Før sund.. Nu rund! Hvad fanden laver jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Hjæææææælp 

Som mange af jer ved, var jeg gennem et større vægttab før graviditeten, hvor jeg gik fra 93/94 kilo til 70 og lidt under. Da jeg blev gravid vejede jeg 72.

Jeg er i dag 27+4, og jeg har allerede taget 13 kilo på! Jeg kan IKKE skyde skylden på selve graviditeten, for jeg æder som et svin, og jeg ved ikke, hvad jeg har gang i! Al den viljestyrke, al den glæde jeg havde opnået ved en sund livsstil, den er røget lige i vasken.

Jeg er blevet dybt afhængig af sodavand, og jeg vil slet ikke fortælle hvor meget jeg drikke om dagen, det er simpelthen for pinligt. I dag spiste jeg en vaffelis og en Risifrutti til morgenmad  Og når vi når til aftensmad så PROPPER jeg mig, så har jeg har det decideret dårligt bagefter. Når jeg handler ind, køber jeg lige et eller andet lækkert til frokost, fx en burgerbolle med frikadelle og rødkål i dag.

Jeg ved ikke, hvad jeg har gang i. Det er som om, at alt det jeg har lært er gået fløjten, og jeg er faldet ned i mit gamle madhul. HVAD FANDEN LAVER JEG?

Jeg er SÅ bange for at ende med at tage over 20 kilo på. Da jeg blev gravid, sagde jeg glædeligt til læge og jordemoder, at jeg skulle max tage 15 kilo på. Ja, not likely! Så må jeg kun tage 2 kilo på fra nu af, det kommer ikke til at ske!

Helt ærligt, hvordan kommer jeg tilbage på rette vej? Jeg ved, at mit problem er, at jeg ikke har noget at lave. Jeg sidder bare hjemme hele dagen, og nusser rundt med at gøre klar til flytning osv. Graviditetstræning må jeg ikke alligevel pga. rygproblemer, så skal i gang med svømning, men det er jo ikke noget der tager hele dagen. Og nej, jeg har desværre ikke en omgangskreds, så den dutter ikke.

Jeg havde tænkt mig at oprette denne anonymt, fordi jeg synes det er pisse pinligt, at jeg åbenbart har lært SÅ lidt af mit vægttab, men jeg er bare KRONISK sulten! Og jeg tænker, at hvis jeg står frem med mit problem, kan jeg måske nemmere gøre noget ved det..

Help me 

Rolig nu. Min søster spiste også for 2, næsten 3 under hendes graviditet, og endte på 20kg, så der er INGEN der siger at det bliver der når du har født. Jeg landede på 18kg, og spiste godt nok sundt og ingen slik, men iskold cola var sku et hit kan jeg sige dig.

Så slap heeeeelt af, prøv at moderere dit madindtag med masser af små måltider, og så husk at baby jo godt vil have en masse af det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2011

2721

Frøken J. skriver:

Hjæææææælp 

Som mange af jer ved, var jeg gennem et større vægttab før graviditeten, hvor jeg gik fra 93/94 kilo til 70 og lidt under. Da jeg blev gravid vejede jeg 72.

Jeg er i dag 27+4, og jeg har allerede taget 13 kilo på! Jeg kan IKKE skyde skylden på selve graviditeten, for jeg æder som et svin, og jeg ved ikke, hvad jeg har gang i! Al den viljestyrke, al den glæde jeg havde opnået ved en sund livsstil, den er røget lige i vasken.

Jeg er blevet dybt afhængig af sodavand, og jeg vil slet ikke fortælle hvor meget jeg drikke om dagen, det er simpelthen for pinligt. I dag spiste jeg en vaffelis og en Risifrutti til morgenmad  Og når vi når til aftensmad så PROPPER jeg mig, så har jeg har det decideret dårligt bagefter. Når jeg handler ind, køber jeg lige et eller andet lækkert til frokost, fx en burgerbolle med frikadelle og rødkål i dag.

Jeg ved ikke, hvad jeg har gang i. Det er som om, at alt det jeg har lært er gået fløjten, og jeg er faldet ned i mit gamle madhul. HVAD FANDEN LAVER JEG?

Jeg er SÅ bange for at ende med at tage over 20 kilo på. Da jeg blev gravid, sagde jeg glædeligt til læge og jordemoder, at jeg skulle max tage 15 kilo på. Ja, not likely! Så må jeg kun tage 2 kilo på fra nu af, det kommer ikke til at ske!

Helt ærligt, hvordan kommer jeg tilbage på rette vej? Jeg ved, at mit problem er, at jeg ikke har noget at lave. Jeg sidder bare hjemme hele dagen, og nusser rundt med at gøre klar til flytning osv. Graviditetstræning må jeg ikke alligevel pga. rygproblemer, så skal i gang med svømning, men det er jo ikke noget der tager hele dagen. Og nej, jeg har desværre ikke en omgangskreds, så den dutter ikke.

Jeg havde tænkt mig at oprette denne anonymt, fordi jeg synes det er pisse pinligt, at jeg åbenbart har lært SÅ lidt af mit vægttab, men jeg er bare KRONISK sulten! Og jeg tænker, at hvis jeg står frem med mit problem, kan jeg måske nemmere gøre noget ved det..

Help me 

Vil starte med at sige at dette ikke for at dømme!
Men kan du ikke bruge den lille inde i maven som motivation? Husk på alt alt det usunde DU spiser bliver delt med din datter. Og hun har ikke godt af sodavand m. m.
Det betød meget for mig mens jeg var gravid at jeg sørgede for at min søn levede sundt i min mave.
knus

Anmeld

9. juli 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Tak for krammet! Ja, dagen blev jo også startet med en vaffelis her.. Altså, hvad sker der! Og så får jeg bare konstant lyst til ting, som bare ikke nytter noget. Fx lige nu har jeg en ting med Risifrutti, det er helt vanvittigt. Jeg vil bare gerne tage mig sammen nu, ikke senere. Jeg vil ikke ende med at veje lige så meget som dengang jeg startede mit vægttab i sin tid. Jeg er allerede flov, når jeg ser mig i spejlet, og det er en kamp at klæde mig på om morgenen, hvilket ofte inkluderer en tudetur, fordi intet passer, eller også får det mig til at se tyk ud. Suk For jeg ved jo godt jeg kan tabe det igen, jeg har bare ikke lyst til at skulle starte forfra!

Man har desværre nogle dumme vaner når man er gravid.. det tror jeg de fleste har! Min var rød sodavand og chokolade..!
Men altså, du ved jo hva du sku gøre - og du må jo evt tage nogle billeder frem fra dengang du sys du var tyk og hænge op på skabene rundt omkring i lejligheden, evt på køleskabet, så du kan blive mindet om ddet du IKKE vil!
Og så som jeg skrev, simpelthen lade være med og købe de ting som du ved er skidt.. for så har du dem ikk derhjemme!

Forstår godt du er ked af det - jeg ku heller ikk passe meget andet end leggins og så mine normale toppe.. og jeg ellllllsker sko - men kunne slet ikk ha noget andet på end klipklappere til sidst.

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

FruRafn skriver:

ok, men så kunne du måske bare lave madplanen og de dage hvor det er noget man kan lave tidligt på dagen (f.eks. chili con carne, lasagne, pastasalat osv.) så lave det tidligt, og ellers få manden til at lave resten Tænkte bare det måske kunne motivere dig til at spise sundt, hvis du selv havde brugt tid på at sammensætte lækker sund mad

Jamen helt sikkert! Jeg har også elsket at lave mad på et tidspunkt, så jeg ved ikke helt, hvad der skete. For også sådan noget som chili con carne, det tager jo ingen tid, og man kan nemt lave nok til fryseren. Så det er bare mig, der er åndssvag og for doven. Hehe

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Det bliver nok nemmere når i er flyttet, tror du ikke? Jeg gik næsten helt ned inden vi flyttede.. Alt var jo pakket ned, og jeg kunne ikke overskue at lave mad. Så det blev ofte til noget udefra. Er først nu på vej op igen af mit mad hul

Uh - jeg gav 400 for min badedragt! Synes det er vildt, at det er så dyrt, men til sidst gad jeg bare ikke lede mere - så købte bare den første og den bedste..

Men der ligger en ventetøjsforretning på M. P. Bruunsgade. Den hedder vist Mummi, eller noget. Der så jeg forleden at de havde badetøj. Men så ikke priserne. Hvad med badetøjet fra mamalicious? Det er ikke så dyrt

Jo, det har helt sikkert også noget at sige. pt. tænker jeg jo også på, at det ville være godt at få tømt så meget ud i køleskabet som muligt inden flytningen, og så handle på ny derefter. Det er bare lidt svært at kaste de forskellige ting sammen til en ordentlig ret

Jeg endte med at købe en bikini til 500 i går. Hehe! Jeg var i mamalicious (eller Name it, men med mamalicious tøj) og prøve noget badedragt, men det fungerer bare SLET ikke på min krop. Så jeg har bare købt en alm. bikini. Var godt nok ikke glad for at slippe det beløb, men jeg kiggede i H&M og ALLE deres bikinier er sådan nogle små sexede nogle med bindebånd, og det bryder jeg mig ikke om

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

SiljasMoar skriver:

Øv hvor jeg kender det Men husk at man faktisk siger at til slut tager baby, vand, blod, moderkage, bryster osv. De 10 kg. Og så har du jo kun taget 5 på indtil videre. i min første graviditet vejede jeg 97 ved start og tog 13 k på. Der røg 16 kg kort efter fødslen, men tog det hele på igen. Nu to år efter har jeg smidt så meget at jeg er nede på 82,5 kg inden jeg fandt ud af jeg var gravid igen har allerede taget 1,5 kg på kender kun alt for godt følelsen af at stå op på vægten og ærgre sig over den er steget, men syns det i orden under graviditet. Prøv at se om du kan komme af med cola trængen den er dum at ha. og alle de sunde råd du at fået og kender i forvejen vil jeg ik nævne du ved jo bedst selv kan jeg høre jeg skal os virkelig stramme mig an i den her graviditet for jeg er os bange for at blive et skur. Nu var jeg luge blevet glad for min nye krop... Men op med humøret. Du er en smuk mor og du skal nok få din krop tilbage

Først og fremmest tak! Og ja, det er nemlig den der store sorg, når man stiller sig op på vægten. Man skal self. tage på under graviditeten, men ikke så meget allerede nu. Hvis vi fx siger, at babyen vejer bare 3 kg, så mangler jeg stadig at tage 2 kg på, for hun vejer kun lidt over et kilo lige nu. Puha, så det har hårde udsigter! Men det er rart at høre fra nogen, som kender samme kamp, og som ved det der med liiige at være blevet glad for den nye krop!

Men nu begyndte jeg at tage mig sammen fra i går, og starter også med at bearbejde min sodavandsafhængighed. Jeg kunne nemt drikke 2 liter om dagen mindst, ved godt det lyder vildt. I går drak jeg kun én dåse, og det var endda kun fordi, at der ikke blev serveret andet, da vi spiste hos svigerforældrene. Det er godt nok lidt hårdt at holde op, men det er dét værd!

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

MamaJakob skriver:

Opmuntring eller ej, vægttab eller ej - du er i hvert fald ikke alene om følelsen;-) Tro mig, jeg var flov over mig selv den sidste halvdel af graviditeten: sad plantet i sækkestolen (bogstaveligt talt, måtte trille ud af den til sidst!) og bestilte ALT for meget junkfood, leveret til døren selvfølgelig - og sommetider uden egentlig at være sulten, men bare for colaens skyld (dermed ikke sagt at pizzaen ikke også røg ned) Jaja, dovenskaben længe leve. Så da jeg 'slap af' med maven, var jeg SÅ glad over at kunne bevæge mig frit og uden ekstra læs på, så jeg fløj rundt i hele hytten og gik maratonture med barnevognen. Mon ikke også, du finder energien, overskuddet og ikke mindst viljestyrken til at dyrke den sunde linje igen, når først du har født? (selvom det selvfølgelig er klogest at gøre det uden pauser;-)) Og ja, undskyld presset tekst - klassisk telefon-indlæg...

Hehe, det lyder meget sådan som jeg kunne ende Mangler bare sækkestolen, så er den der Jeg ved jo også godt, at jeg nok skal komme af med det bagefter, men det er bare en kamp hver gang at klæde sig på! Men skal virkelig også af med det der kedsomheds-spisning, det er overhovedet ikke konstruktivt! Men nu synes jeg faktisk det gik okay i går, og jeg drak kun én dåse 7Up, og kun fordi der ikke blev serveret andet, da vi spiste ude

Så spiste jeg vidst
Morgenmad: Risifrutti x 2 (minimeal udgaven, den kalorielette)
Frokost: 3 skiver rugbrød med pålæg og et godt stykke agurk
Eftermiddag: En vaffelis
Aftensmad: Én bøf, 2x salat og 3 kartofler
Dessert: Et lille stykke islagkage og en lille portion is ved siden af
Senaften/natmad: En rugbrødsklapsammen med ost og bierwurst

Det synes jeg egentlig er rimeligt ift. før! Nu skal jeg bare fortsætte  

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

Tina&Martin skriver:

Rolig nu. Min søster spiste også for 2, næsten 3 under hendes graviditet, og endte på 20kg, så der er INGEN der siger at det bliver der når du har født. Jeg landede på 18kg, og spiste godt nok sundt og ingen slik, men iskold cola var sku et hit kan jeg sige dig.

Så slap heeeeelt af, prøv at moderere dit madindtag med masser af små måltider, og så husk at baby jo godt vil have en masse af det.

Jeg ved det godt, men det er også mere fordi, at jeg simpelthen ikke orker at skulle starte mit vægttab forfra. Det var da en sejrsfornemmelse at tabe sig dengang, men at skulle starte fra square one er rimelig uoverskueligt, må jeg sige!

Men jeg har taget mig sammen fra i går af, og tager en dag af gangen. Også med sodavand og mængder osv. Jeg ved jeg kan, hvis jeg vil!

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

Puslingen skriver:

Vil starte med at sige at dette ikke for at dømme!
Men kan du ikke bruge den lille inde i maven som motivation? Husk på alt alt det usunde DU spiser bliver delt med din datter. Og hun har ikke godt af sodavand m. m.
Det betød meget for mig mens jeg var gravid at jeg sørgede for at min søn levede sundt i min mave.
knus

Det skulle man tro, for jeg går også utrolig meget op i al det her med parfume, parabener osv., men lige på madfronten er det lidt svært. Jeg har dog taget mig sammen fra i går, og i går drak jeg kun én dåse sodavand, og kun fordi det kun var det der blev serveret hos svigerforældrene

Anmeld

9. juli 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Man har desværre nogle dumme vaner når man er gravid.. det tror jeg de fleste har! Min var rød sodavand og chokolade..!
Men altså, du ved jo hva du sku gøre - og du må jo evt tage nogle billeder frem fra dengang du sys du var tyk og hænge op på skabene rundt omkring i lejligheden, evt på køleskabet, så du kan blive mindet om ddet du IKKE vil!
Og så som jeg skrev, simpelthen lade være med og købe de ting som du ved er skidt.. for så har du dem ikk derhjemme!

Forstår godt du er ked af det - jeg ku heller ikk passe meget andet end leggins og så mine normale toppe.. og jeg ellllllsker sko - men kunne slet ikk ha noget andet på end klipklappere til sidst.

Uhmmm... Iskold rød sodavand.. Uuuuhm.. Hehe Den trang forstår jeg nu godt Men det med billederne er ikke en helt ringe idé, men jeg tror lige jeg vil prøve uden først, for det kan da næsten kun blive lidt smådeprimerende  

Jeg tror måske også bare, at det er mig der er lidt åndssvag med det tøj. Jeg har bare en ekstrem angst for, at folk skal tro jeg er tyk og ikke gravid, så klæder mig for at fremhæve maven. Men hvis jeg skal være realistisk, kan der næppe være tvivl om, at det er dérfor maven er der, når jeg sådan står og ser på den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.