Kontanthjælp efter 12. uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2011

Muhmi

Det er også det min søster siger, men min veninde, som også bor i Skive kommune, fik at vide at det gjorde de ikke mere...

Men tror bare jeg går ned og banker i bordet dernede, hvis ikke jeg stiger nu her til den 1.

Skal de have ens journaler eller noget så?

Ja tag din vandrejournal med... Well det kan ikke passe, det er nemlig ikke mere end tre mdr siden jeg fødte... og jeg var/er på kontanthjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

Men ja gå ned og sig at du er gravid... Det troede jeg du havde fortalt dem, derfor mine tidligere svar

Fra tolvte uge skal du have 10.044,- Fra den dag du har født 13 tusindeetellerandet

Jeg har fortalt dem at jeg er gravid... Gjorde jeg da jeg var va. 7½ uge henne... Så det står i mine papirer dernede... Skulle de meget gerne.. Men man ved jo aldrig med kommuner... De vil jo helst spare penge hvor de kan

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

NovaNataly skriver:

Jeg har fortalt dem at jeg er gravid... Gjorde jeg da jeg var va. 7½ uge henne... Så det står i mine papirer dernede... Skulle de meget gerne.. Men man ved jo aldrig med kommuner... De vil jo helst spare penge hvor de kan

Præcis

Og du skal endelig ikke lade dem løbe om hjørner med dig... Det prøvede de også at gøre med mig... Skive kommune er lidt halvkorrupt

Anmeld

17. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

Præcis

Og du skal endelig ikke lade dem løbe om hjørner med dig... Det prøvede de også at gøre med mig... Skive kommune er lidt halvkorrupt

Netop det jeg ved... Men kan jo bare sige til dem at jeg kender min ret.. Og hvis ikke de tror på mig, så fisker jeg bare min iPhone op af lommen og viser dem det

Du bor her måske selv?

Anmeld

17. juli 2011

Muhmi

Ja jeg bor oppe i nordsalling

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

NovaNataly skriver:

Jeg er lidt i tvivl hvad angår kontanthjælpens sats når man er længere henne en 12 uger.. Der står godt nok inde på Borger.dk, at når man er længere hende end de 12 uger, så skal man have 10.044 kr. før skat hver måned indtil man skal føde...

Men har en veninde der ikke kunne få hendes sats op da hun var gravid... Det er godt nok 1½ år siden nu, så jeg ved ikke om de var anderledes dengang, men hun havde nu også fået at vide at hun skulle søge efter 12. uge... Men de sagde til hende at det var ikke noget man gjorde mere...

Hvad mener I? Skal man følge de satser der står på nettet, og derfor gå ned på ydelseskontoret og bede om at blive hævet i sats, eller hvad skal jeg gøre?

Nogen der har noget erfaring?

Mange herfra

Jeps, du skal ringe ned til din sagsbehandler og få det sat op

Du skal dog vide, at du dermed ikke kan søge enkeltydelser til babyudstyr osv.

Er selv på KH pt, og får satsen på 10.044 før skat.

Anmeld

17. juli 2011

Muhmi

Madam Blå skriver:

Jeps, du skal ringe ned til din sagsbehandler og få det sat op

Du skal dog vide, at du dermed ikke kan søge enkeltydelser til babyudstyr osv.

Er selv på KH pt, og får satsen på 10.044 før skat.

Jo det kan man godt, men man skal købe det billigste af det billigste og man skal komme med enten kvittering eller annoncen for det så de kan vurdere om det er noget de vil

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

Muhmi skriver:

Jo det kan man godt, men man skal købe det billigste af det billigste og man skal komme med enten kvittering eller annoncen for det så de kan vurdere om det er noget de vil

Okay - jeg fik besked på, at satsen er højere fordi man så ikke skal søge enkeltydelser, men selv skal spare op til diverse udstyr.. Hmm - mon de også fusker i Århus?

Meen - det går nok. Hvis man er vant til at få den helt lave sats, på ca 6000, så må man vel kunne spare lidt op til alt det gejl, man skal have Det gør jeg i hvert fald. Gik fra en SU på knapt 5000 udbetalt til 10.044 før skat så der er en dejlig forskel

Anmeld

17. juli 2011

MortilCilas

Altså inden graviditeten, skulle jeg starte uddannelse, og ville kun få 3500kr udbetalt, så måtte melde fra. Og ville ikke få mere i kontanthjælp, da jeg havde været på det i over 6 måneder. Men søgte og var over tre måneder henne, og ville så få udbetalt lidt over 6000kr, og mere da  jeg havde født

Anmeld

17. juli 2011

Muhmi

Madam Blå skriver:

Okay - jeg fik besked på, at satsen er højere fordi man så ikke skal søge enkeltydelser, men selv skal spare op til diverse udstyr.. Hmm - mon de også fusker i Århus?

Meen - det går nok. Hvis man er vant til at få den helt lave sats, på ca 6000, så må man vel kunne spare lidt op til alt det gejl, man skal have Det gør jeg i hvert fald. Gik fra en SU på knapt 5000 udbetalt til 10.044 før skat så der er en dejlig forskel

Jeg gjorde det heller ikke, men fik at vide at jeg kunne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.