler som moderatorer.

Anmeld

22. juli 2011

Pikku Myy

Zafir skriver:

Når vi svarer som os selv, så er vi alm farvet og når vi svarer som moderatorer er vi blå

På min computer er det grøn Men det er heller ikke min pointe.

Det er sket nogen gange at moderatoren enten har glemt at slå det til/det ikke har virket på trods af at det er blevet slået til, eller at moderatoren har påtaget sig en moderatoragtig funktion selvom de har skrevet som privat.

Det sker også indimellem at en moderator kommer til at skrive privat med blå/grøn baggrund.

Det hele er med til at forvirre, og fjerne noget af jeres objektivitet. -Føler jeg

Anmeld

22. juli 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator
pokulati skriver:

Det er sket nogen gange at moderatoren enten har glemt at slå det til/det ikke har virket på trods af at det er blevet slået til, eller at moderatoren har påtaget sig en moderatoragtig funktion selvom de har skrevet som privat.

Det sker også indimellem at en moderator kommer til at skrive privat med blå/grøn baggrund.

Det hele er med til at forvirre, og fjerne noget af jeres objektivitet. -Føler jeg

Jeg syntes ikke selv jeg har oplevet at folk ikke husker at slå det til og fra, men jeg vil bede folk om at stramme op

Anmeld

22. juli 2011

<3

mariamiss6 skriver:

Jeg synes nu ikke der har været forvirring, eller altså fejl på det med om staff husker at skifte mellem grøn og farveløs.

Jeg tænker om det er dig selv (og andre) der kan have svært ved at skelne mellem det at en moderator kan have en fri mening, som de giver til kende som privatperson, uden at være grøn, og så det at en moderator også taler i sit eget sprog, når denne er grøn og modererer....

Jeg har ikke oplevet at moderatorer glemmer at slå grøn farve til når de taler som moderatorer.

Er helt enig. Har heller ikke selv oplevet mod. har glemt farver og har i den grad også en mistanke om personlig dagsorden

Anmeld

22. juli 2011

Pikku Myy

mariamiss6 skriver:

Jeg er helt med på at der skal skelnes mellem den den private og moderatoren. Det er netop derfor at jeg vil påpege at det sker at moderatorer enten glemmer at slå moderatorbaggrunden til, eller kommer til at "modere" selvom de skriver som privatperson.

Jeg vil meget nødig begynde at trække eksempler frem, da det netop ikke skal handle om en bestemt tråd/situation.

Anmeld

22. juli 2011

chael

pokulati skriver:

På min com er det nu altså også blåt

*Camilla 30+2

Anmeld

22. juli 2011

Hansen97

Jeg har altså også oplevet at mod har glemt at "slå fra", så jeg er sikker på det ikke er en skjult dagsorden...

Anmeld

22. juli 2011

Pikku Myy

Zafir skriver:

Jeg syntes ikke selv jeg har oplevet at folk ikke husker at slå det til og fra, men jeg vil bede folk om at stramme op

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.