Bekymret for gravid veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2008

linemus

Tillykke Dejligt at høre, de har fået hende ud. Man er så hjælpeløs, når de er inde i maven, og man ikke kan gøre noget...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2008

Marco2

Tak tøser.

Har fået yderligere besked deroppefra.
Pigen vejede 2200 gr og målte 47 cm, så i det her tilfælde må man sige at vægtscanningerne passede. De er nu indlagt på børenafdelingen i nogle dage, da hun er så lille, men alt skulle vist være i orden. Hun sutter fint. Glæder mig så meget til at se hende og snakke med min veninde.....

Ag

Anmeld

22. december 2008

Marco2

Skal derud i eftermiddag og se "fugleungen" som hun bliver kaldt.

Hun ligger på varmepude fordi kropstemperaturen er faldet nogle gange. Så hun skal være pakket godt ind.

Så vi har købt sokker og en uldheldragt til den bette. Og så lavet en kurv, med noget lækkert til mor og far også, for de skal blive nogle dage ude på børneafdelingen. Men de håber at komme hjem juleaften, hvis alt går som det skal.

De har ikke kunnet finde ud af hvorfor hun er så lille. Moderkagen var lidt mindre end normalt men ikke nævneværdigt. Der var nogle forkalkningerne, men heller ikke noget de mente lunne være forklaringen. Og lægerne har ikke kunnet finde noget der er i vejen med hende efter hun er kommet ud..........

AG - som glæder sig til at se den lille baby

Anmeld

22. december 2008

linemus

Hvordan gik det, AG? Var hun et lille bitte nus at se til? Sært de ikke kan finde ud af, hvad der er sket... Har hun det godt nu så?

Knus Line

Anmeld

22. december 2008

Marco2

Hej Line.

Aldrig har jeg set så lille en baby. Nej hvor er hun lille. Hun får sonde nu, samtidig med at hun bliver ammet. Igår havde de fået at vide at de sikkert måtte komme hjem til jul, da bettefisen havde taget 55 gr. på. Men idag har hun tabt 20 gr. så nu kommer de nok ikke hjem. Hun skal være "sondefri" i min 24 timer før hun får lov at komme hjem. De skal lige være sikre på at hun tager nok næring til sig alene ved amning. Og hun har jo ikke meget at tære på, så får hun ikke nok næring bliver hun jo hurtigt træt og sutter derfor ikke selv.
Men måske får de lov at komme hjem et par timer juleaften. Men der er jo også vigtigere at den bette har det godt og de er sikre på at det hele kommer til at gå fremfor at komme hjem til jul. Men min veninde vil jo gerne være hjemme og se deres dreng opleve julen. Han er lige blevet 2 år, så det er jo hans "første" jul.

AG

Anmeld

22. december 2008

linemus

Tænkte først, at julen overhovedet ikke er vigtig, det er langt vigtigere at hun bliver klar, men kan så godt forstå, det er lidt træls, når der er en storebror derhjemme Det må være lidt svært.

Knus

Anmeld

22. december 2008

Loggidut

ikke engang en jul er vigtigere end sådan en bette lækker sag, selv om jeg godt kan forstå hun gerne vil lidt hjem...

hvor er det bare dejligt at hun trives, selv om hun har tabt sig lidt...men det gør de jo i de første døgn...uha...tif tabte 200 g da hun lå på sygehuset...og jeg var grædefærdig, for når de er så bette i forvejen, betyder 200 gram pludselig meget...og her er i helt nede og snakke få gram, men de er så mega betydningsfulde!

jeg håber det bette pus snart vender skuden, og tager på, så hun kan komme hjem....

masser af + vægt og mange gode tanker fra mig af!

Anmeld

7. januar 2009

Marco2

De fik lov til at komme hjem den 24. december.

De var hos os nytårsaften med det bette pus og hun trives.
Sp'en har været der nu og hun vejer nu 2850 gr. Em vægtstigning på 650g på 13 dage. Så hun vil frem her i verden det bette pus.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.