Dresscode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

Mi

Anonym skriver:

Ser det nu ikke som at bestemme over mine gæster? Fortæller jo ikke hver enkel de skal have den farve, den kjole eller den skjorte på. Men jeg ved med sikkerhed der er nogle der vil dukke op i hverdagstøj og det vil jeg jo gerne undgå. Kald mig overfladisk, men jeg vil bare gerne have nogle billeder jeg kan se tilbage på uden at skulle føle mig 'skuffet' over disse mennesker.

Det er ikke fordi det er overfladisk. Jeg har bare været inviteret, hvor der fx stod lang kjole til kvinder og jeg skal da nok selv finde ud af, om jeg skal have bukser eller kjole på til en fest. Men hvis dresscode er fx "Festklædt", så er det jo stadig meget åbent hvad man har på.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

Ox.

Anonym skriver:

Nu skal vi snart til at skrive vores bryllupsinvitationer - så vil lige høre, er der nogen af jer herinde der har skrevet dresscode i?

Vi ser helst folk dukker op i pænt tøj, forstået som jakkesæt til de kære mænd og kjoler/nederdel m top til de smukke kvinder, men hvordan for man det lige skrevet på en pæn måde?

Vi har nogle på begge sider af familien som 'desværre' godt kan finde på at dukke op i jeans og en alm trøje til speciel anledninger, og det synes jeg ikke helt er okey (Smag og behag i know)

Og lige en anden ting, er der mon nogen der er friske på at dele lidt ud med ideer osv til hvad man kan skrive i selve invitationen? Vi får vores invitationer lavet helt specielt til os, men synes jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan skrive.

Må ærligt indrømme jeg ikke aner hvordan man skriver det pænt, synes folk skal have lov at gå i hvad de har lyst til ...

Jeg ville nok blive smadderirriteret hvis jeg fik besked på hvad jeg skulle have på, man vil jo gerne føle sig godt tilpas, og ikke alle mennesker gør det i fancy tøj og nederdele ...

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Det er ikke fordi det er overfladisk. Jeg har bare været inviteret, hvor der fx stod lang kjole til kvinder og jeg skal da nok selv finde ud af, om jeg skal have bukser eller kjole på til en fest. Men hvis dresscode er fx "Festklædt", så er det jo stadig meget åbent hvad man har på.

Det er jo så nok fordi i mine øre betyder festklædt kjole eller jakkesæt Om det er en lang, kort, tyk eller tynd kjole er ligemeget, men jeg ser bare gerne folk kommer i andet end det de har på når de er på job, ude og handle osv.

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Ox. skriver:

Må ærligt indrømme jeg ikke aner hvordan man skriver det pænt, synes folk skal have lov at gå i hvad de har lyst til ...

Jeg ville nok blive smadderirriteret hvis jeg fik besked på hvad jeg skulle have på, man vil jo gerne føle sig godt tilpas, og ikke alle mennesker gør det i fancy tøj og nederdele ...

Igen, så er det jo ikke de store gallerkjoler vi ønsker at se folk i :s Men en pæn kjole - let sommerkjole eller hvad folk lyster, men en kjole..

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Lader til folk er i 'hammerslag' humør herinde i dag, så tror bare vi lader tråden ligge.. :s Jeg ber om inspiration og evt hjælp til at få en smuk invitation sammensat og skrevet rigtigt - men lader til det er hug og divs jeg modtager i stedet..

Ærgerlig ærgerligt!

Anmeld

11. juli 2011

A.

ja men selvfølgeligt er det ok at srive at i forventer folk i gala tøj eller det i nu ønsker,det er jeres dag og vil da også være ked af det hvis nogen dukkede op i jeans til min bryllup ikke fedt at har flotte billeder fra bryllypet hvor 5 har jeans på,7 har kjoler 10 noget helt andet så jeg synes at du skal skrive at i forventer at folk kommer i gala tøj eller.... det gør vi i hvertfaldt her

Anmeld

11. juli 2011

cnmigo

Dresscode - til vores bryllup skrev jeg en lille dresscode; pænt "glad" tøj og jakkesæt til mændene.

Vores bryllup var så lidt hemmeligt, så derfor en lidt kringlet dresscode.

Men næste år hvor vi skal holde 30+30 års fødselsdag kommer der en dresscode som hedder "galla" og jakkesæt/smoking til mændene.

Det er os som betaler hele gildet og vi vil selv have "det store skrud" på - så vil vi sandelig også være med til at "bestemme" at gæsterne skal se bare en smule fine ud 

Anmeld

11. juli 2011

Risen

Hej du, 

Jeg synes det er helt okay at lave en dresscode til et bryllup. Så der ikke er nogle som kommer i jakkesæt og andre i t-shirts og shorts. Hader selv ikke at vide hvad man skal tage på og så er de andre meget finere eller afslappet i tøjet.. 

Vi skrev noget i stil med at Rasmus kommeri Toplækkert gråt jakkesæt og bruden i en lang kjole muligvis hvid nuaNCE.. SÅ kære gæster vi  beder jer blot om at tage jeres festligeste skrud frem og et par lækre dansesko.. Noget i den stil .. 

Håber du kan bruge det.. 

og tillykke

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Hej du, 

Jeg synes det er helt okay at lave en dresscode til et bryllup. Så der ikke er nogle som kommer i jakkesæt og andre i t-shirts og shorts. Hader selv ikke at vide hvad man skal tage på og så er de andre meget finere eller afslappet i tøjet.. 

Vi skrev noget i stil med at Rasmus kommeri Toplækkert gråt jakkesæt og bruden i en lang kjole muligvis hvid nuaNCE.. SÅ kære gæster vi  beder jer blot om at tage jeres festligeste skrud frem og et par lækre dansesko.. Noget i den stil .. 

Håber du kan bruge det.. 

og tillykke

Tak for feed-back! Det var faktis lidt i stil med hvad vi havde snakket om - synes det er lidt svært at skrive en invitation som denne..

Havde samme problem dengang vi inviterede til dåb, så det blev en, efter min mening, kedlig og bare smidt sammen invitation..

Og tak Glæder mig helt vildt

Anmeld

11. juli 2011

Tvillingemor80

Jeg har ikke noget forslag til hvordan man kan skrive det på en pæn måde, for det synes jeg ikke man kan ..

Pyt med hvordan folk ser ud.. Så du jo også bare sikker på at stråle endnu mere hvis alle de andre er lidt slidte hehe

Skal selv giftes på lørdag .. Nuuurh jeg glæder mig (den måtte jeg lige flette ind )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.