Frøken J. skriver:
Hjæææææælp 
Som mange af jer ved, var jeg gennem et større vægttab før graviditeten, hvor jeg gik fra 93/94 kilo til 70 og lidt under. Da jeg blev gravid vejede jeg 72.
Jeg er i dag 27+4, og jeg har allerede taget 13 kilo på! Jeg kan IKKE skyde skylden på selve graviditeten, for jeg æder som et svin, og jeg ved ikke, hvad jeg har gang i! Al den viljestyrke, al den glæde jeg havde opnået ved en sund livsstil, den er røget lige i vasken.
Jeg er blevet dybt afhængig af sodavand, og jeg vil slet ikke fortælle hvor meget jeg drikke om dagen, det er simpelthen for pinligt. I dag spiste jeg en vaffelis og en Risifrutti til morgenmad
Og når vi når til aftensmad så PROPPER jeg mig, så har jeg har det decideret dårligt bagefter. Når jeg handler ind, køber jeg lige et eller andet lækkert til frokost, fx en burgerbolle med frikadelle og rødkål i dag.
Jeg ved ikke, hvad jeg har gang i. Det er som om, at alt det jeg har lært er gået fløjten, og jeg er faldet ned i mit gamle madhul. HVAD FANDEN LAVER JEG?
Jeg er SÅ bange for at ende med at tage over 20 kilo på. Da jeg blev gravid, sagde jeg glædeligt til læge og jordemoder, at jeg skulle max tage 15 kilo på. Ja, not likely! Så må jeg kun tage 2 kilo på fra nu af, det kommer ikke til at ske!
Helt ærligt, hvordan kommer jeg tilbage på rette vej? Jeg ved, at mit problem er, at jeg ikke har noget at lave. Jeg sidder bare hjemme hele dagen, og nusser rundt med at gøre klar til flytning osv. Graviditetstræning må jeg ikke alligevel pga. rygproblemer, så skal i gang med svømning, men det er jo ikke noget der tager hele dagen. Og nej, jeg har desværre ikke en omgangskreds, så den dutter ikke.
Jeg havde tænkt mig at oprette denne anonymt, fordi jeg synes det er pisse pinligt, at jeg åbenbart har lært SÅ lidt af mit vægttab, men jeg er bare KRONISK sulten! Og jeg tænker, at hvis jeg står frem med mit problem, kan jeg måske nemmere gøre noget ved det..
Help me 
Rolig nu. Min søster spiste også for 2, næsten 3 under hendes graviditet, og endte på 20kg, så der er INGEN der siger at det bliver der når du har født. Jeg landede på 18kg, og spiste godt nok sundt og ingen slik, men iskold cola var sku et hit kan jeg sige dig.
Så slap heeeeelt af, prøv at moderere dit madindtag med masser af små måltider, og så husk at baby jo godt vil have en masse af det.