Marco2 skriver:
Hej piger.
Jeg har en veninde som har termin her den 24. dec
Barnet er meget lille i maven. Hun har igen idag været til scanning med barnet og de vurderer det til 2300 gr, hvilket jo er en lille baby når man er så langt henne. De siger at barnet har bedst af at komme ud så det kan få noget næring. Så hun skal derud igen på fredag til tjek.
Men i min bekymrede verden er det dæleme da længe og vente. Der kan da ske alt muligt inden på fredag. Ja, jeg ser jo straks de værste film med at barnet når at dø inden i hende inden det kommer ud...
Nogen der kender noget til sådan noget med så små børn? Hvad kan være galt? Hvorfor sætter de hende ikke igang med det samme?
AG - bekymret for om alt kommer til at gå som det skal....
Hej AG
Der kan være mange forskellige årsager til at man vælge at tage barnet ud før tid. Fx kan det være IUGR som er når barnet ikke har optimale vækstbetingelser inde i livmoderen. Det kan være at barnet bliver født dysmaturt, dvs. at barnet er født til tiden, men lille af størrelse.
Det er rigtig svært at svare på uden at vide noget om den konkrete sag. Grunden til at de vælger at lade hende gå til på fredag, kan være at de gerne vil have at barnet lige bliver en uge ældre, der kan også her være mange årsager.
Jeg ville sige til din veninde at hun skal holde øje med om barnet bevæger som normalt inde i maven eller hvis hun begynder at bløde, så skal hun straks ringe til fødegangen.
Ved ikke om jeg var til nogen hjælp...?
Camilla - som er sygeplejerske på en neonatalafdeling (for tidligt fødte og syge nyfødte) og som ved mest om babyerne, når de er kommet ud af maven
Anmeld