Jeg er blevet enlig mor ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juli 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Mette! Det er simpelthen forbudt at skrive sådan! Jeg troede jo det værste på de få sekunder det tog at klikke sig ind. ALDRIG mere Mette - basta!

...Tillykke til Jens! Det er da dejligt, at der nu kan komme penge i kassen. Men hvor lyder det til at være en udfordrende tid i går i møde Det er i forvejen surt at skulle være væk fra hinanden, men med et barn er det bare endnu sværere! Det lyder til, at I har tænkt en masse gode tanker, og jeg synes det lyder meget fornuftigt, at der er mulighed for at afbryde det, hvis det slet ikke skulle du.

Håber det kommer til at fungere rigtig godt! Ellers må I jo komme til Viborg lidt før Det ligger da pænt i mellem Mååårs og ÅÅrhUUs!

Og til det der med at blive morsyg - det kan vel næsten ikke undgåes? Ved godt det er plat at skybe med så små børn, men kunne skybe, telefon og billeder ikke afhjælpe det lidt? 

Martin drømmer om at blive rejsemontør() og jeg synes godt nok tit jeg har stået i vejen for den stakkels mand. Men hvis jeg ikke kan klare mig uden ham, hvordan skal jeg så kunne klare mig uden ham med ET BARN!? Har lige sat mig mod et 3 måneders job for Vestas i Australien - hvor ond er jeg lige? Så nu frygter jeg for det næste tilbud. Jeg kan vel ikke blive ved med at feje det af vejen? Jeg har jo sat mig i mod at FLYTTE til udlandet, så må jeg vel give ham lov til at rejse Jeg dur bare ike til sådan noget! Synes det er sejt at I gør det og igen, håber virkelig det kommer til at fungere rigtig godt!!

Lyder godt nok til med møb! Håber for jer alle at det bare var den ene gang. Min lillebror var også ørebarn, men man hører(ha ha!) da også om flere der bare lige har det en enkelt gang!

til dig 

Aldrig mere - Jeg lover det

Jeg kan godt forstå du ikke synes at det ville være særlig fedt at Martin skulle tre måneder til Australien. Ville han gerne?

Hvad med de der boreplatforme? De tjener vist viiiildt mange penge mens de er ude. Men så skal han selvfølgelig stadig være væk hjemmefra... Nej det er ikke nemt. For vi vil jo ikke stå i vejen for dem.... og det gør vi da heller ikke ... hvis de bare af sig selv vælger det vi gerne vil ha at de skal vælge

Jeg håber at Jens lynhurtigt får noget andet arbejde tættere på Århus (eller Viborg), for så er problemet slet ikke så stort.

Måske jeg skulle lade være med at tage problemerne på forskud...

Og ja - man hører (thø hø) heldigvis om MØB som engangstilfælde. Sådan et vil jeg gerne bestille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2011

Sofia

Mettemus skriver:

Jeg har også tænkt på om flytning ikke kunne være en løsning. Vi fandt en lejlighed heroppe på 80 m2, tre værelser og sådan set rimelig magen til den vi har nu... 3700 kr/mdr Vi vil også kunne få en fuldtidsdagpleje billegere end en halvtids vuggestueplads i Århus... Problemet er bare at det er fysisk umuligt at komme længere ind i udkantsdanmark. Jeg har forsvoret nogensinde at skulle bo på Mors... Jeg holder lige fast i den ed, bare lidt endnu

Og jo - lønnen er helt sikkert bedre end dagpengene, og det er også bare godt at have noget at stå op til hver dag.

Men altså... Hvor længe skal vi gi det? To måneder, tre, seks, et helt år?

Ihhh...

Tag springet. Jeg leger med tanken om at flytte os til Ringkoebing hvis jeg kan faa job hos statsforvaltningen der, eller Aabenraa. Det er langt vaek fra alt og alle, men saa maa man starte paa en frisk og bare nyde at man er sammen som en lille familie! Tror ikke jeg ville give det et halvt aar. Kommer lidt an paa hvornaar der er jobopslag for Jens, altsaa paa jura ved jeg at mange jobs starter feb eller sep, saa hvis nu han ogsaa har gode muligheder for at starte op et andet sted med at job han bliver mere glad for fx til feb kan du maaske holde ud der til, men hvis tidspunktet er saaden helt uvist... saa ville jeg ikke gaa og vente. Der er masser af penge at spare og saa har du jo ogsaa fint raad til at tage til Aarhus alt det du vil!!

Anmeld

19. juli 2011

Diana...

Ej der kløjes jeg så lige i et stykke kage med is til (det må man godt selv om man ikke er gravid mere ikk ) SÅDAN må man bare ikke skrive 

Tillykke til manden med det nye arbejde. Men jeg kan godt forstå det er med blandet følelser. Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke ville kunne holde til det. Jeg tror ærligt at jeg var rygget med. 

Men man kan jo blive nød til det når man sidder hård i det. Min kære mand blev også tilbudt et job i london og selv om det kun var for en kort periode så jeg sgu glad for han sagde nej. 

Kram 

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Tag springet. Jeg leger med tanken om at flytte os til Ringkoebing hvis jeg kan faa job hos statsforvaltningen der, eller Aabenraa. Det er langt vaek fra alt og alle, men saa maa man starte paa en frisk og bare nyde at man er sammen som en lille familie! Tror ikke jeg ville give det et halvt aar. Kommer lidt an paa hvornaar der er jobopslag for Jens, altsaa paa jura ved jeg at mange jobs starter feb eller sep, saa hvis nu han ogsaa har gode muligheder for at starte op et andet sted med at job han bliver mere glad for fx til feb kan du maaske holde ud der til, men hvis tidspunktet er saaden helt uvist... saa ville jeg ikke gaa og vente. Der er masser af penge at spare og saa har du jo ogsaa fint raad til at tage til Aarhus alt det du vil!!

Jeg tænker også at på et eller andet tidspunkt må man bare rykke ud af de tætte rammer med venner og studieliv i Århus. Det varer alligevel ikke længe før vi alligevel allesammen bliver færdige og så flytter man alligevel. Der er jo nogen der skal tage springet og være de første. Desuden har jeg lovet mig selv at det blev vores sidste sommer i Århus C.

Og ja - det lokker faktisk også lidt bare at være vores lille familie.

Vi skal have snakket noget mere om det. For mig er det nemlig vigtigt at få sat en slutdato på (i det omfang det kan lade sig gøre), så den ene dag ikke bare tager den anden mens jeg går og kukkelurer i Århus.

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Diana... skriver:

Ej der kløjes jeg så lige i et stykke kage med is til (det må man godt selv om man ikke er gravid mere ikk ) SÅDAN må man bare ikke skrive 

Tillykke til manden med det nye arbejde. Men jeg kan godt forstå det er med blandet følelser. Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke ville kunne holde til det. Jeg tror ærligt at jeg var rygget med. 

Men man kan jo blive nød til det når man sidder hård i det. Min kære mand blev også tilbudt et job i london og selv om det kun var for en kort periode så jeg sgu glad for han sagde nej. 

Kram 

Det må man i hvert fald!

Jeg ved ikke hvor længe jeg vil give det. Det får vi nok at se når vi får alvor får det som en hverdag...

Havde du ikke lyst til at tage med til London? Det tror jeg godt at jeg kunne overtales til. Det er simpelthen en skøn, skøn by!

til dig også! Jeg har vist slet ikke fået svaret dig i din tråd. Har Nadia gentaget succes med at sove helt til kl. 5 eller var den en engangsforestilling? Flere knus!

Anmeld

19. juli 2011

Diana...

Mettemus skriver:

Det må man i hvert fald!

Jeg ved ikke hvor længe jeg vil give det. Det får vi nok at se når vi får alvor får det som en hverdag...

Havde du ikke lyst til at tage med til London? Det tror jeg godt at jeg kunne overtales til. Det er simpelthen en skøn, skøn by!

til dig også! Jeg har vist slet ikke fået svaret dig i din tråd. Har Nadia gentaget succes med at sove helt til kl. 5 eller var den en engangsforestilling? Flere knus!

Jo det ville jeg rigtig gerne, men det ville vi så ikke tjene penge på da alt jo er dyre der ovre og med 2 børn kræver det jo nogen ordentlige forhold, ved han selv tog der over kunne han overnatte på et værelse med nogen andre arbejdere. Og jeg tror ærligt ikke jeg ville bryde mig om at komme ud alene i london by med 2 unger den ene i ballade alderen jeg ville være alt for nervøs for der skulle ske noget. Måske hvis Lucas ikke kun var 2 men ældre og mere forstående. 

Tja tjo øhh bom. Det svinger SÅ meget hvordan hun sover men vi har da en enkelt eller 2 gode nætter om måneden. Men nu skal vi har det kiropraktor op og køre fast det har vi jo ikke kunne pga ferie lukket og dødsfald i familien osv men fra på mandag hedder det 1 gang om ugen til det i orden så håber jeg det fungere. 

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Diana... skriver:

Jo det ville jeg rigtig gerne, men det ville vi så ikke tjene penge på da alt jo er dyre der ovre og med 2 børn kræver det jo nogen ordentlige forhold, ved han selv tog der over kunne han overnatte på et værelse med nogen andre arbejdere. Og jeg tror ærligt ikke jeg ville bryde mig om at komme ud alene i london by med 2 unger den ene i ballade alderen jeg ville være alt for nervøs for der skulle ske noget. Måske hvis Lucas ikke kun var 2 men ældre og mere forstående. 

Tja tjo øhh bom. Det svinger SÅ meget hvordan hun sover men vi har da en enkelt eller 2 gode nætter om måneden. Men nu skal vi har det kiropraktor op og køre fast det har vi jo ikke kunne pga ferie lukket og dødsfald i familien osv men fra på mandag hedder det 1 gang om ugen til det i orden så håber jeg det fungere. 

Håber kiropraktoren kan udrette mirakler. Det er hørt før! Det er da også ærgerligt som det hele ramler sammen. Hvor er det bare øv med dødsfald. Din morfar?

Anmeld

19. juli 2011

Diana...

Mettemus skriver:

Håber kiropraktoren kan udrette mirakler. Det er hørt før! Det er da også ærgerligt som det hele ramler sammen. Hvor er det bare øv med dødsfald. Din morfar?

Ja det er træls men vi VED jo at det bliver bedre med tiden hun er bare en pige der kræver lidt meget ekstra og er meget besværlig ha ha ha  Så vi ser bare frem til det bliver nemmer og håber på der ikke går så lang tid. Jeg tror på det virker det kiropraktor det har det jo gjort på hende gør. 

Ja det var desværre min morfar men han var også en gammel sej mand og har levet et godt lang liv. og døde på den bedste måde så det var jo ok når det nu skulle ske. Ja han havde enda selv planlagt sin begravelse og dagen før han døde ringet han til min mor at nu var det altså tid og nu skulle de snakke så de tog der ned og han snakket og snakket og snakker og sagde farvel og kl 6.15 om morgen sov han ind. 

Vild at han bare vidste det hvor må det være skræmmende men han var klar han fik sagt farvel til os alle  

Anmeld

19. juli 2011

Mettemus

Diana... skriver:

Ja det er træls men vi VED jo at det bliver bedre med tiden hun er bare en pige der kræver lidt meget ekstra og er meget besværlig ha ha ha  Så vi ser bare frem til det bliver nemmer og håber på der ikke går så lang tid. Jeg tror på det virker det kiropraktor det har det jo gjort på hende gør. 

Ja det var desværre min morfar men han var også en gammel sej mand og har levet et godt lang liv. og døde på den bedste måde så det var jo ok når det nu skulle ske. Ja han havde enda selv planlagt sin begravelse og dagen før han døde ringet han til min mor at nu var det altså tid og nu skulle de snakke så de tog der ned og han snakket og snakket og snakker og sagde farvel og kl 6.15 om morgen sov han ind. 

Vild at han bare vidste det hvor må det være skræmmende men han var klar han fik sagt farvel til os alle  

Det lyder som en god måde at sige farvel til livet på. Selvom det sikkert er hårdt lige nu, så tror jeg, at når i lige får det på afstand, så bliver den godt at tænke tilbage på. Men det er da aldrig rart... Knus!

Anmeld

19. juli 2011

piadas

Mettemus skriver:

Jeg kan godt forstå hvis det der rengøring får lov til at passe sig selv engang imellem. Det kommer den også til hjemme hos os... hatten af for dem der er alenemødre på fuldtid - frivilligt

Godt trick med at ringe til farmand og skælde ud! Det eneste konstruktive at gøre i den situation

Hvad laver Serdar og er der udsigt til andre arbejdstider når barselstiden er overstået (om 100 år!)?

Han har en kebabrestaurant-ting i Aalborg sammen med en af hans venner, og det er bare SLET ikke til at få kompentente medarbejdere, så desværre betyder jo, at de selv bliver nødt til at arbejde rigtig meget. De har haft så mange på prøve, som bare ikke dur til en skid!

Vi har snakket om, at han måske skal prøve at finde på noget andet, nu når jeg skal tilbage på arbejde, for jeg tror, det bliver rigtig svært at få det hele til at hænge sammen til den tid. Men nu må vi se... Så må han sætte hans ambitioner på standby i hvert fald så længe børnene er så små som de er og kræver mere end de gør om 10 år.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.