Bopælssag indbragt for retten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juli 2011

betski

Topp skriver:

min søn var dengang 10 ÅR - han blev hørt - men de bestemmer jo ikk.. og den børnesagkyndige valgte at gå mod drengens ønske.

De lytter så mere til børnene i dag og alder er ikke altid afgørende for om de vil snakke med barnet. Min datter var 5 år og blev lyttet til (heldigvis) Men hvor er det skrækkeligt at de ikke lyttede til dit barn, kan der ha været andre årsager til at de ikke gjorde det? Evt de var i tvivl om barnet nu helt selv var klar over, hvad det ønskede?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juli 2011

Sof

Jeg har været med min veninde igennem det og det endte helt i landsretten. Fra statsforvaltningen og til afgørelsen blev stadfæstet i landsretten gik der vidst et års tid + - og faderen fik ikke bopælen. Bassen var dengang 1½ år og var derfor ikke blandet fysisk eller psykisk ind i det.

Anmeld

22. juli 2011

Anonym trådstarter

kimfrit skriver:

Arg så du er "den onde stemor", set i den rigtige mors øjne

Jeg har også en dejlig papsøn, som der har været en masse bøvl om, vi har dog ikke forsøgt at få fuld eller bopæl retten, men vi har virkelig overvejet det nogle gange.

Men nu kører det sådan noglelunde, når hun altså bare ikek kommer i nærheden af mig, kan slet ike snuppe hende, efter alt hvad hun har gjort med drenge og i mod mig og mand og vores forhold, men det lader jeg selvfølgelig ikke drengen vide, ligesom han gør hjemme hos sin moder

hahaha! ja, jeg er nemlig den onde stedmor, der ifølge biomor prøver at ødelægge hendes og fars gode samarbejde, som altid har fungeret fint.

jo... det har det måske i hendes øjne, da han ikke har orket at tage kampen op med hende før, og har ladet hende hundse rundt med sig, i håb om måske at få lov at se sit barn

tja.. ejg behøver ikke engang at være i nærheden tror jeg... det er vist nok for at få hendes pis i kog at jeg eksisterer og er sammen med min kæreste hehehe

og nej, dert er selvfølgelig ikke noget man lader børne vide. ikke det, de mærker selvfølgelig nogen gange at noget er galt, men vi fortæller i hvert fald ikke at det er biomor vi er sure på og ja, har lige som dig mistanke om at hjemme ved biomor bliver der snakket ned på os, (specielt mig ?) og det synes jeg altså er synd at udsætte børn for!

Anmeld

22. juli 2011

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

Må indrømme at det var svært at leve med. Men det var mere fordi jeg var flyttet og så besluttede Statsforvaltningen at vores datter skulle bo hos sin far indtil retsagen var slut. Så havde en MEGET ulykkelig datter i 5 mdr og hun er stadig to år efter mærket af det.

nåh for pokker! nu har jeg helt misforstået dig! troede du "bare" gik med uvisheden om hvad der ville ske i 5 måneder!

ej det må godt nok have været hårdt! og stakkel pige, der stadig er mærket af det så langt bagefter

Anmeld

22. juli 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Jeg har været med min veninde igennem det og det endte helt i landsretten. Fra statsforvaltningen og til afgørelsen blev stadfæstet i landsretten gik der vidst et års tid + - og faderen fik ikke bopælen. Bassen var dengang 1½ år og var derfor ikke blandet fysisk eller psykisk ind i det.

hold da op.

der skal vel helt tungtvejende grunde til for at et så lille barn bliver taget fra moren?

nu kender jeg selvfølgelig ikke årsagen til at faren ville have barnet, men man kan da kun sige at han i det mindste har kæmpet for sin sag det er mere en mange andre fædre så håber jeg bare det var med de rigtige begrundelserrr

Anmeld

22. juli 2011

Sof

Anonym skriver:

hold da op.

der skal vel helt tungtvejende grunde til for at et så lille barn bliver taget fra moren?

nu kender jeg selvfølgelig ikke årsagen til at faren ville have barnet, men man kan da kun sige at han i det mindste har kæmpet for sin sag det er mere en mange andre fædre så håber jeg bare det var med de rigtige begrundelserrr

Det var ikke med de rigtige begrundelser og han er slet ikke egnet til at have den dreng boende, så det var slet intet problem for moderen.

Han var bare sur over ikke at få så vilje og blev derfor ved med at anke selvom der ingen mulighed i verden var for at han fik den dreng og han fortjener ham heller ikke.

Anmeld

22. juli 2011

Anonym trådstarter

Sof skriver:

Det var ikke med de rigtige begrundelser og han er slet ikke egnet til at have den dreng boende, så det var slet intet problem for moderen.

Han var bare sur over ikke at få så vilje og blev derfor ved med at anke selvom der ingen mulighed i verden var for at han fik den dreng og han fortjener ham heller ikke.

ej! hvad pokker er nu også det for noget??

det er sådan nogle klaphatte af fædre der ødelægger det for de fædre der rent faktisk gør det af god hensigt

men det var godt at de så igennem ham med det samme, selv om han blev ved med at anke

Anmeld

22. juli 2011

inpe

kan kun sige det bliver svært, hvis jeg skal se du fra min brors sag.

hans datter bor, hos sin mor som er meget psykisk ustabil, og misbruger (stoffer), hun har 4 andre børn, som nok mest er hos deres far for tiden. Hun har intet job, kommunen kommer og hjælper hende med at gøre rent, for det kan hun ikke selv, da hun ikke orker det, og det er ikke altid, at de får mad, ellers også bliver de fyldt med slik og chips, for så slipper hun for at lave med til dem. min brors datter er i det meste af tiden hos en aflastnings familie, og han kan ikke få bopælspligten på hans datter, da moren siger, at hun er meget knyttet til sine søskene, tror da pokkers, at børnene passer på hinanden, når moren ikke er i stand til, at tage sig af børnene.

mener selv, at de børn skulle havde været fjernet for flere år siden, men hvad kan man siger om tønder kommune.

Anmeld

22. juli 2011

Anonym trådstarter

inpe skriver:

kan kun sige det bliver svært, hvis jeg skal se du fra min brors sag.

hans datter bor, hos sin mor som er meget psykisk ustabil, og misbruger (stoffer), hun har 4 andre børn, som nok mest er hos deres far for tiden. Hun har intet job, kommunen kommer og hjælper hende med at gøre rent, for det kan hun ikke selv, da hun ikke orker det, og det er ikke altid, at de får mad, ellers også bliver de fyldt med slik og chips, for så slipper hun for at lave med til dem. min brors datter er i det meste af tiden hos en aflastnings familie, og han kan ikke få bopælspligten på hans datter, da moren siger, at hun er meget knyttet til sine søskene, tror da pokkers, at børnene passer på hinanden, når moren ikke er i stand til, at tage sig af børnene.

mener selv, at de børn skulle havde været fjernet for flere år siden, men hvad kan man siger om tønder kommune.

nejnejnej!! hvor lyder det dog forfærdeligt!!!

sende rlige en kæmpe

det kan man altså IKKE tilbyde sine børn! (eller nogen som helst børn overhovedet!)

har de fælles fm? for så burde det jo være oplagt at hun var hos faren i de dage hun var i aflastning??

men ja, har godt nok hørt meget skidt om tønder kommune, desværre men var ellers helt overbevidst om at det kun var et enkeltstående eksempel eller to, hvor de havde "kikset"

Anmeld

22. juli 2011

inpe

De har fælles forældremyndighed, og min bror flyttede tilbage til sjælland, da de gik fra hinanden, og der gik næsten et helt år, inden han fik lov til at se sin datter, da moren gjorte alt for, at han ikke måtte se hende, så var hun syg, og så havde pige specielle behov, og skulle i speciel børnehave. osv. og hun fik arrangeret, at han kun måtte have hende i et par timer under opsyn, men tøsen fløj i armene på ham, selv om hun kun var 3 år og at de ikke havde set hinanden i næsten et år, hun havde ikke glemt hendes far.

og nu har han hende hver 2. weekend. 

men pga. af afstenden mellem dem, kan han ikke få hende når hun er i aflastning, hvis jeg husker rigtigt, så er hun det 2 - 3 gange om ugen og de weekender, hvor hun ikke er hos ham.  Så det er jo ikke meget hun er hos sin mor.  Men mener også at min bror, ikke har opgivet helt, for han siger netop det sammen, at hvis hun forsat skal være i aflastning, kan hun jo lige så godt være hos ham.  Og det giver hans sagsbehandler ham også ret i.  Men vi må se hvad der sker, for som han siger, kommer der jo også en dag, hvor hun kan bestemme selv. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.