Har lyst til at skrige det ud til hele verden!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2011

Silas&Mille

Anonym skriver:

JEG ER GRAVID!Men jeg er ikke langt henne. (6-7 uge)Hvad hvis det går galt og andre HV spørgsmål  

Hvad ville du gøre hvis du var mig 

Nej ville ikke skrige det ud til alle.

Men ville fortælle de kommende bedsteforældre det og bede dem om at holde tæt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

Fenja09

Vi valgte kun at fortælle det til de nærmeste, resten måtte vente til efter NF scanningen. Synes i skal gøre det i føler for - der ikke noget "rigtig eller forkert".

/Fenja

Anmeld

16. juli 2011

Anne85

Jeg ville fortælle det :-)) og det har vi også gjort begge gange. Har aldrig forstået den med at vente til efter nakkefold - for hvis der var noget galt eller hvis jeg tabte barnet så ville jeg da ønske alle mine venner og min familie vidste hvorfor jeg var kedMåske det bare har været naturligt for mig i og med at jeg har et job hvor jeg har været nødt til at fortælle det så snart der var to streger på testen (er psykiatrisk sygeplejerske og har skulle skånes for situationer hvor jeg og maven kunne komme galt afsted)

Anmeld

16. juli 2011

Lunae

Anonym skriver:

JEG ER GRAVID!Men jeg er ikke langt henne. (6-7 uge)Hvad hvis det går galt og andre HV spørgsmål  

Du skal gøre hvad du føler for der er mange der mener, at man skal vente med at fortælle det til efter uge 12, men når nu glæden er så stor, så vil man da gerne dele den med hele verden!

Der er både fordele og ulemper ved at fortælle det tidligt. Ja, det er skide træls, hvis man mister barnet og skal til at fortælle hele verden, at man ikke skulle have barn i denne omgang, MEN det er også forfærdeligt at skulle gå og være ked af det alene og der er altså ikke noget værre end at skulle ringe rundt til folk og fortælle at man er ked, fordi man har mistet!

I 2009 blev jeg gravid og fortalte hele verden om det, men mistede desværre kort tid efter det var en hård tid, men jeg blev gravid igen i første forsøg! Denne gang fortalte jeg mine nærmeste det og resten fik det af vide efter nakkefoldsscanningen!

Du skal gøre hvad du tænker er det rigtige for dig - del det med hele verden, hvis det er det du ønsker

Anmeld

16. juli 2011

Sof

Da vi mistede sidste gang, der havde vi fortalt det til alle. Vi mistede i uge 11 og det var meget svært at skulle fortælle den nyhed til alle, for havde mest af alt lyst til at glemme det, så denne gang gik der lang tid.

Det var først for 1½ uge siden at det blev offentliggjort med bebs i maven og det var efter en tur ved lægen hvor vi havde hørt hjertelyd og der var jeg 16+0, så det var kun nogle enkelte få, tætteste veninder/venner og tæt familie der fik nyheden leveret, og så dem jeg så, for jeg havde svært ved at skjule det allerede i uge 5, men jeg havde selvfølgelig også lige været gravid.

Men jeg vil da klart synes at det er en god ting at dele med de nærmeste og så holde lidt igen på det med at skrige det ud til verdenen indtil du ved det hele er som det skal være.

Anmeld

16. juli 2011

Den lykkelige

Jeg har stemt ja.. vi snakkede meget om det den gang jeg blev gravid.. om vi skulle vente til efter de første 12 uger.. men blev enige om at hvis der skulle ske noget, så ville det jo egentlig også være rart at folk vidste det så man kunne snakke med dem om det..
Så sagde det til familie og næsmeste venner.. "offentlig" gjorde det så på face til NF scanning..

Anmeld

16. juli 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

Jeg ville dele det med venner, familie og bekendte men arbejdet ville jeg vente med  det gjorde jeg så også  jeg var 6+3 da det blev offentlig gjort at jeg skulle have en lille bebs, nu er jeg 14+3 og skal fortælle min chef det på tirsdag  glæder mig og samtidig frygter jeg det .... er eneste ansat

Anmeld

16. juli 2011

Carl-Emil's mor

Den lykkelige skriver:

Jeg har stemt ja.. vi snakkede meget om det den gang jeg blev gravid.. om vi skulle vente til efter de første 12 uger.. men blev enige om at hvis der skulle ske noget, så ville det jo egentlig også være rart at folk vidste det så man kunne snakke med dem om det..
Så sagde det til familie og næsmeste venner.. "offentlig" gjorde det så på face til NF scanning..

Det var også det vi snakkede om..

Altså skulle det gå galt ville vores verden bryde fuldstændig sammen også ville det være meget nemmere at folk havde vidst man var gravid og kunne vise hensynet end at man skulle til at forklare hvorfor man var blevet bund ulykkelig ...

Anmeld

16. juli 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Jeg ville vente... Jeg har gjort den fejl 1 gang 

Forrige år blev jeg gravid - og selvfølgelig havde jeg lyst til at råbe det til hele verden, og min kæreste kunne ikke holde mund! 

Så jeg måtte pænt fortælle det til mit arbejde, for folk var begyndt at skrive "tillykke" på Facebook. Da vi kom til nakkefoldsscanning havde jeg mistet ved en MA. Hvem fik en laaaaaang næse, og sådan ca. 300 kollegaer der kiggede underligt på mig  6 mrd. efter var jeg gravid igen, og der fik folk først besked efter nakkefoldsscanningen 

Anmeld

16. juli 2011

Muffin_girl

Anonym skriver:

Ville fortælle det til familien og det var det Indtil jeg var mere sikker 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.