Kontanthjælp efter 12. uge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.068 visninger
36 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Jeg er lidt i tvivl hvad angår kontanthjælpens sats når man er længere henne en 12 uger.. Der står godt nok inde på Borger.dk, at når man er længere hende end de 12 uger, så skal man have 10.044 kr. før skat hver måned indtil man skal føde...

Men har en veninde der ikke kunne få hendes sats op da hun var gravid... Det er godt nok 1½ år siden nu, så jeg ved ikke om de var anderledes dengang, men hun havde nu også fået at vide at hun skulle søge efter 12. uge... Men de sagde til hende at det var ikke noget man gjorde mere...

Hvad mener I? Skal man følge de satser der står på nettet, og derfor gå ned på ydelseskontoret og bede om at blive hævet i sats, eller hvad skal jeg gøre?

Nogen der har noget erfaring?

Mange herfra

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Worldwide

NovaNataly skriver:

Jeg er lidt i tvivl hvad angår kontanthjælpens sats når man er længere henne en 12 uger.. Der står godt nok inde på Borger.dk, at når man er længere hende end de 12 uger, så skal man have 10.044 kr. før skat hver måned indtil man skal føde...

Men har en veninde der ikke kunne få hendes sats op da hun var gravid... Det er godt nok 1½ år siden nu, så jeg ved ikke om de var anderledes dengang, men hun havde nu også fået at vide at hun skulle søge efter 12. uge... Men de sagde til hende at det var ikke noget man gjorde mere...

Hvad mener I? Skal man følge de satser der står på nettet, og derfor gå ned på ydelseskontoret og bede om at blive hævet i sats, eller hvad skal jeg gøre?

Mange herfra

Jeg var sygemeldt på Kh da jeg i uge 12 - blev fyret fra job i uge 7, så røg desværre på KH.. Men jeg fik ikke forsøger sat, men en forhøjet sats, da jeg ramte 12. uge i graviditeten,  mener det var omkring de 8-8500 jeg fik, først efter fødsels kom jeg op på forsørger sats

Men ring og snak med din sagsbehandler om det.

Anmeld

16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Mileva skriver:

Jeg var sygemeldt på Kh da jeg i uge 12 - blev fyret fra job i uge 7, så røg desværre på KH.. Men jeg fik ikke forsøger sat, men en forhøjet sats, da jeg ramte 12. uge i graviditeten,  mener det var omkring de 8-8500 jeg fik, først efter fødsels kom jeg op på forsørger sats

Men ring og snak med din sagsbehandler om det.

Var det så før eller efter skat du fik de 8-8500?

Anmeld

16. juli 2011

Worldwide

NovaNataly skriver:

Var det så før eller efter skat du fik de 8-8500?

Det må have været før - mener det var 8500 og fik vist udbetalt en 7000,- eller lige deromkring - ikk hæng mig op på det, det er ved at være lang tid siden (halvt år &nbsp

Anmeld

16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Mileva skriver:

Det må have været før - mener det var 8500 og fik vist udbetalt en 7000,- eller lige deromkring - ikk hæng mig op på det, det er ved at være lang tid siden (halvt år &nbsp

Okai.. Har regnet mig lidt frem til at jeg ville komme op på 7500-8000 udbetalt hvis jeg fik den sats der står inde på Borger.dk..

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

I Skive kommune som du bor i (kan jeg se) der er satsen 10.000,- før skat det vil den være helt indtil du har født... Fra den dag du har født stiger du til forsørgertakst.. Har selv lige været smøren igennem

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

NovaNataly skriver:

Okai.. Har regnet mig lidt frem til at jeg ville komme op på 7500-8000 udbetalt hvis jeg fik den sats der står inde på Borger.dk..

Du vil ca. få 8.400 udbetalt

Anmeld

16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

I Skive kommune som du bor i (kan jeg se) der er satsen 10.000,- før skat det vil den være helt indtil du har født... Fra den dag du har født stiger du til forsørgertakst.. Har selv lige været smøren igennem

Det er også det min søster siger, men min veninde, som også bor i Skive kommune, fik at vide at det gjorde de ikke mere...

Men tror bare jeg går ned og banker i bordet dernede, hvis ikke jeg stiger nu her til den 1.

Skal de have ens journaler eller noget så?

Anmeld

16. juli 2011

Mor.til.stjernebørn

Muhmi skriver:

Du vil ca. få 8.400 udbetalt

Nice.. Mange tak

Anmeld

16. juli 2011

Muhmi

NovaNataly skriver:

Mange herfra

Men ja gå ned og sig at du er gravid... Det troede jeg du havde fortalt dem, derfor mine tidligere svar

Fra tolvte uge skal du have 10.044,- Fra den dag du har født 13 tusindeetellerandet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.