Skuffet over 2. lægebesøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

AndreasMor84

Hmm.. jeg fik både tjekket SF mål og hørte hjertelyd.. Skuffende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

132319

De fleste læger KAN slet ikke finde ud af at finde hjertelyden. Til mit første lægebesøg, kunne hun ikke finde den -Jamen tak for at gøre mig nervøs Udover det, er min erfaring at man ikke kan bruge SF mål til en dytfis

Jeg synes de lægebesøg er fjollede, de gør jo ikke noget jordemoderen ikke kan klare -Udover selvfølgelig at tage blodprøver...

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

132319 skriver:

De fleste læger KAN slet ikke måle hjertelyd. Til mit første lægebesøg, kunne hun slet ikke finde den -Jamen tak for at gøre mig nervøs Udover det, er min erfaring at man ikke kan bruge SF mål til en dytfis

Jeg synes de lægebesøg er fjollede, de gør jo ikke noget jordemoderen ikke kan klare -Udover selvfølgelig at tage blodprøver...

Nå for dælens, er det rigtig? Måske har jeg bare været heldig så  ..  men ja, du har egentlig ret. Det er JM der klare det meste!

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

Solstråle2011 skriver:

Hmm.. jeg fik både tjekket SF mål og hørte hjertelyd.. Skuffende..

Ville jeg også gerne! .. men hva - han har det sikkert rigtig godt derinde. Han holder tit fest ihvertfald

Anmeld

21. juli 2011

2babygirls

HeidiØ skriver:

Ja, som overskriften lyder er jeg egentlig lidt skuffet!  Min egen læge har ferie, har derfor været hos en anden idag.

Hun målte blodtryk, tjekkede urin... og det var det? Hvad med hjertelyd og symfysemål?!.. det spurgte jeg self om og svaret var: "mærker du liv?" - "Ja, det gør jeg" svarede jeg. "Jamen så tjekker vi ikke sådan noget".. NÅ! tænkte jeg bare.

Blev bare lidt hrmf.. for første besøg var virkelig godt! .. så må man bare vente til JM besøg senere i forløbet..

Jeg fik heller ikke hørt hjertelyd ved lægen. Han lyttede med træ røret, og målte mit symfysemål, men det er kun min JM der har brugt daptonen på min mave.

Anmeld

21. juli 2011

Nessie

132319 skriver:

De fleste læger KAN slet ikke finde ud af at finde hjertelyden. Til mit første lægebesøg, kunne hun ikke finde den -Jamen tak for at gøre mig nervøs Udover det, er min erfaring at man ikke kan bruge SF mål til en dytfis

Sådan havde jeg det også, syntes de lægebesøg var lidt fjollede, det var bare sådan lidt snik snak om hvordan jeg havde det, og det meste fik jeg alligevel at vide at jeg nok lige skulle vende med JM

Anmeld

21. juli 2011

Frk.S

Min læge lyttede da også efter hjertelyd og tog SF mål - selvom jeg mærker fint liv, og har gjort det hele tiden.

Så det er åbenbart bare forskelligt fra læge til læge hvor meget de gør ud af det.
Ærgerligt du måtte gå skuffet derfra.

Anmeld

21. juli 2011

Pige2009

HeidiØ skriver:

Ja, som overskriften lyder er jeg egentlig lidt skuffet!  Min egen læge har ferie, har derfor været hos en anden idag.

Hun målte blodtryk, tjekkede urin... og det var det? Hvad med hjertelyd og symfysemål?!.. det spurgte jeg self om og svaret var: "mærker du liv?" - "Ja, det gør jeg" svarede jeg. "Jamen så tjekker vi ikke sådan noget".. NÅ! tænkte jeg bare.

Blev bare lidt hrmf.. for første besøg var virkelig godt! .. så må man bare vente til JM besøg senere i forløbet..

Mener heller ikke jeg fik tjekket hjertelyd eller målt mave. Men min mave var også stadig flad som en pandekage

Anmeld

21. juli 2011

A.

HeidiØ skriver:

Min læge har bare kaldt det 2. besøg. Jeg var (så vidt jeg husker) i uge 8.. så igen uge 25 og uge 32

Nej, det er 3. gang jeg skal til JM d 11/8 - første gang var jo egentlig bare kost og sådan - 2. gang var lidt mere spændende. Så jeg glæder mig til 3. gang  - men det er også forskelligt fra kommune til kommune hvor mange gang man er det åbenbart!

Jaer, det kan jeg også godt forstå du var lidt skuffet over  - vi må nok bare indse det er hos JM det sker og ikke hos lægen

det plejer elles at være hyggeligt ved lægen også men nor det er ikke første gang man er gravid så besøg hos jdm er heller ikke så spændende skal afsted d 12/8 så må vi se om det bliver lidt mere "sjovt"

Anmeld

22. juli 2011

Levi&LilysMor

HeidiØ skriver:

nemlig!!  - har lidt billeder liggende herinde fra min 4d scanning

Så kan jeg lige titte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.