Hvorfor ikke vide kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.397 visninger
27 svar
0 synes godt om
9. juli 2011

Moms

Hej de damer!

Ja, jeg begriber det simpelthen ikke 

men vil gerne forsøge at forstå

hvorfor man ikke ønsker at vide kønnet inden fødslen  .

Jer, der ikke vil, kan I nævne 3 grunde?

mvh. Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2011

Billemyre

Hmm.. 3 grunde har jeg ikke 
Jeg har altid haft det meget ambivalent med det.. På den ene side ville jeg elske at vide det, for at man så kan købe tøj og ting og indrette inden babyen kom..
På den anden side tænker jeg, at det må være ret fantastisk at få overraskelsen på dagen
Derudover er jeg ikke til de der meget kønsbestemte temaer og farver, så jeg skulle nu sagtens finde på et fint værelse og købe noget fint tøj til en baby og ikke et bestemt køn..

Men jeg læser lige med, for det er noget, jeg selv tænker en del over 

Anmeld

9. juli 2011

Ayasmor

Omvendt tænker jeg, hvorfor vide kønnet??? Det eneste der betyder noget, er i mine øjne, hvorvidt barnet er sundt og raskt. Kønnet er underordnet. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at nogle kan føle at det er lidt mere personligt, når man ved om maven er en han eller hun, fremfor den. Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er mere praktisk ift. til farver osv. Men i sidste ende har alt det ingen betydning. Tøjet kan købes neutralt, værelset kan laves til begge køn (mange bruger alligevel ikke værelset før de er nogle mdr. gamle). Tre grunde har jeg ikke, men 1 enkelt har jeg dog: Det er underordnet..

Anmeld

9. juli 2011

motterhea

1. Kønnet er mig lige meget, bare barnet er rask.

2. Så har man VIRKELIG en overraskelse at glæde sig til, under fødslen.

3. I just like it natures way

Anmeld

9. juli 2011

baby012

1 : man bevare en masse af spændningen når man ikke ved det tror jeg, min mor siger altid at det er det halve af glæden og spændingen ved en fødsel, at så får man endelig at se hvad man får  

2: Det er mig bedøvende ligegyldigt hvilket køn det er .. det er min lille prins eller prinsesse uanset hvad <3 og kan jo ikke ændre det alligevel hvis jeg fik kønnet a vide før fødselen .

3. Jeg har lovet min mor ikke at få noget at vide om kønnet ved min første fødsel.. og jeg er enig med hende, det skal være en overraskelse til den dag syns også dem omkring en går lidt mere i spænding og glæder sig ekstra meget til fødslen da de jo ikke ved hvad det bliver før fødslen er overstået <3 

Jeg glæder mig <3

Anmeld

9. juli 2011

Nadia&Daniel

motterhea skriver:

1. Kønnet er mig lige meget, bare barnet er rask.

2. Så har man VIRKELIG en overraskelse at glæde sig til, under fødslen.

3. I just like it natures way

Anmeld

9. juli 2011

Nadia&Daniel

gravid20 skriver:

1 : man bevare en masse af spændningen når man ikke ved det tror jeg, min mor siger altid at det er det halve af glæden og spændingen ved en fødsel, at så får man endelig at se hvad man får  

2: Det er mig bedøvende ligegyldigt hvilket køn det er .. det er min lille prins eller prinsesse uanset hvad <3 og kan jo ikke ændre det alligevel hvis jeg fik kønnet a vide før fødselen .

3. Jeg har lovet min mor ikke at få noget at vide om kønnet ved min første fødsel.. og jeg er enig med hende, det skal være en overraskelse til den dag syns også dem omkring en går lidt mere i spænding og glæder sig ekstra meget til fødslen da de jo ikke ved hvad det bliver før fødslen er overstået <3 

Jeg glæder mig <3

Anmeld

9. juli 2011

butterflyPhoto

Moms skriver:

Hej de damer!

Ja, jeg begriber det simpelthen ikke 

men vil gerne forsøge at forstå

hvorfor man ikke ønsker at vide kønnet inden fødslen  .

Jer, der ikke vil, kan I nævne 3 grunde?

mvh. Moms

Jeg har altid vidst at jeg IKKE ville vide kønnet - og heldigvis var manden enig. 

Jeg ved ikke om jeg har 3 grunde som sådan, men jeg synes man bevarer spændingen og bare fordi man KAN få det at vide, betyder jo ikke at man SKAL

Jeg har altid sagt at "hvis jeg skal gå 9 mdr med kvalme og opkast og ende med at ligne en flodhest med alt for højt BMI, skal jeg fandme også have den overraskelse når jeg føder" 

Vi havde fundet et pigenavn og et drengenavn og har det sådan at hvis man så VED hvilket køn det bliver, er der ikke så meget "overraskelse" i det..

Det er nok den bedste måde jeg kan beskrive det på.  Må dog indrømme at jeg havde nogle gange under graviditeten hvor jeg gerne ville vide det, men det oversteg på INGEN måde den overraskelse jeg fik da Laura blev født! - jeg var sikker på at jeg fik en dreng. Jeg var faktisk slet ikke i tvivl, men så tog hun sq fusen på mig den lille trold 

/Christina   - ButterflyPhoto.dk

Anmeld

9. juli 2011

Annette A

1. Fordi det er en skøn overaskkelse at gemme til det øjeblik efter ventetiden og anstrengelserne er overstået.. 

2. Fordi kønnet er underordnet, bare den lille har det godt.. Der kommer en skøn baby, dreng som pige.. 

3. Fordi der er en vis charme i at lade naturen gå sin gang og tage det hele som det kommer.. 

Jeg vil sige at sådan oplveede jeg det første gang jeg fik min søn og det var et rigtig godt valg.. Jeg gik til ingen scanninger overhovedet. Nu er jeg gravid næsten 9 år efter han kom til verden og denne gang har jeg taget imod de scanninger der er blevet tilbudt og det har udelukkende været for at søge en form for tryghed både af personlige grunde og af hensyn til vores første dreng. Men her har det ikke været væsentlig for os at kende kønnnet. Kun fordi lægen sådan blev ved til scanningen og sagde han var ret sikker på det. Så vi ved det er en dreng igen og synes på en måde også det er rart nok at vide det nu, hvor vi gør det. 

Men ville aldrig tage til en kønsscanning, hvis vi ikke kunne få oplyst kønnet til den anden scanning. For synes på ingen måde det er væsentligt og i få tilfælde tages der jo også fejl.. 

Anmeld

9. juli 2011

Livsmor

1. Du spare en masse penge(køber ikke så meget, da neutralt tøj er kedeligt i længden)
2. Du ender ikke med at blive skuffet(hvis det er modsatte køn, af hvad du ønsker dig)
3. Du går glip af en stor overraskelse(hvis du allerede har set kønnet, evt fået 3D mm)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.