Bekymret for gravid veninde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.678 visninger
27 svar
0 synes godt om
15. december 2008

Marco2

Hej piger.

Jeg har en veninde som har termin her den 24. dec
Barnet er meget lille i maven. Hun har igen idag været til scanning med barnet og de vurderer det til 2300 gr, hvilket jo er en lille baby når man er så langt henne. De siger at barnet har bedst af at komme ud så det kan få noget næring. Så hun skal derud igen på fredag til tjek.

Men i min bekymrede verden er det dæleme da længe og vente. Der kan da ske alt muligt inden på fredag. Ja, jeg ser jo straks de værste film med at barnet når at dø inden i hende inden det kommer ud...

Nogen der kender noget til sådan noget med så små børn? Hvad kan være galt? Hvorfor sætter de hende ikke igang med det samme?

AG - bekymret for om alt kommer til at gå som det skal....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. december 2008

Juniors mor

Hmmm det var da også længe at vente - jeg ville også være nervøs, hvis det var mig. Min veninde veninde fik også en lille bitte baby på lidt over 2 kg 2 uger før termin. De vurderede at hendes moderkage ikke havde virket optimalt de sidste 2 uger og derfor blev hun sat igang, men jeg ved ikke hvor normalt det er, at en moderkage holder op med at virke...........
Kan din veninde ikke kræve en scanning i løbet af ugen?

Anmeld

15. december 2008

Lise

Kan godt forstå at du er bekymret - det er ikke rart når ting ikke går som de skal.. De må jo vurdere at det i hvert fald går godt nok til sagtens at kunne vente nogle dage... Men det jeg tænker, er at, hun må bare være virkelig opmærksom på om baby er aktiv inde i maven - og hvis aktiviteten er lavere end normalt, så må hun reagere på det med det samme...

Håber alt går godt for din veninde og den lille baby

Anmeld

15. december 2008

Monica

Jeg ville også være nervøs.... Den historie ligner min. Gustav vejede 2690gr og jeg gik 14 dage over tid. De mente heller ikke at min moderkage havde virkert de sidste 3-4 uger... Der var bare ingen der opdagede noget....

Men, han lever i bedste velgående og er bare super dejlig

Håber at de gør noget...

Monica

Anmeld

15. december 2008

Millebasse

Marco2 skriver:

Hej piger.

Barnet er meget lille i maven. Hun har igen idag været til scanning med barnet og de vurderer det til 2300 gr, hvilket jo er en lille baby når man er så langt henne. De siger at barnet har bedst af at komme ud så det kan få noget næring. Så hun skal derud igen på fredag til tjek.

Men i min bekymrede verden er det dæleme da længe og vente. Der kan da ske alt muligt inden på fredag. Ja, jeg ser jo straks de værste film med at barnet når at dø inden i hende inden det kommer ud...

Nogen der kender noget til sådan noget med så små børn? Hvad kan være galt? Hvorfor sætter de hende ikke igang med det samme?

Hej AG

Der kan være mange forskellige årsager til at man vælge at tage barnet ud før tid. Fx kan det være IUGR som er når barnet ikke har optimale vækstbetingelser inde i livmoderen. Det kan være at barnet bliver født dysmaturt, dvs. at barnet er født til tiden, men lille af størrelse.
Det er rigtig svært at svare på uden at vide noget om den konkrete sag. Grunden til at de vælger at lade hende gå til på fredag, kan være at de gerne vil have at barnet lige bliver en uge ældre, der kan også her være mange årsager.
Jeg ville sige til din veninde at hun skal holde øje med om barnet bevæger som normalt inde i maven eller hvis hun begynder at bløde, så skal hun straks ringe til fødegangen.

Ved ikke om jeg var til nogen hjælp...?

Camilla - som er sygeplejerske på en neonatalafdeling (for tidligt fødte og syge nyfødte) og som ved mest om babyerne, når de er kommet ud af maven

Anmeld

16. december 2008

Marco2

Tak for svar.

Jeg har prøvet at få fat i hende her til morgen men der er ikke nogen der svarer hverken på mobilen eller fastnetten.... shiiti...så begynder jeg jo at tænke igen!!
Håber bare at alt er som det skal være.

Fuck hvor er jeg nervøs. Det var det sidste jeg tænkte på inden jeg gik i seng og det første her til morgen. Så nervøs var jeg slet ikke da jeg selv var gravid....eller også har jeg fortrængt det....

De kæmpede bare i så mange år for at få den første, og nu det her ved nr. 2.

Årrhhh..

Tag dog det barn ud nu så det kan komme ud og man kan holde øje med det!!

AG

Anmeld

16. december 2008

Rasmine

Marco2 skriver:

Tak for svar.

Jeg har prøvet at få fat i hende her til morgen men der er ikke nogen der svarer hverken på mobilen eller fastnetten.... shiiti...så begynder jeg jo at tænke igen!!
Håber bare at alt er som det skal være.

Fuck hvor er jeg nervøs. Det var det sidste jeg tænkte på inden jeg gik i seng og det første her til morgen. Så nervøs var jeg slet ikke da jeg selv var gravid....eller også har jeg fortrængt det....

De kæmpede bare i så mange år for at få den første, og nu det her ved nr. 2.

Årrhhh..

Tag dog det barn ud nu så det kan komme ud og man kan holde øje med det!!

AG

Du holder os lige opdateret, ik?

Så i øvrigt et program på Kanal 4 forleden aften, om MEGET for tidligt fødte.
Pyha, havde flere gange tårer i øjnene.

Anmeld

16. december 2008

Millebasse

Mebach skriver:

Du holder os lige opdateret, ik?

Så i øvrigt et program på Kanal 4 forleden aften, om MEGET for tidligt fødte.
Pyha, havde flere gange tårer i øjnene.

Så prøv at passe dem, det giver også ofte tårer i øjnene, selvom man skal være professionel......

Anmeld

16. december 2008

Lulle25

Marco2 skriver:

Hej piger.

Hej AG

Jeg gik til vægt scanning da jeg ventede Mathilde, da overlægen på kolding sygehus mente hun var stor. Så blev scannet 2 gange efter for at se om hun voksede mere eller hvad der skete. Den sidste scanning viste at hun vejede 2600 i uge 37+3, så jeg blev rigtig nervøs, men gik i fødsel dagen efter i 37+4 og Mathilde vejede 3500 g. Så jeg tror ikke helt på de vægt scanninger.
Det er absolut ikke sikkert barnet er så lille.
Kh Louise 20+5

Anmeld

16. december 2008

BellaT

Pyha. Forstår heller ikke hvorfor hun skal gå så længe som det jo er. Så er hun jo næsten ved termin.
Håber at alt er godt og at lille baby er frisk og rask derinde. Eller måske frisk og rask herude nu.. ? Håber du opdaterer når du har hørt fra hende. Kan godt forstå at du er nervøs lige nu. Men så alligevel.. Nogle børn er bare små jo... Og måske er vægtscanningen ikke helt præcis.

Knus fra Helle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.