En lille update-tråd :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2011

Kofoed.

Det er da også underligt at du ikke har hendes nummer! Nummeret til min jordemoder står i min vandrejournal.

Nej ikke i morgen desværre Men snarest muligt!!!!!

Skal jo skifte igen igen igen Var afsted i torsdags hos min nye, men da hun gerne vil have mig til kontrol hver anden uge og hun kun arbejder på kontoret hver 14. dag og det er dagen efter scanning, så blev vi eninge om, at jeg skulle skifte, så jeg har jordemoder torsdag i lige uger og scanninger onsdag i ulige uger. Derfor har jeg ikke noget nummer på den nye jordmoder og hende er var hos i torsdags er self på ferie de næste 3 uger.

But why?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed33 skriver:

Skal jo skifte igen igen igen Var afsted i torsdags hos min nye, men da hun gerne vil have mig til kontrol hver anden uge og hun kun arbejder på kontoret hver 14. dag og det er dagen efter scanning, så blev vi eninge om, at jeg skulle skifte, så jeg har jordemoder torsdag i lige uger og scanninger onsdag i ulige uger. Derfor har jeg ikke noget nummer på den nye jordmoder og hende er var hos i torsdags er self på ferie de næste 3 uger.

But why?

Ahh ja ok, det giver så meget god mening Sikke et renderi! hehe.

Fordi kæresten ikke lige orker hverdage og sådan, og så har jeg ikke lige fået bestilt. Men kunne godt være jeg skulle se at få bestilt Har "fribilletter", skal bare sætte dato på.

Anmeld

12. juli 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Ahh ja ok, det giver så meget god mening Sikke et renderi! hehe.

Fordi kæresten ikke lige orker hverdage og sådan, og så har jeg ikke lige fået bestilt. Men kunne godt være jeg skulle se at få bestilt Har "fribilletter", skal bare sætte dato på.

Meget er også lidt træt af det, men kan ikke undvære det alligevel

Arh.. Jamen kom da i sving Jeg bestilte i middags.

Anmeld

13. juli 2011

ønskeprinsesse2011

jamen jeg vil da så os lige updatere lidt.

jeg var ved jm 28+6 og der skønnede jm prinsessen til ca. 1500g og symf. 30cm. så det så jo fint ud. fin hjertelyd og fint med bevægelse.

jeg bliver dog dårlig hele tiden med svimmelhed, prikker for øjnene, klamtsvedende og ja meget utilpas. OG DET ER IK SVANGERSKABSFORGIFTNING men simpelthend tøsen der trykker så meget på mine indre organer.

jeg er i dag 30+6 og vægten siger +6kg. ingen vand, ingen kramper.

men døjer med min bækkenløsning og mavesyre.

bruger enormt meget tid i min seng da jeg har så ondt i mit bækken.

men glæder mig over hver dag prinsessen bliver der inde. da jeg siden først i juni fik at vide at min livmoderhals kun var 0,5cm tilbage og var meget blød.

Anmeld

13. juli 2011

Mira0911

Uh her går det meget op og ned... Døjer stadig med kvalme og opkast...  Oveni det, begyndende BL.... Det hele variere meget fra dag til dag.... 

Jeg er i dag 30+2 og har taget +22 kg på.... 

Lillesøster har plantet sig godt og solidt i bækkenet med numsen først... Så skal til vendingsforsøg efter JM konsultation d. 23. August... 

Joh, varmen er led synes jeg... Puhh... 

Anmeld

13. juli 2011

SaNiNa

Hvordan går det med graviditeten, har I nogle trælse gener, hvad siger vægten og har I gjort jer nogle tanker omkring fødselsforløb og alt det? Hvordan har bebs(erne) det, hvad var sidste skøn på vægten og andre spændende oplysninger..

Jeg er 30+2 i dag. og har det sådan rimeligt lige idag men lider utrolig meget af tilbage vendende kvalme og især nu hvor jeg trapper ud af pillerne. min finger er begynd at hæve lidt så har måtte tage mine ringe af lidt øv min fødder kan også godt hæve om aften.

har utrolig mange plukveer som der jo bliver hold øje med da de niver de fleste gange og det skulle jo helst ikke gå over i veer. Varmen har de sidste par dage været ret slem ved mig og har måtte føle mine hænder ned under kold vand flere gange om dagen, og spise/drikke en masse kold og så vågner lillepigen skal jeg love for.

Vægten sige stadig minus 10 kg faktisk minus 12kg men spiser heller ikke så meget og spise kun sund og med masser af fiber i. en smule sødt kan der godt snige sig ind som igår hvor vi var inde og se harry potter del 1-2

Fødslen tænker jeg ikke så meget på mere efter jeg har fået lavet en fødselsplan, ved jo det kan ende i et ks igen men det er jeg nu ikke så bange for da jeg får lagt en epiduralblokade lige så snart vi møder ind på fg ikke pga smerterne dem kan jeg nok over leven, men så jeg ikke ender i fuldnarkose hvis det bliver et aks igen.

Vi fik jo afvide for små 14 dage siden at vi ventede en lillepige og hun stor trives skønnet til omkring 1300g efter scanningsmål. og hun ligner sin storbror og far helt vild.

Så ja jeg holder mig i ro også pga bækkenløsning som jeg virkelig godt kunne være foruden.

Skal til kontrol med min plukveer mandag så der skal min søster og igen igen høre lillepigen lille hjerte hammer derud af.

Anmeld

13. juli 2011

MaybeBaby

BabyBambi skriver:

Heej piger..

Synes det kunne være fint med en lille update-tråd.. Lige høre hvordan det står til med jer alle sammen..  Hvordan går det med graviditeten, har I nogle trælse gener, hvad siger vægten og har I gjort jer nogle tanker omkring fødselsforløb og alt det?  Hvordan har bebs(erne) det, hvad var sidste skøn på vægten og andre spændende oplysninger..

Jeg kan jo selv lige starte :

Her går alt meget fint med lillemanden!! Jeg er 29+2 og har i dag været til mit andet jordemoderbesøg.. Lillemanden blev skønnet til omkring 1500g og symfyse-fundus målet er 30cm, og det synes JM var helt passende.. Han er dejligt aktiv og gav JM et par solide puf da hun ville lytte efter hjertelyden..

Jeg selv har det okay, men er godt nok plaget af hovedpine, konstant!! Og det kan til tider være totalt invaliderende, og så er jeg bare såååå træt hele tiden, især efter måltider.. JM mente jeg måske kunne have en lidt lav blodprocent, så jeg skal lige et smut forbi lægen og have det målt her i næste uge... Vægten siger +4kg, og det er jeg godt tilfreds med, da jeg er lidt rund i forvejen skulle jeg helst ikke tage alt for meget på... Sidste uge stod på glukose-belastning og det var da godt nok det mest forfærdelige jeg længe har prøvet, jeg var milisekunder fra at kaste op, og sad bare og havde der SÅ skidt i de 2 timer, så jeg var næsten overbevist om at jeg nok havde sukkersyge, men nææh nej, mit tal var rigtig fint, 6,6 efter de to timer og det var endda i den lave ende af normalen sagde sygeplejersken, så det er jo fint...

Bum bum, det var vidst nok om mig og lillemanden hehe!! Nu vil jeg da gerne høre lidt om jer, så kom frisk piger...

Knus Channie

Fantastisk ide

Jamen jeg er i dag 30+3 og er gået på min 6 ugers ferie før min 4 ugers barsel og det er HELT fantastisk!  Har det VILDT godt! Der er lidt halsbrand, og har jeg lige spist skal jeg ikke går tur med hunden, da de der ligamentsmerter ellers slår til, men det er jo småting!

Vores lille dreng har det godt - aktiv uden at det på nogen måde nogensinde bliver ubehageligt. JM skønnede ham for et par uger siden til 1300, så lidt større end gennemsnittet, men ved også at det kan være svært at få den rigtige størrelse ud fra lidt føling udenpå maveskindet.  Men tror altså ikke, at jeg er typen, der får en bette fin størrelse, så er forberedt på en ordentlig vildbasse.

Glukosebelastningen var slet ikke så slemt. Jeg hentede sukkervandet et par dage før, og kunne tage det derhjemme kl 8 og kørte så ind til lægen til klokken 10. Jeg havde intet problem med at drikke det. Måske det er min hang til søde sager, der lige hjalp mig igennem noget, som andre får det skidt af. Men resultatet var 6,6, så det var endda inden for normalen for ikke gravide

Ellers er vores store dilemma det altid svære: navn! Men der er jo 10 uger (+/-) tilbage og nu kan jeg rigtig gå herhjemme og tænke, tænke, tænke om vores første valg er det helt rigtige! Luksusproblemer

Det eneste der pisser mig af, er folk der gang på gang lige skal nævne hvor stor jeg er, og at terminen jo nærmest er nu! Grrrr...

/Mette

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. juli 2011

morpåthurø

Hej Piger. Så vil jeg også lige komme med en update. Her går det nogenlunde. Jeg har jo været sygemeldt siden slutningen af april og har lært at geare ned og det har bestemt hjulpet på bækken, hofte og iskassmerter, men jeg kan da godt begynde at mærke de smerter der fører med vægtøgningen som nu siger + 13 kg.

Jeg var ved jordemoder i onsdags 29+0 og alt var i orden. Dog synes hun lillebror er lidt lille. Hun skønnede ham til at veje 1200 gram (og normal skulle være omkring 1300 gram) og symfysemål 28 cm. Men som jeg sagde til hende så skete det samme med min dreng nr. 2 og han viste sig at være en stor dreng. Så nu må vi se.

Jeg glæder mig rigtig meget til lillebror ankommer og synes tiden er utrolig lang.

God weekend til jer alle.

Anmeld

20. juli 2011

MarieLouise

Her går det godt med min graviditet.. Er 32+4 idag og vægten siger +9,5 kg. Så er rimelig tilfreds..

Lillepigen blev vægtscannet da jeg var 31+3 og blev målt til 1840 g.. Så hun følger kurven perfekt..

Symfysemålet da jeg var 30+6 blev målt til 29, så igen ligesom det skulle være.

Har en del halsbrand og ondt foran ved bækkenet, men overlever nok lidt endnu. Hun ligger sig længere ned i bækkenet, og det kan bestemt mærkes. Hun ligger som hun skal med hovedet, mangler bare at sætte sig fast..

Anmeld

21. juli 2011

***S***

Hej Tøser.

Hyggeligt med en update!

Her går det fint, har kun 11 dage tilbage på jobbet, så står den på 14 dags ferie og barsel!  Det eneste jeg døjer med for tiden, er træthed...  ellers synes jeg alt går fint og baby er meget aktiv i maven, moser den del rundt. Sjovt som man kan se alle bevægelser uden på maven!  Var til JM samtale d. 30/6, der blev baby målt til ca. 1350g, skal til 3. læge besøg d. 2/8, glæder mig meget til at hører nyt fra/om baby!

Min vægt siger idag +7 kg og er i uge 32+2. Så er meget tilfreds!

Glæder mig til Ferie/Barsel hvor der skal gøres værelse klar og købe de sidste ting vi mangler!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.