Skuffet over 2. lægebesøg!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2011

Thalia

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår skuffelsen...

Altså hvis du havde spørgsmål du ikke fik svar var det jo noget andet, men hjertelyd er da ikke noget man sådan kan forvente at få at høre, og jeg kender meget få det får taget SF mål så tidligt i graviditeten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2011

Isabella_mor

HeidiØ skriver:

Ja, ik?! .. Ih noget lort min egen læge havde ferie! Længe til JM d. 11/8 sys jeg!

Min kæreste sys tøjet var rigtig fint - især da jeg viste min begejstring over de hjemmelavede pingvinbukser

hihi... det var da skønt

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

Thalia skriver:

Jeg må indrømme at jeg ikke helt forstår skuffelsen...

Altså hvis du havde spørgsmål du ikke fik svar var det jo noget andet, men hjertelyd er da ikke noget man sådan kan forvente at få at høre, og jeg kender meget få det får taget SF mål så tidligt i graviditeten.

Altså det er jo fordi de to gange jeg har været ved min egen læge, så er der blevet tjekket hjertelyd - så forstår jeg nok bare ikke hvorfor det er forskelligt fra læge til læge.

Sf-mål fik jeg taget sidst ved mit 25 ugers tjek, men ikke her ved 32. uger - sys ikke det er sååå tidligt i graviditeten mere

Anmeld

21. juli 2011

Levi&LilysMor

HeidiØ skriver:

Sys det er mærkeligt der er forskel fra læge til læge, der burde være én samlet regel!.. har du allerede været til 2. besøg?

Ja det burde være ens , altså mit første var jo i starten af min graviditet med BP osv, og det andet var i uge 23 mener jeg hvor jeg fik tjekket BT og urin

Anmeld

21. juli 2011

HeidiØ

Oktoberbaby11 skriver:

Ja det burde være ens , altså mit første var jo i starten af min graviditet med BP osv, og det andet var i uge 23 mener jeg hvor jeg fik tjekket BT og urin

Okay  .. det er nu altid rart at få bekræftet alt er som det skal være!

Anmeld

21. juli 2011

Kofoed.

Ved mit 2. lægebesøg blev det heller ikke tjekket, det eneste var urin og snak, men der kom jeg lige fra scanning

Men skal til 3. i næste uge, der tror jeg heller ikke det bliver tjekket, da jeg skal til jordemoder dagen efter, men det finder vi ud af

Lægens opgave er jo dig og at du har det godt, ergo hjertelyd er bare en "luksus" ting lægerne udøver. Hvorimod det er jordemoder der har baby som opgave og skal holde øjne med den og dens livevilkår (ergo din vægt og velvære).

Anmeld

21. juli 2011

Levi&LilysMor

HeidiØ skriver:

Okay  .. det er nu altid rart at få bekræftet alt er som det skal være!

Det er det hvert fald, men har nu alligevel bestil skanning til jeg er i uge 31 for at se ham igen inden fødslen

Anmeld

21. juli 2011

chael

HeidiØ skriver:

Ja, som overskriften lyder er jeg egentlig lidt skuffet!  Min egen læge har ferie, har derfor været hos en anden idag.

Hun målte blodtryk, tjekkede urin... og det var det? Hvad med hjertelyd og symfysemål?!.. det spurgte jeg self om og svaret var: "mærker du liv?" - "Ja, det gør jeg" svarede jeg. "Jamen så tjekker vi ikke sådan noget".. NÅ! tænkte jeg bare.

Blev bare lidt hrmf.. for første besøg var virkelig godt! .. så må man bare vente til JM besøg senere i forløbet..

Ja, mange læger gidder ikke alle de der undersøgelser, fordi det bliver klaret hos egen jordemoder!

Men det er lidt øv, når man hører om andre der får det gjort.

Men når du skal afsted hos egen læge næste gang, så er det måske bedre

*CAmilla 30+1

Anmeld

21. juli 2011

Kofoed.

HeidiØ skriver:

Altså det er jo fordi de to gange jeg har været ved min egen læge, så er der blevet tjekket hjertelyd - så forstår jeg nok bare ikke hvorfor det er forskelligt fra læge til læge.

Sf-mål fik jeg taget sidst ved mit 25 ugers tjek, men ikke her ved 32. uger - sys ikke det er sååå tidligt i graviditeten mere

Så er det da 3. lægebesøg du var til

Anmeld

21. juli 2011

A.

HeidiØ skriver:

Ja, som overskriften lyder er jeg egentlig lidt skuffet!  Min egen læge har ferie, har derfor været hos en anden idag.

Hun målte blodtryk, tjekkede urin... og det var det? Hvad med hjertelyd og symfysemål?!.. det spurgte jeg self om og svaret var: "mærker du liv?" - "Ja, det gør jeg" svarede jeg. "Jamen så tjekker vi ikke sådan noget".. NÅ! tænkte jeg bare.

Blev bare lidt hrmf.. for første besøg var virkelig godt! .. så må man bare vente til JM besøg senere i forløbet..

det var da sent du var til anden læge besøg når du er 32+det burde være din 3 eller 4 besøg??  og så skal du til aden besøg hos jm først i august??

ja men jeg var også sådan lidt skuffet da jeg var afsted i sidste uge. blev vejet,målt blodtrykket han prøvede finde hjertelyd uden stor heldt han kun lige høre den lige i starten (jeg kun da ikke høre noget for alt den larm fra den maskine) sf mål blev heller ikke taget her selvom min livmoder kun går til navlen og burde værre større men han skønnede babyen til 1100g og ellers var det sådan øv besøg  så forstår godt at du synes at det var øv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.