Jeg er blevet enlig mor ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
28 svar
0 synes godt om
18. juli 2011

Mettemus

... i hvert fald i hverdagenen.

Jens har fået arbejde - fedt! Men det er på Mors (Måååårs) - ikke fedt. Vi har ikke råd til at sige nej til gode penge, og vi bliver skøre i hovederne af at gå hjemme på fuld tid begge to. Det betyder desværre at han ikke er hjemme ved os til hverdag og at han skal arbejde hver 3. lørdag. Til gengæld har han ellers tre dages weekend, så det er kun er fra mandag kl. 5 til torsdag kl. 21 vi skal være alene, Laurits og så mig. Det er kun en overgang til han finder noget tættere på. De ved på hans arbejdsplads at han leder efter noget andet og han har kun en uges opsigelse, så det er sådan set så godt som det kan være - alt taget i betragtning. Vi har også snakket om at Laurits og jeg kan tage med hjem til Jens' forældre på nogle forlængede weekender de gange Jens skal arbejde lørdag fx. Men jeg er sgu lidt spændt på hvordan det kommer til at gå. Vi har aftalt at jeg skal sige til med det samme jeg ikke kan overskue livet som alenemor længere. Men det er sgu da svært! Enlig mor eller ingen penge? Shit man...
  Der ud over er jeg rigtig nervøs for hvordan Laurits kommer til at reagere. Vil han kunne huske Jens når han ser ham så sjældent? Vil han blive morsyg (på den dårlige måde)? Bliver han forvirret over at skulle tilbringe så lang tid hjemmefra? Gør jeg? Gider svigerforældrene overhovedet have os rendende hele tiden?

Hmmm ....

Ellers har vi været i sommerhus med mine forældre. Jens var med et par dage, men ellers var han på arbejde (på Mååårs). Det startede rigtig godt med at Laurits fik feber den første nat. Han virkede ok frisk, men vi tog ham alligevel til vagtlægen, da han trak vejret meget overfladisk og hostede - lægen ville gerne lige lytte på ham, for at udelukke lungebetændelse. Der var ingenting og vi kørte hjem igen. Næste morgen kørte Jens tilbage til Mååårs. Laurits' feber var faldet til 38 og han var friskere end frisk. Det gik imidlertid over i løbet af dagen, og sidst på eftermiddagen havde han 39,6, han blev slap, og skiftede imellem at skrige og døse hen. Aaaafsted til vagtlægen igen. Mellemørebetændelse ... FEDT! Min lillebror er ørebarn og jeg kan tydeligt huske hvordan han bare skreg og skreg og skreg. Jeg håber ikke det er noget vi kommer til at slås med alt for mange gange. Nå, men så fik vi en ordentlig omgang penicilin til lillefisen og så hjem igen. Næste dag var han i klar bedring og vi fik gang i det der penicilin som han første aften bare havde kastet op i kaskader igen. Det smager altså også siiiindssygt klamt - det ville jeg heller ikke kunne holde nede. I takt med at penicillinen virkede gik det så ud over hans stakkels lille mave som bare slet ikke kunne tåle al den medicin. Endnu en række anfald af voldsom gråd gjorde det virkelig svært at nyde en sommerhustur hvor vejret i øvrigt var svingende. Til sidst droppede jeg penicillinen, for han var feberfri og virkede faktisk som om han fik det dårligere af medicinen end af mellemørebetændelsen.
   Og så fik han og jeg i øvrigt trøske...

Nu er vi hjemme igen. Laurits er blevet rask, men morsyg og kan nu ikke finde ud af at sove i sin egen seng. Jeg ved jeg burde kæmpe en kamp, men det er bare så meget nemmere at lade ham ligge i min seng, når jeg nu alligevel ligger der alene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juli 2011

piadas

SÅDAN NOGET MÅ DU IKKE SKRIVE, METTE!! Mit hjerte slog lige et slag over!

Sikke da en masse på kort tid!

Først og fremmest - tillykke til Jens med jobbet. Må man spørge, hvor det er henne? Det er ok, hvis du ikke vil skrive det. Hvor er det fedt, men må godt nok også være lidt mærkeligt, når det er så langt væk?! Hvordan har du det med det? For du kommer jo nok også til at savne ham..

Så længe du går hjemme på barsel, kan du jo selvfølgelig tage med en gang i mellem, men 4 dage hos svigermekanikken er selvfølgelig lang tid!

Overvejer I så at flytte tættere på allerede nu, eller satser I udelukkende på, at han finder noget tættere på Århus?

Herhjemme er farmand jo også rigtig meget væk, og når Ida bliver rigtig ked af det, er det kun mig, der dur, så det kan du måske nok indstille dig på, at sådan bliver det.

Træææls med ørerne. Jeg håber, det kun er en engangsfornøjelse, for det er bare så synd for de små poder, når de har det!

Oliver har også været ørebarn men heldigvis kun i mindre grad. Han fik MØB et par gange om året, og havde det faktisk så sent som for et par år siden, hvor han var 8! Det syntes, han ikke var sjovt.

Min mor har passet en, som konstant havde det - det var vist SLET ikke sjovt! Vi snakker ca. 1 gang om måneden - stakkels dreng. Storesøsterens kommentar til det var: "Mor, vi skulle aldrig have fået ham"! Fordi han hele tiden var syg!

Er det forresten ikke noget med, at nogle ikke kan tåle penicilin? Så skulle I måske få ham tjekket for det, hvis man kan det?

Jeg tør næsten ikke skrive dette, men nu gør jeg det alligevel. Min veninde, som også er adopteret fra Korea, har tre børn med en dansker, og de har alle tre døjet med ørerne i mere eller mindre grad. Hun har fået at vide af en ørelæge, at asiatiske børn har større tendens til at få MØB end andre børn. Hvorfor kan jeg ikke lige huske, men igen - jeg krydser alt hvad jeg kan, for at lille Laurits ikke får det igen!

Anmeld

18. juli 2011

Mettemus

piadas skriver:

SÅDAN NOGET MÅ DU IKKE SKRIVE, METTE!! Mit hjerte slog lige et slag over!

Sikke da en masse på kort tid!

Først og fremmest - tillykke til Jens med jobbet. Må man spørge, hvor det er henne? Det er ok, hvis du ikke vil skrive det. Hvor er det fedt, men må godt nok også være lidt mærkeligt, når det er så langt væk?! Hvordan har du det med det? For du kommer jo nok også til at savne ham..

Så længe du går hjemme på barsel, kan du jo selvfølgelig tage med en gang i mellem, men 4 dage hos svigermekanikken er selvfølgelig lang tid!

Overvejer I så at flytte tættere på allerede nu, eller satser I udelukkende på, at han finder noget tættere på Århus?

Herhjemme er farmand jo også rigtig meget væk, og når Ida bliver rigtig ked af det, er det kun mig, der dur, så det kan du måske nok indstille dig på, at sådan bliver det.

Træææls med ørerne. Jeg håber, det kun er en engangsfornøjelse, for det er bare så synd for de små poder, når de har det!

Oliver har også været ørebarn men heldigvis kun i mindre grad. Han fik MØB et par gange om året, og havde det faktisk så sent som for et par år siden, hvor han var 8! Det syntes, han ikke var sjovt.

Min mor har passet en, som konstant havde det - det var vist SLET ikke sjovt! Vi snakker ca. 1 gang om måneden - stakkels dreng. Storesøsterens kommentar til det var: "Mor, vi skulle aldrig have fået ham"! Fordi han hele tiden var syg!

Er det forresten ikke noget med, at nogle ikke kan tåle penicilin? Så skulle I måske få ham tjekket for det, hvis man kan det?

Jeg tør næsten ikke skrive dette, men nu gør jeg det alligevel. Min veninde, som også er adopteret fra Korea, har tre børn med en dansker, og de har alle tre døjet med ørerne i mere eller mindre grad. Hun har fået at vide af en ørelæge, at asiatiske børn har større tendens til at få MØB end andre børn. Hvorfor kan jeg ikke lige huske, men igen - jeg krydser alt hvad jeg kan, for at lille Laurits ikke får det igen!

Undskyld - det skal aldrig ske igen

Jamen, vi har aftalt at med det samme Jens finder et arbejde hvor han bliver fastansat og som han kan se sig selv i i længere tid, så flytter vi. Problemet med det her job (i Løvbjerg som slagter) er, at det er en nødløsning. Han er udlært slagter, men har læst videre, da han ikke vil arbejde som slagter. Det er bare desværre det eneste arbejde der lige er at få, så det har han så måtte tage. Så nu må vi se hvor længer det varer - to måneder eller to år? Det er ikke til at sige... Jo, så længe jeg bare barsler den, kan vi sagtens tage med hjem engang imellem. Det kommer vi helt sikkert også til, for bedsteforældrene vil gerne se Laurits noget mere.

Åh gud hvor jeg ikke håber på at alle mine børn bliver ørebørn  Det er min største (almindelige) frygt næst efter kolik.

Men jeg er nu alligevel glad for at vi har fået ham Sød kommentar - lige til en konfirmationssang!

Hvordan arbejder Serder og hvordan kringler i den med tre børn?

Anmeld

18. juli 2011

businesstigger

Først og fremmest tillykke med jobbet til Jens. Det er da super godt at han så hurtigt har fundet noget, også selvom det ikke er drømmejobbet endnu. Det skal jo nok komme!

Kan godt forstå at det må være lidt skræmmende at skulle være alene mor så meget. Godt at du har mulighed for lidt aflastning ind i mellem. Der er jo ingen der siger at du og Laurits skal være der hele tiden men det at muligheden er der må være rart at vide.

Øv at han har været syg - håber at han snart er frisk og glad igen!

Anmeld

18. juli 2011

Marco2

Ja, shit. Tænkte med det samme at den havde jeg ikke set komme, indtil jeg fik læst de næste par linier  Så heldigvis var det ikke hvad jeg lige troede det var.

Men tillykke til Jens med jobbis. Dejligt at komme igang med noget, men øv at det er helt på Måårs 

Må håbe at han snart finder noget i Århus. Hvad har han læst videre til?

Håber Laurits-musen bliver frisk igen og at I ikke kommer til at døje for meget med de ører

og ps. jeg "smugler" også ungerne ind i vores seng hvis jeg skal ligge alene. Så er det altså bedst at være sammen … er min undskyldning eller nowet 

AG

Anmeld

19. juli 2011

piadas

Mettemus skriver:

Undskyld - det skal aldrig ske igen

Jamen, vi har aftalt at med det samme Jens finder et arbejde hvor han bliver fastansat og som han kan se sig selv i i længere tid, så flytter vi. Problemet med det her job (i Løvbjerg som slagter) er, at det er en nødløsning. Han er udlært slagter, men har læst videre, da han ikke vil arbejde som slagter. Det er bare desværre det eneste arbejde der lige er at få, så det har han så måtte tage. Så nu må vi se hvor længer det varer - to måneder eller to år? Det er ikke til at sige... Jo, så længe jeg bare barsler den, kan vi sagtens tage med hjem engang imellem. Det kommer vi helt sikkert også til, for bedsteforældrene vil gerne se Laurits noget mere.

Åh gud hvor jeg ikke håber på at alle mine børn bliver ørebørn  Det er min største (almindelige) frygt næst efter kolik.

Men jeg er nu alligevel glad for at vi har fået ham Sød kommentar - lige til en konfirmationssang!

Hvordan arbejder Serder og hvordan kringler i den med tre børn?

Det lyder da som en fornuftig løsning, så må man jo bare leve med afstanden.

Jamen, det er også hårdt ind i mellem. Jeg er dog blevet rimelig god til at tage afslappet på det med rengøring. Førhen var det mere eller mindre mig, der tog sig af næsten alt. Altså rengøring, slog græs, klippede hæk, malede værelser osv. hvis der var noget, der trængte. Nu er det jo ikke så nemt at komme ud længere pga. Ida, så vi har aftalt, at jeg står for det indenfor og Serdar skal ordne haven. Så er det bare ærgerligt, hvis græsset er langt og han først kan slå det i næste uge, fordi han først har fri da. Det fungerer nogenlunde, men jeg synes ALTID jeg halter bagud. Igen - det må man bare lære at leve med så længe børnene ikke er større.

Til daglig synes jeg ikke det er så hårdt, for jeg har jo været vant til at stå alene med meget af det også inden vi fik Ida, men når alle tre kræver min opmærksomhed på én gang, bliver der altså talt til 10 en gang imellem! Det er specielt om aftenen, når Ida måske er ved at være træt og de to store gerne vil spille et spil, tegne eller bare skal i bad (som de så ikke vil men moderen insisterer på). Da synes jeg det kan være hårdt, fordi hvis jeg er ved at amme/putte Ida, lader de bare være med at gå i bad, fordi de ved, at jeg ikke kan råbe () af dem så længe jeg er ved at få Ida til at sove. Så tager vi skænderiet bagefter, men ind i mellem kan det da være opslidende. Så plejer jeg at ringe til Serdar og skælde ham ud for ikke at være mere hjemme, og så kører det igen!

Oliver og Zilan er jo heldigvis så store, at de som regel hører efter, hvis jeg beder dem om noget, men nogle gange er det med hiv og sving, og så er det, det bliver hårdt.

Jeg har nok heller ikke været verdens bedste til at få dem til at hjælpe med de daglige pligter (det er jo nemmere bare at gøre det selv - så bliver det jo gjort, som man vil have det, ik'?), men det er vi ved at forsøge at lave om på, for det vil jo selvfølgelig også aflaste mig, at jeg ikke skal gøre ALT. De er jo så store, at de sagtens kan tømme opvaskemaskinen osv.

Vi har lige haft en snak med dem om, at vi jo er en familie, skal hjælpe hinanden osv. Børn har jo desværre tit den holdning, at de ikke gør noget med mindre, der vanker en belønning. Det har vi forsøgt at forklare dem, at der ikke altid gør sig gældende, og at man sagtens kan hjælpe uden at få noget for det, så nu må vi se, hvordan det spænder an.

Men jeg frygter da den dag, jeg skal tilbage på arbejde, hvis Serdar stadig er nødt til at arbejde så meget, så er jeg ikke sikker på, at jeg kan nå at følge med til tøjvask osv., men det må vi jo se, hvordan vi får til at fungere, når den tid kommer.

Anmeld

19. juli 2011

Sofia

Foerst og fremmest er det altsaa forbudt med den slags titler - jeg faar det daarligt, punktum!! Ejjjj troede simpelthen lige du var blevet alenemor saadan for real, hvor er jeg glad for det ikke er tilfaeldet!

Kan godt se at det ikke er den bedste situation. Morten har i 2 uger her i sommerferien arbejdet paa en fabrik man-tors, og ihh jeg broed mig ikke om det. Men kan sagtens se at det er et dilemma, man vil jo ogsaa gerne have pengene, og jeg formoder loennen er noget bedre end dagpengene! Hmm, du maa holde ud saa laenge du kan og hvis han bliver glad for det og gerne vil blive der i mange aar, maa du maaske overveje at I boer flytte derop, idet du trods alt har faa timer paa uni..

Men mange tanker fra mig her i Berlin i hvert fald, og tillykke med jobbet til jens, for uanset hvad er et job i disse tider jo fedt! kram

Anmeld

19. juli 2011

CA

Mette! Det er simpelthen forbudt at skrive sådan! Jeg troede jo det værste på de få sekunder det tog at klikke sig ind. ALDRIG mere Mette - basta!

...Tillykke til Jens! Det er da dejligt, at der nu kan komme penge i kassen. Men hvor lyder det til at være en udfordrende tid i går i møde Det er i forvejen surt at skulle være væk fra hinanden, men med et barn er det bare endnu sværere! Det lyder til, at I har tænkt en masse gode tanker, og jeg synes det lyder meget fornuftigt, at der er mulighed for at afbryde det, hvis det slet ikke skulle du.

Håber det kommer til at fungere rigtig godt! Ellers må I jo komme til Viborg lidt før Det ligger da pænt i mellem Mååårs og ÅÅrhUUs!

Og til det der med at blive morsyg - det kan vel næsten ikke undgåes? Ved godt det er plat at skybe med så små børn, men kunne skybe, telefon og billeder ikke afhjælpe det lidt? 

Martin drømmer om at blive rejsemontør() og jeg synes godt nok tit jeg har stået i vejen for den stakkels mand. Men hvis jeg ikke kan klare mig uden ham, hvordan skal jeg så kunne klare mig uden ham med ET BARN!? Har lige sat mig mod et 3 måneders job for Vestas i Australien - hvor ond er jeg lige? Så nu frygter jeg for det næste tilbud. Jeg kan vel ikke blive ved med at feje det af vejen? Jeg har jo sat mig i mod at FLYTTE til udlandet, så må jeg vel give ham lov til at rejse Jeg dur bare ike til sådan noget! Synes det er sejt at I gør det og igen, håber virkelig det kommer til at fungere rigtig godt!!

Lyder godt nok til med møb! Håber for jer alle at det bare var den ene gang. Min lillebror var også ørebarn, men man hører(ha ha!) da også om flere der bare lige har det en enkelt gang!

til dig 

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

piadas skriver:

Det lyder da som en fornuftig løsning, så må man jo bare leve med afstanden.

Jamen, det er også hårdt ind i mellem. Jeg er dog blevet rimelig god til at tage afslappet på det med rengøring. Førhen var det mere eller mindre mig, der tog sig af næsten alt. Altså rengøring, slog græs, klippede hæk, malede værelser osv. hvis der var noget, der trængte. Nu er det jo ikke så nemt at komme ud længere pga. Ida, så vi har aftalt, at jeg står for det indenfor og Serdar skal ordne haven. Så er det bare ærgerligt, hvis græsset er langt og han først kan slå det i næste uge, fordi han først har fri da. Det fungerer nogenlunde, men jeg synes ALTID jeg halter bagud. Igen - det må man bare lære at leve med så længe børnene ikke er større.

Til daglig synes jeg ikke det er så hårdt, for jeg har jo været vant til at stå alene med meget af det også inden vi fik Ida, men når alle tre kræver min opmærksomhed på én gang, bliver der altså talt til 10 en gang imellem! Det er specielt om aftenen, når Ida måske er ved at være træt og de to store gerne vil spille et spil, tegne eller bare skal i bad (som de så ikke vil men moderen insisterer på). Da synes jeg det kan være hårdt, fordi hvis jeg er ved at amme/putte Ida, lader de bare være med at gå i bad, fordi de ved, at jeg ikke kan råbe () af dem så længe jeg er ved at få Ida til at sove. Så tager vi skænderiet bagefter, men ind i mellem kan det da være opslidende. Så plejer jeg at ringe til Serdar og skælde ham ud for ikke at være mere hjemme, og så kører det igen!

Oliver og Zilan er jo heldigvis så store, at de som regel hører efter, hvis jeg beder dem om noget, men nogle gange er det med hiv og sving, og så er det, det bliver hårdt.

Jeg har nok heller ikke været verdens bedste til at få dem til at hjælpe med de daglige pligter (det er jo nemmere bare at gøre det selv - så bliver det jo gjort, som man vil have det, ik'?), men det er vi ved at forsøge at lave om på, for det vil jo selvfølgelig også aflaste mig, at jeg ikke skal gøre ALT. De er jo så store, at de sagtens kan tømme opvaskemaskinen osv.

Vi har lige haft en snak med dem om, at vi jo er en familie, skal hjælpe hinanden osv. Børn har jo desværre tit den holdning, at de ikke gør noget med mindre, der vanker en belønning. Det har vi forsøgt at forklare dem, at der ikke altid gør sig gældende, og at man sagtens kan hjælpe uden at få noget for det, så nu må vi se, hvordan det spænder an.

Men jeg frygter da den dag, jeg skal tilbage på arbejde, hvis Serdar stadig er nødt til at arbejde så meget, så er jeg ikke sikker på, at jeg kan nå at følge med til tøjvask osv., men det må vi jo se, hvordan vi får til at fungere, når den tid kommer.

Jeg kan godt forstå hvis det der rengøring får lov til at passe sig selv engang imellem. Det kommer den også til hjemme hos os... hatten af for dem der er alenemødre på fuldtid - frivilligt

Godt trick med at ringe til farmand og skælde ud! Det eneste konstruktive at gøre i den situation

Hvad laver Serdar og er der udsigt til andre arbejdstider når barselstiden er overstået (om 100 år!)?

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Foerst og fremmest er det altsaa forbudt med den slags titler - jeg faar det daarligt, punktum!! Ejjjj troede simpelthen lige du var blevet alenemor saadan for real, hvor er jeg glad for det ikke er tilfaeldet!

Kan godt se at det ikke er den bedste situation. Morten har i 2 uger her i sommerferien arbejdet paa en fabrik man-tors, og ihh jeg broed mig ikke om det. Men kan sagtens se at det er et dilemma, man vil jo ogsaa gerne have pengene, og jeg formoder loennen er noget bedre end dagpengene! Hmm, du maa holde ud saa laenge du kan og hvis han bliver glad for det og gerne vil blive der i mange aar, maa du maaske overveje at I boer flytte derop, idet du trods alt har faa timer paa uni..

Men mange tanker fra mig her i Berlin i hvert fald, og tillykke med jobbet til jens, for uanset hvad er et job i disse tider jo fedt! kram

Jeg har også tænkt på om flytning ikke kunne være en løsning. Vi fandt en lejlighed heroppe på 80 m2, tre værelser og sådan set rimelig magen til den vi har nu... 3700 kr/mdr Vi vil også kunne få en fuldtidsdagpleje billegere end en halvtids vuggestueplads i Århus... Problemet er bare at det er fysisk umuligt at komme længere ind i udkantsdanmark. Jeg har forsvoret nogensinde at skulle bo på Mors... Jeg holder lige fast i den ed, bare lidt endnu

Og jo - lønnen er helt sikkert bedre end dagpengene, og det er også bare godt at have noget at stå op til hver dag.

Men altså... Hvor længe skal vi gi det? To måneder, tre, seks, et helt år?

Ihhh...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.