Hvorfor ikke vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. juli 2011

AndreasMor84

Fordi det er den bedste gave og største overraskelse at gå og glæde sig til  Jeg elsker mit barn inde i maven og dette ville ikke blive større, blot fordi jeg kunne kende kønnet. For mig er det MIT BARN, uanset, om det er en søn eller en datter der ligger derinde...

Omvendt forstår jeg ikke altid dem der vil vide kønnet og mest gør det af praktiske grunde Det er da komplet underordnet om man lige får købt de rigtige farver osv. i starten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juli 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1: Det vigtigste for os var, at babyen var sund og rask, og ville elske det ligegyldig, hvilket køn det var 

2: Det er en af livets små ting som man ikke kan lave om på, hvorfor ikke så bare glæde sig over, hvilket køn det bliver i 9 mdr.

3: Synes det er for meget kontrol over, at skulle købe "rigtige" farver

Vi har ikke vidst, hvad vi har ventet begge gange og det var min mand som begge gange så kønnet lige da jeg havde født - ubeskriveligt

Anmeld

11. juli 2011

AndreasMor84

MoarHvidovre skriver:

1: Det vigtigste for os var, at babyen var sund og rask, og ville elske det ligegyldig, hvilket køn det var 

2: Det er en af livets små ting som man ikke kan lave om på, hvorfor ikke så bare glæde sig over, hvilket køn det bliver i 9 mdr.

3: Synes det er for meget kontrol over, at skulle købe "rigtige" farver

Vi har ikke vidst, hvad vi har ventet begge gange og det var min mand som begge gange så kønnet lige da jeg havde født - ubeskriveligt

Anmeld

11. juli 2011

babyMark

Jeg vidste det første gang - og det var fint at gå at glæde sig til at få en søn. Men da vi fik kønnet at vide, var vi hverken glade eller kede af det. Vi skulle have en rask baby, og det var det som betød noget. Vi fik da købt en masse nuttet babydrengetøj - men havde da købt så rigeligt!!! Str 56 bruger man godt nok ikke ret lang tid!!!

Her anden gang ved vi det ikke!

Og jeg vil stadigvæk ikke vide det, selvom jeg skal til nogle ekstra scanninger. Synes jeg glæder mig ligeså meget som sidst - og jo vil da gerne have en pige for at prøve det - men omvendt kan jeg se det fantastiske i at få en bror for min søn, så det betyder ikke så meget. Og så er det bare så skønt at høre alle folk gå og gætte....

Mine forældre er overbevidste om at det er en dreng - og mine svigerforældre overbevidste om at det er en pige....den spænding må da gerne fortsætte lidt endnu...

Og så er jeg igang med at strikke en lille cardigan - den er i grøn og lilla og bliver rigtig sød - og den kan bruges til både en pige og en dreng, og jeg er ikke en ørn til det, det er mere et princip om at lave en lille ting til den lille....og det er også ligeså stort som sidst da jeg strikkede en lille lyseblå ting....

nu glæder jeg mig til fødslen...og da jeg fik AKS sidste gang var jeg spændt på om jeg måtte føde alm denne gang - og så skulle der altså være en overraskelse hvis det skulle være PKS. Men nu ser det altså ud til at jeg kan føde på gammeldags facon. Er 20 + 3 idag...og fødsel osv tager vi stilling til i uge 34. men skulle gerne være alm - dog overvåget fødsel. Og så "kan du jo selv tjekke efter" som scanningsdamen sagde...

Men glæder mig da til at se hvad jeg synes bedst om - at vide/ikke vide det!

Anmeld

11. juli 2011

Mi

Livsmor skriver:

Hvad med 3 gode grunde til at kende kønnet?

Hehe Den er jeg med på, jeg fik nemlig kønnene af vide hver gang:

1: Jeg fik tvillinger første gang, og jeg ville gerne forberede så meget som muligt inden fødslen, for efter fik vi jo travl nok. Så børnetøj og tilbehør var købt og klar.

2: Fødslen og mødet med barnet er stort nok, uden også at kønnet skal være en overraskelse.

3: Jeg ville simpelthen bruge så meget krudt på at gætte under graviditeten, så hellere vide det.

Anmeld

11. juli 2011

Silas&Mille

Moms skriver:

Hej de damer!

Ja, jeg begriber det simpelthen ikke 

men vil gerne forsøge at forstå

hvorfor man ikke ønsker at vide kønnet inden fødslen  .

Jer, der ikke vil, kan I nævne 3 grunde?

mvh. Moms

Som nogle andre også skriver: hvorfor vide det?

Ja det kan da være praktisk, men det er MEGET mere spændende når man ikke ved hvad det er. Sådan havde jeg det da jeg ventede Silas.

Kæresten ville gerne have vidst det, men jeg sagde jeg ikke ville så sådan blev det. Han siger dog at så vil han vide det når vi skal have nummer to, så der må jeg jo nok bøje mig 

Anmeld

11. juli 2011

Albatrossen

Moms skriver:

Hej de damer!

mvh. Moms

Jeg kan nok ikke komme med 3 grunde men, jeg har det personligt sådan at der erså få sande overraskelser i ens liv og dette må være en af dem, ja det ville være nemmere da alt storset er kønsopdelt idag og alt der er neutralt er undskyld jeg siger det røvsygt men..... ved at jeg vil nyde lige så meget at købe tøj til den lille når h#n kommer ud...

Anmeld

11. juli 2011

Preghiera

Moms skriver:

Hej de damer!

mvh. Moms

Min kæreste og jeg (der starter PB til dec.) har aftalt at vi ikke vil vide det.

1. Fordi, det skal være en overraskelse!
  2. Fordi det også er lige meget: dreng eller pige = win win!
  3. øhm... fordi, det skal være en overraskelse!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.