Bopælssag indbragt for retten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Topp

min søn var dengang 10 ÅR - han blev hørt - men de bestemmer jo ikk.. og den børnesagkyndige valgte at gå mod drengens ønske.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Topp

dommeren valgte så at gå imod den børnesagkyndiges vurdering - og jaaa det var en lang og indviklet sag - så tror jeg har set de fleste ting i den forbindelse *GG*

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

Det kan blive meget grimt, min eks ligger ikke fingere i mellem og digter gerne lidt hist og her,.

Jeg har valgt at tage den pæne vej, jeg siger intet grimt om ham, jeg fortæller bare hvorfor jeg mener vores søn skal blive ved mig, Ikke om alt det lort at min eks har gjort ( banker mig foran sønnike blandt andet) fordi hva nytter det ... det burde også være nok at min søn trives og det siger alle instanser og det er mig som har været der altid .. ikke ham ... 

Ja, jeg ved at det bliver grimt, for det har det været hele tiden, og ved mæglingen blev tonen ikke en tand bedre mødet blev også afsluttet efter 15 min, da de så der ikke ville komme nogen som helst enighed.

Moren har i dette tilfælde også været der hele tiden, men det er nu mest fordi hun har gjort alt i sin magt for at forhindre al form for kontakt, og dette specielt efter jeg kom ind i billedet. inden da var det vist helt okay, men stadig ikke nemt

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

duddi. skriver:

5 mdr - det var pga sommerferie

ok... 5 måneder er lang tid, men alligevel noget man kan leve med

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Når barnet er så stort vil det blive hørt i en evt. retsag. Altså hvor barnet gerne vil bo.

Mht. at moderen prøver at forhindre samvær gør ikke hendes sag bedre.

Hvis far har begrundet mistanke om at barnet ikke trives vil det nok blive undersøgt nærmere inden afgørelsen.

Der vil osse blive taget højde for at barnet jo vil blive nødt til at flytte skole osv. ved bopælsskift. Det er de normalt ikke meget for.

Hvem der har hvilket job/intet job kan i ikke bruge til noget. 

Tror faktisk ikke at de tager højde for dig og dit i en retsag med mindre i er gift. -Eller du er psykopat/pædofil mm. Altså noget negativt/farligt. 
For der er muligheden for at i på et tidspunkt går fra hinanden, så hvis dig og dit havde været udslagsgivende på en retsag hvad så..?

ja, det er også det jeg tænker, at det burde i hvert fald svække hendes sag. og da vi har beviser for at hun decideret lyver om at de er andre steder for at forhindre kontakt, så må det vel betyde et eller andet?

vi er godt klar over skoleskift vil blive nødvendigt, men set ud fra helheden tror jeg ikke at et vil være så slemt

Vi har planer om at gifte os, og har også snakket om at få det gjort nede på rådhuset med det samme, hvis det så vil forbedre min kærestes sag, da vi begge er sikre på at vi skal giftes alligevel.

vi har bare ikke råd til det helt store bryllup lige p.t. som vi begge drømmer om; men så på den anden side, festen kan man altid holde bagefter ;o)

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

Topp skriver:

dommeren valgte så at gå imod den børnesagkyndiges vurdering - og jaaa det var en lang og indviklet sag - så tror jeg har set de fleste ting i den forbindelse *GG*

lyder som en rimelig indviklet omgang!

underligt at de går imod den børnesagkyndige vejledning?

Anmeld

21. juli 2011

Noneother

Anonym skriver:

ja, det er også det jeg tænker, at det burde i hvert fald svække hendes sag. og da vi har beviser for at hun decideret lyver om at de er andre steder for at forhindre kontakt, så må det vel betyde et eller andet?

vi er godt klar over skoleskift vil blive nødvendigt, men set ud fra helheden tror jeg ikke at et vil være så slemt

Vi har planer om at gifte os, og har også snakket om at få det gjort nede på rådhuset med det samme, hvis det så vil forbedre min kærestes sag, da vi begge er sikre på at vi skal giftes alligevel.

vi har bare ikke råd til det helt store bryllup lige p.t. som vi begge drømmer om; men så på den anden side, festen kan man altid holde bagefter ;o)

Altså i står ikke nødvendigvis bedre som gift end enlig. Jeg mener bare at ellers regner de ikke "min kæreste kan/gør" for noget. Netop fordi at man jo ligeså nemt kan skride fra hinanden igen. Derfor vil godt hjemmemiljø m. go´kæreste ikke være udslagsgivende, hvor imod go´hustru tæller lidt mere.

men jeg  for jer. Det lyder som om i vil drengen det bedste, og det er det vigtigste af alt!

Anmeld

21. juli 2011

kimfrit

Arg så du er "den onde stemor", set i den rigtige mors øjne

Jeg har også en dejlig papsøn, som der har været en masse bøvl om, vi har dog ikke forsøgt at få fuld eller bopæl retten, men vi har virkelig overvejet det nogle gange.

Men nu kører det sådan noglelunde, når hun altså bare ikek kommer i nærheden af mig, kan slet ike snuppe hende, efter alt hvad hun har gjort med drenge og i mod mig og mand og vores forhold, men det lader jeg selvfølgelig ikke drengen vide, ligesom han gør hjemme hos sin moder

Anmeld

21. juli 2011

Topp

Anonym skriver:

lyder som en rimelig indviklet omgang!

underligt at de går imod den børnesagkyndige vejledning?

ja det sker IKKE så tit dommeren går imod enbørnesagkyndigundersøgelse

Anmeld

22. juli 2011

betski

Anonym skriver:

ok... 5 måneder er lang tid, men alligevel noget man kan leve med

Må indrømme at det var svært at leve med. Men det var mere fordi jeg var flyttet og så besluttede Statsforvaltningen at vores datter skulle bo hos sin far indtil retsagen var slut. Så havde en MEGET ulykkelig datter i 5 mdr og hun er stadig to år efter mærket af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.