Bopælssag indbragt for retten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Anonym trådstarter

@duddi: hvor lang tid gik der så til det kom for retten?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

betski

Anonym skriver:

Ej, hvor lyder det godt for dig at det faldt ud til din fordel

Har i boet sammen? Far og barn har ikke boet sammen siden barnet var 2 år.
Hvor gammelt er barnet? Barnet er nu 10 år
Hvordan trives barnet ift. nuværende bopæl? Far mener ikke barnet trives og får den optimale opmærksomhed. Mor mener at barnet har det fint.
Hvordan ser samværet ud nu? Nu er der kun feriesamvær pga. lang afstand mellem bopælene. Mor gør desuden alt for at forhindre mere samvær.
Hvordan har i det sammen? Far prøver at bevare kontakten, men mor gør hvad hun kan for at den skal være så minimal som muligt.
Har i hver især noget skidt de kan grave i? Tror ikke der skulel være noget nævneværdigt. far er evt. lidt bedre stillet der.
Er der sket nogle store ændringer i din hverdag, som evt. kan gives til grund for at det ville være bedre for barnet at bo hos far? Nej, der er ikke sket de helt store ændringer. Far har fået ny kæreste, og mor er gået helt amok og bruger barnet imod far. dette selvom mor har haft flere kærester siden samlivsophør.

Så det drejer sig om din kærestes barn og ikke dit?

Umiddelbart tror jeg ikke, han står specielt godt. Men tror dog, at han ville kunne få sat samværet op. Min datter er hos hendes far i ferier/helligdage og en weekend pr md som det ser ud lige nu. Der er brug for at far og barn ser hinanden mere end blot i ferie.

Anmeld

21. juli 2011

betski

Anonym skriver:

@duddi: hvor lang tid gik der så til det kom for retten?

5 mdr - det var pga sommerferie

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

Ja, det er min kærestes barn.

Ville også gå stærkt udfra at et barn har brug for at se sin far lidt oftere end kun i ferier og det giver barnet også stærkt udtryk for at det gerne vil.

Barnet vil gerne flytte til os, men tør ikke sige det til sin mor.

Mor er noget ustabil, kan ikke holde på et job, og er derfor for det meste på kh. alligevel har hun f.eks aldrig tid til at hjælpe sit barn med lektier o.l. Barnet er bagud i skolen, og de eneste lektier der bliver lavet er dem der bliver lavet i SFO'en.

Min kæreste har derimod haft fast arbejde i mange år, har rimelig god uddannelse og herhjemme er der hver dag afsat tid til lektielæsning og hygge, fælles madlavning etc.

morens kæreste som hun bor sammen har også meget skiftende jobs. ingen af dem har uddannelse, og morens kæreste har da også rusket tremmer et par gange.

hver gang min kæreste ringer for at snakke med sit barn, kommer moren med løgne om at barnet er ude etc. selvom min kæreste kan høre barnet spørge i baggrunden hvem det er som ringer.

min kæreste må ikke få sit barns mobilnummer, så al telefon kontakt må gå gennem mor. og barnet siger rent ud at det har fået strenge ordrer fra mor om ikke at oplyse nummeret over for far.

Anmeld

21. juli 2011

SjeBets

Fra vi var i amtet til vi var i retten gik det knap 3 mdr , og det er begge gangene. 

Jeg har været afsted to gange for at forsvare mine evner som mor over for min eks, han mener ikke jeg kan varetage et barn og alle andre mener at mine børn trives ganske fin, lige nu går jeg og venter på den sidste dom. Den her gang ville de snakke med sønnike og børnehaven før de dømte, sidste gang fik vi dommen med det sammen. 

Så det er den fede sommerferie, går med konstant kvalme i frygt for han skal flytte. Drengen vil ikke flytte, men han er så "lille" at hans mening desværre ikke vægtes alt for højt  

Anmeld

21. juli 2011

Anonym trådstarter

åååh nej!! hvor lyder det forfærdeligt for dig og dit lille barn.

han kan jo ikke være ret gammel, siden han går i børnehave

men sender dig da helt bestemt en for det må jo være helt frygtelig og skulel gå og vente på den måde!

min kæreste skulle have gjort dette for mange år siden, men da bernet ikke var så gammelt valgte han at vente lidt, til det selv kunne udtrykke sin mening klart og ikke mindst at blive hørt. Dette også for at være sikker på at det er det rigtige han nu gør.

for alle ved jo at en retssag kan blive grim og der vil blive kastet med mudder.

Anmeld

21. juli 2011

Topp

Anonym skriver:

Hey!

nogen der har prøvet at far har ansøgt om ændring af bopæl, og da der ikke kunne opnås enighed ved statsforvaltningen, så skulle den indbringes for retten?

hvordan foregår det?

hvor lang tid går der før det kommer til retten?

hvor tit falder "dommen" til fars fordel?

min retsag tog fra 1. møde i statsforvaltningen til den endelig dom faldt....

1½ ÅR

du kan skrive privat hvis du vil høre mere....

Anmeld

21. juli 2011

SjeBets

Det kan blive meget grimt, min eks ligger ikke fingere i mellem og digter gerne lidt hist og her,.

Jeg har valgt at tage den pæne vej, jeg siger intet grimt om ham, jeg fortæller bare hvorfor jeg mener vores søn skal blive ved mig, Ikke om alt det lort at min eks har gjort ( banker mig foran sønnike blandt andet) fordi hva nytter det ... det burde også være nok at min søn trives og det siger alle instanser og det er mig som har været der altid .. ikke ham ... 

Anmeld

21. juli 2011

Noneother

Anonym skriver:

Ej, hvor lyder det godt for dig at det faldt ud til din fordel

Har i boet sammen? Far og barn har ikke boet sammen siden barnet var 2 år.
Hvor gammelt er barnet? Barnet er nu 10 år
Hvordan trives barnet ift. nuværende bopæl? Far mener ikke barnet trives og får den optimale opmærksomhed. Mor mener at barnet har det fint.
Hvordan ser samværet ud nu? Nu er der kun feriesamvær pga. lang afstand mellem bopælene. Mor gør desuden alt for at forhindre mere samvær.
Hvordan har i det sammen? Far prøver at bevare kontakten, men mor gør hvad hun kan for at den skal være så minimal som muligt.
Har i hver især noget skidt de kan grave i? Tror ikke der skulel være noget nævneværdigt. far er evt. lidt bedre stillet der.
Er der sket nogle store ændringer i din hverdag, som evt. kan gives til grund for at det ville være bedre for barnet at bo hos far? Nej, der er ikke sket de helt store ændringer. Far har fået ny kæreste, og mor er gået helt amok og bruger barnet imod far. dette selvom mor har haft flere kærester siden samlivsophør.

Når barnet er så stort vil det blive hørt i en evt. retsag. Altså hvor barnet gerne vil bo.

Mht. at moderen prøver at forhindre samvær gør ikke hendes sag bedre.

Hvis far har begrundet mistanke om at barnet ikke trives vil det nok blive undersøgt nærmere inden afgørelsen.

Der vil osse blive taget højde for at barnet jo vil blive nødt til at flytte skole osv. ved bopælsskift. Det er de normalt ikke meget for.

Hvem der har hvilket job/intet job kan i ikke bruge til noget. 

Tror faktisk ikke at de tager højde for dig og dit i en retsag med mindre i er gift. -Eller du er psykopat/pædofil mm. Altså noget negativt/farligt. 
For der er muligheden for at i på et tidspunkt går fra hinanden, så hvis dig og dit havde været udslagsgivende på en retsag hvad så..?

Anmeld

21. juli 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Hey!

nogen der har prøvet at far har ansøgt om ændring af bopæl, og da der ikke kunne opnås enighed ved statsforvaltningen, så skulle den indbringes for retten?

hvordan foregår det?

hvor lang tid går der før det kommer til retten?

hvor tit falder "dommen" til fars fordel?

Det var da træls. Jeg mener ikke man kan generalisere ift. hvor ofte det falder ud til faderens fordel, da det bliver vurderet helt individuelt, så skulle der findes statistikker, kan du ikke bruge det til noget alligevel.

Afhængig af sagens omfang er sagerne også meget forskellige i længde osv. Nogle trækker ud i flere år, mens andre bliver afgjort relativ hurtigt.

Håber på det bedste for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.