Dresscode

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.123 visninger
44 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. juli 2011

Anonym trådstarter

Nu skal vi snart til at skrive vores bryllupsinvitationer - så vil lige høre, er der nogen af jer herinde der har skrevet dresscode i?

Vi ser helst folk dukker op i pænt tøj, forstået som jakkesæt til de kære mænd og kjoler/nederdel m top til de smukke kvinder, men hvordan for man det lige skrevet på en pæn måde?

Vi har nogle på begge sider af familien som 'desværre' godt kan finde på at dukke op i jeans og en alm trøje til speciel anledninger, og det synes jeg ikke helt er okey (Smag og behag i know)

Og lige en anden ting, er der mon nogen der er friske på at dele lidt ud med ideer osv til hvad man kan skrive i selve invitationen? Vi får vores invitationer lavet helt specielt til os, men synes jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan skrive.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

henh01

Kan det ikke være ligemeget hvad folk har på af tøj? Bare I er smukke og har det sjovt? Det er jo ikke alle der har råd til at gå ud og købe så fint tøj samtidig med at man skal købe gave og sådan. Ofte synes jeg at bryllupper bliver MEGET dyre fordi man ofte skal have noget nyt plus gave, hvilket jeg synes er en skam da det tager meget af glæden af. -særligt når man ikke har så mange penge.

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Kan det ikke være ligemeget hvad folk har på af tøj? Bare I er smukke og har det sjovt? Det er jo ikke alle der har råd til at gå ud og købe så fint tøj samtidig med at man skal købe gave og sådan. Ofte synes jeg at bryllupper bliver MEGET dyre fordi man ofte skal have noget nyt plus gave, hvilket jeg synes er en skam da det tager meget af glæden af. -særligt når man ikke har så mange penge.

Siger ikke man behøver at gå ud at købe helt nyt tøj. Men alle dem vi kender har en pæn kjole eller et pænt jakkesæt, og det er vores ønske at folk bare denne dag ser nogenlunde ud.

Det er en stor dag i vores liv, og ja det er måske overfladisk, men vi vil gerne kunne se tilbage på billeder uden at se en stå i slidte jeans og hullet trøje.

Og med hensyn til gaver, så har vi valgt festen frem for gaverne.

Vi har selv ikke 100.000 at holde bryllup for, men det er alligevel en dag vi gerne smide lidt mere i end bare hotdog og en bajer på dåse - forstå mig ret

Anmeld

11. juli 2011

Albatrossen

Anonym skriver:

Nu skal vi snart til at skrive vores bryllupsinvitationer - så vil lige høre, er der nogen af jer herinde der har skrevet dresscode i?

Vi ser helst folk dukker op i pænt tøj, forstået som jakkesæt til de kære mænd og kjoler/nederdel m top til de smukke kvinder, men hvordan for man det lige skrevet på en pæn måde?

Vi har nogle på begge sider af familien som 'desværre' godt kan finde på at dukke op i jeans og en alm trøje til speciel anledninger, og det synes jeg ikke helt er okey (Smag og behag i know)

Og lige en anden ting, er der mon nogen der er friske på at dele lidt ud med ideer osv til hvad man kan skrive i selve invitationen? Vi får vores invitationer lavet helt specielt til os, men synes jeg mangler lidt inspiration til hvad man kan skrive.

Hvor skal i holde det henne ?? altså vi skrev at folk skulle møde op i deres stiveste pus så har man ligesom sagt at man gerne vil se dem i pænt formelt tøj, men ikke at de nødvendigvis skal gå ud og ofre en milliard på nyt tøj..... hvis i virkelig gerne vil have at folk møder op i jakkesæt/kjoler til damerne så skriv det.... Det er jeres dag, den kommer aldrig tilbage og hvis det er det der skal til for at gøre dagen perfekt for jer så skal i ikke holde jer tilbage....
personligt vil jeg mene i sikkert ikke lægger mærke til det, der er så mange indtryk den dag og man er så opslugt af hinanden....

Men hav et godt bryllup og glem ikke at nyde hvert sekund for før man har set sig om er dagen ovre, og er kun et væld af fantastiske dejlige minder man heldigvis har resten af sit liv.....

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Jeg bliver helt ærligt så irriteret når folk skriver en dresscode. Jeg skal altså nok selv finde ud af, hvad jeg skal have på til fest. Jeg er af den holdning at man ikke kan bestemme over ens gæster. Det ser måske lidt underlidt ud med jeans og sweetshirt til bryllup, men hvis folk ellers er i festligt humør, så betyder beklædningen vel intet for hvordan jeres dag bliver?

Anmeld

11. juli 2011

Chillien

Anonym skriver:

Jeg synes det er helt okay at skrive i indbydelsen man har et bestet ønske til folks påklædning.. Det er jeres dag og vil folk ikk være med til at fejre det på jeres måde, så skal de måske ikk være der.. Hårdt skåret ud, men ikke desto mindre mener jeg det..

I skriver bare en kort linie om at i udbeder jer at man ifører sig sit pæne festtøj.. Og så er den skid slået..

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

sælen skriver:

Hvor skal i holde det henne ?? altså vi skrev at folk skulle møde op i deres stiveste pus så har man ligesom sagt at man gerne vil se dem i pænt formelt tøj, men ikke at de nødvendigvis skal gå ud og ofre en milliard på nyt tøj..... hvis i virkelig gerne vil have at folk møder op i jakkesæt/kjoler til damerne så skriv det.... Det er jeres dag, den kommer aldrig tilbage og hvis det er det der skal til for at gøre dagen perfekt for jer så skal i ikke holde jer tilbage....
personligt vil jeg mene i sikkert ikke lægger mærke til det, der er så mange indtryk den dag og man er så opslugt af hinanden....

Men hav et godt bryllup og glem ikke at nyde hvert sekund for før man har set sig om er dagen ovre, og er kun et væld af fantastiske dejlige minder man heldigvis har resten af sit liv.....

På selve dagen ligger vi nok ikke helt vildt mærke til det, men ved med mig selv jeg vil blive lidt 'skuffet' når jeg kigger på billeder og folk har hverdagstøj på Ja det er måske latterligt, men personligt ville jeg ikke dukke på til begivenhed som denne i noget jeg tager på til hverdag.

Vi forventer jo ikke folk kommer i gallakjoler og store hatte, men en pæn kjole til en særlig anledning.

Det skal holdes meget afslappet, ikke en af de fester hvor glassene har kostet 200 kr stk osv Afslapet med stadig mere end bare en 'alm' 40 eller 50 års fødselsdag

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Jeg bliver helt ærligt så irriteret når folk skriver en dresscode. Jeg skal altså nok selv finde ud af, hvad jeg skal have på til fest. Jeg er af den holdning at man ikke kan bestemme over ens gæster. Det ser måske lidt underlidt ud med jeans og sweetshirt til bryllup, men hvis folk ellers er i festligt humør, så betyder beklædningen vel intet for hvordan jeres dag bliver?

Ser det nu ikke som at bestemme over mine gæster? Fortæller jo ikke hver enkel de skal have den farve, den kjole eller den skjorte på. Men jeg ved med sikkerhed der er nogle der vil dukke op i hverdagstøj og det vil jeg jo gerne undgå. Kald mig overfladisk, men jeg vil bare gerne have nogle billeder jeg kan se tilbage på uden at skulle føle mig 'skuffet' over disse mennesker.

Anmeld

11. juli 2011

Troldemommi

vi har selv lige sendt bryllupsinvitationer ud og vi har slet ikke skrevet noget om dresscode, syntes helt ærligt ikke vi skal bestemme hvad vores gæster har på af tøj.

Det er ikke tøjet der betyder noget for os, det er mennesket inde under tøjet :-)

men håber i får et dejligt bryllup

Monica

Anmeld

11. juli 2011

Anonym trådstarter

Chillien skriver:

Jeg synes det er helt okay at skrive i indbydelsen man har et bestet ønske til folks påklædning.. Det er jeres dag og vil folk ikk være med til at fejre det på jeres måde, så skal de måske ikk være der.. Hårdt skåret ud, men ikke desto mindre mener jeg det..

I skriver bare en kort linie om at i udbeder jer at man ifører sig sit pæne festtøj.. Og så er den skid slået..

Helt samme holdning min kære halvdel har Vil dog ikke skrive det så 'groft' men synes det er lidt svært at få det skrevet ned uden det lyder sådan.

Er fuldstænding ordforladt med hvordan det kan skrives ind - vi har overvejet at skrive det som en digt eller lign, men blaaah

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.