Hvorfor ikke vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2011

Livsmor

Hvad med 3 gode grunde til at kende kønnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

quindelist

Moms skriver:

Hej de damer!

Ja, jeg begriber det simpelthen ikke 

men vil gerne forsøge at forstå

hvorfor man ikke ønsker at vide kønnet inden fødslen  .

Jer, der ikke vil, kan I nævne 3 grunde?

mvh. Moms

Jeg behøver kun 1 grund.....

Der er så få rigtig store overraskelser her i livet, -og babys køn er en af dem   Så vi glæder os til sidst i august hvor spændingen udløses.....
Vi er lykkelige for vores baby uanset hvad køn den har, og er sikker på baby ikke klager over primært at få neutralt tøj på de første par uger.

Kan så omvendt spørge hvorfor vide det? -udover det rent praktiske at man kan købe "kønsbestemt" ind? 

Jeg synes jævnligt der er tråde med folk der bliver virkelig virkelig kede af det efter en kønsscanning, fordi de ikke venter det køn de ønsker sig allermest, -de sorger tror jeg kunne være undgået ved ikke at kende kønnet på forhånd, for jeg tror simpelthen ikke man KAN være ked af barnets køn når man lige får det op på maven efter fødslen. -så hvorfor ødelægge en måske flere uger af graviditeten med at være ked af det helt unødvendigt.

Det er bare en af flere ulemper jeg ser ved at kende kønnet på forhånd...... 

Anmeld

9. juli 2011

meem

1. Vi fik kønnet afvide ved første barn, vi var også til 3D/4D scanning med hende..Vi valgte derfor ved 2. barn ikke at vide det idet der også skulle være "en overraskelse" ved denne fødsel, nu havde vi jo prøvet hele turen 1 gang.

2. Det var faktisk rigtig sjovt at høre på hvad andre troede vi ville få, ikke selv at vide hvad det er for en lille spire der er inde i maven.

3. Det var mega billigt at få nummer to, da jeg kun kunne købe neutralt tøj under graviditeten, og hvis det skulle blive en pige havde vi jo alt til hende... Så gik jeg ikke og hygge shoppede til den nye

Anmeld

9. juli 2011

motterhea

Livsmor skriver:

Hvad med 3 gode grunde til at kende kønnet?

Spørger jeg også om :b

Får altid svaret; så kan man forberede sig sååååh meget Hm .. Det kan jeg på en måde godt se, hvis både badekaret, autostolen, legetøjet og barnebognen SKAL være lyserødt

Anmeld

10. juli 2011

Miss T

Jeg begriber ikke, at man vil/skal vide kønnet.

sålænge baby er rask.

Jeg synes personligt, at det var super fedt, at ligge der indtil det sidste og have spændingen med hele vejen. Det var så overvældende, men det forstår man nok først når man har været i situationen selv.

Tøj, værelse osv. det kan man jo altid gøre enten gennemgribende lyserødt eller blåt efterfølgende.

Anmeld

10. juli 2011

henh01

jeg vidste ikke kønnet på min første og sikken en hel fantastisk oplevelse det var..

Jeg vidste det med nr 2. én ting er sikkert den oplevelse det er ikke at vide kønnet skal jeg med garanti opleve igen hvis jeg er så heldig at få nr 3 på et tidspunkt

Anmeld

10. juli 2011

Munder

motterhea skriver:

1. Kønnet er mig lige meget, bare barnet er rask.

2. Så har man VIRKELIG en overraskelse at glæde sig til, under fødslen.

3. I just like it natures way

Meget meget enig. Jeg synes da det var fantastisk ikke at vide det indtil fødslen

Anmeld

10. juli 2011

A&F

Jeg fødte her der 30 juni. Min mand og jeg ville vide kønnet. Først og fremmest vil vi gerne overraskes til fødslen og bare nyde, at vi venter os et dejligt barn. Anden ting er, at med den teknologi i dag, og de muligheder vi har til at tilfredsstille vores behov i dag, fandt vi det unødvendigt for os at se kønnet. Tredje ting er, at man sagtens kan købe tøj i neutrale farver og så lidt blåt eller lyserødt. Det har ikke været hindring hos os. Det var sjovt at gå rundt og gætte på, hvad vi mon ventede os. Og dem der siger, at man bedre kan forholde sig til barnet når man kender kønnet, er jeg ikke enig med.

Anmeld

11. juli 2011

GitteC78

Som en veninde altid har sagt, selv om man kender kønnet, er det en større overraskelse, at se hvordan han/hun ser ud

Anmeld

11. juli 2011

Lulle25

Moms skriver:

Hej de damer!

Ja, jeg begriber det simpelthen ikke 

men vil gerne forsøge at forstå

hvorfor man ikke ønsker at vide kønnet inden fødslen  .

Jer, der ikke vil, kan I nævne 3 grunde?

mvh. Moms

Ja jeg begriber jo ikke dem der vil vide det, dem der har døbt barnet inden det kommer til verden.

1: Jeg synes uvisheden er super hyggelig, den ene dag tror man det er en pige den anden dag en dreng.

2: Der er ikke noget mere fantastisk end når man lige har født og de siger det blev en pige eller dreng

3: Hvis de har taget fejl og man ha købt ind til en pige og der kommer en dreng, alt skal laves om og man er vel skuffet hvis det modsatte kommer, fordi man nok mentalt var forberedt på noget andet.

4: Når man skal fortælle søskende og familien og venner hvad der gemte sig i maven

5: Jordmødrene synes også det er mere spændende når man ikke ved det og alle de gange jeg har født (4) har de været overrasket over at vi ikke vidste det, og så gætter de jo med.

Kh Louise som synes nogen ting i livet er bare sjovere når de forbliver en overraskelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.