Kontanthjælp efter 12. uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

Ja jeg bor oppe i nordsalling

Hvordan fik du dem overtalt til at din sats skulle stige, for har lige snakket med min veninde der ikke kunne få det hun skulle... Hun siger at hende der sad dernede gik ind på Borger.dk og så det, men sagde at de regler ikke galdte i Skive?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Cilas skriver:

Altså inden graviditeten, skulle jeg starte uddannelse, og ville kun få 3500kr udbetalt, så måtte melde fra. Og ville ikke få mere i kontanthjælp, da jeg havde været på det i over 6 måneder. Men søgte og var over tre måneder henne, og ville så få udbetalt lidt over 6000kr, og mere da  jeg havde født

Du har ikke noget personligt fradrag hver måned så?

Anmeld

17. juli 2011

MortilCilas

NovaNataly skriver:

Du har ikke noget personligt fradrag hver måned så?

Altså de trækker vel omkring 4000 i skat. Og får udbetalt lidt over 9tusind nu

Anmeld

17. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Cilas skriver:

Altså de trækker vel omkring 4000 i skat. Og får udbetalt lidt over 9tusind nu

Okai... Det var bare med de "lave" tal du snakkede om før... For jeg får lidt godt 4800 udbetalt nu her, på en sats der siger 52-5300 ca... Og har et fradrag pr. md. på lige godt 3900 de ikke mp tage skat af

Anmeld

17. juli 2011

MortilCilas

NovaNataly skriver:

Okai... Det var bare med de "lave" tal du snakkede om før... For jeg får lidt godt 4800 udbetalt nu her, på en sats der siger 52-5300 ca... Og har et fradrag pr. md. på lige godt 3900 de ikke mp tage skat af

Nårh, jamen kan godt være jeg har haft. jeg ved det ikke

Anmeld

17. juli 2011

Muhmi

NovaNataly skriver:

Hvordan fik du dem overtalt til at din sats skulle stige, for har lige snakket med min veninde der ikke kunne få det hun skulle... Hun siger at hende der sad dernede gik ind på Borger.dk og så det, men sagde at de regler ikke galdte i Skive?

Okay, du sagde at det var halvandet år siden din veninde fødte ikke? Det kan godt være de har lavet reglerne om siden, for jeg har jo lige født og jeg fik 10.044,- før skat fra tolvte uge af.. Og det skal du også have, skide være med hvad de siger... Well nede på jobhuset, når du går derind så skal du bare snakke med Stine Hansen, hun er skide sød btw, og så forklare hende hvordan og hvorledes..

Anmeld

17. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

Okay, du sagde at det var halvandet år siden din veninde fødte ikke? Det kan godt være de har lavet reglerne om siden, for jeg har jo lige født og jeg fik 10.044,- før skat fra tolvte uge af.. Og det skal du også have, skide være med hvad de siger... Well nede på jobhuset, når du går derind så skal du bare snakke med Stine Hansen, hun er skide sød btw, og så forklare hende hvordan og hvorledes..

Okai... Regnede forkert, det er 2½ år siden hun var gravid Men hun siger at hun også skulle have haft omkring 10.000 før skat dengang... Men hun fik et nej dengang... Men jeg kan finde det på papir, med lov og §'er og det hele at jeg skal have de der 10.044 pr. md..

Men jeg må jo bare hoppe derned i morgen og snakke med dem... For vil sgu have mine penge..

Men får jeg så godtgørelse for de 3 uger jeg har været over uge 12?

Anmeld

18. juli 2011

NatteS

NovaNataly skriver:

Okai... Regnede forkert, det er 2½ år siden hun var gravid Men hun siger at hun også skulle have haft omkring 10.000 før skat dengang... Men hun fik et nej dengang... Men jeg kan finde det på papir, med lov og §'er og det hele at jeg skal have de der 10.044 pr. md..

Men jeg må jo bare hoppe derned i morgen og snakke med dem... For vil sgu have mine penge..

Men får jeg så godtgørelse for de 3 uger jeg har været over uge 12?

Ja det altså rigtig snyd .. hvis hun sagde det til mig (på kommunen i 2009) bare for at slippe med at betale mig.. Vi kunne virkelig godt have brugt pengene!!

Håber ikk de snyder dig skat.. good luck

Anmeld

18. juli 2011

Mira0911

NovaNataly skriver:

Jeg er lidt i tvivl hvad angår kontanthjælpens sats når man er længere henne en 12 uger.. Der står godt nok inde på Borger.dk, at når man er længere hende end de 12 uger, så skal man have 10.044 kr. før skat hver måned indtil man skal føde...

Men har en veninde der ikke kunne få hendes sats op da hun var gravid... Det er godt nok 1½ år siden nu, så jeg ved ikke om de var anderledes dengang, men hun havde nu også fået at vide at hun skulle søge efter 12. uge... Men de sagde til hende at det var ikke noget man gjorde mere...

Hvad mener I? Skal man følge de satser der står på nettet, og derfor gå ned på ydelseskontoret og bede om at blive hævet i sats, eller hvad skal jeg gøre?

Nogen der har noget erfaring?

Mange herfra

da jeg i 2008 skulle på kontanthjælp, var jeg længere henne end 12 uger og fik denne sats du nævner... 

Så kan slet ikke forstå hun ikke har fået? Alle kommunerne køre med denne sats når man er 12+.... 

Synes hvert fald du skal gå ned på ydelseskontoret og sige som det nu står til ved dig, og hvor langt du er henne... 

Anmeld

18. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Mira0911 skriver:

da jeg i 2008 skulle på kontanthjælp, var jeg længere henne end 12 uger og fik denne sats du nævner... 

Så kan slet ikke forstå hun ikke har fået? Alle kommunerne køre med denne sats når man er 12+.... 

Synes hvert fald du skal gå ned på ydelseskontoret og sige som det nu står til ved dig, og hvor langt du er henne... 

Okai.. Jeg regner med lige at hoppe et smut derned i dag med papirer og journaler og det hele... Så kan de vel ikke snyde sig udenom

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.