MetteS81 skriver:
Hmm, sikker på det ikke er pga graviditeten at du har ædeflip?? Det lyder nærmest som mig og jeg spiste også så sundt før jeg blev gravid...
Hvis det IKKE er pga graviditeten så kan det her måske hjælpe lidt:
1) prøv at lade være med at drikke sodavand og andet sukkerrigt i et par dage...ved det er sååå svært når kroppen bare skriger på det, men efter kun 2-3 dage føler du slet ik så stor trang mere og så er det meget lettere at holde.
2) Hvis du virkelig er ved at kamme over og du bare føler trang til at fylde i dig, så prøv at børste tænder, det hjælper nogle gange...
3) Hav udskåret grøntsager og frugt i køleskabet...det gør det nemmere at holde sig fra alt det usunde, fordi det er skåret ud i forvejen og klart til at spise.
3) og hvis du keder dig så prøv fx med nogle gåture i løbet af dagen, bare for at tænke på noget andet. Eller hvad med babyprojekter, fx indretning af værelse eller anskaffelse af ting til babyen?
Jeg syntes også det var sværere at være sund under min graviditet fordi jeg havde trang til så meget jeg normalt ikke ville spise...
Kan godt forstå du er ærgerlig over det fordi du tidligere har tabt dig så meget, men så synes jeg også det er et godt træk at du ikke er anonym! Måske det allerede hjælper dig lidt på rette vej? Husk også på at babyen vejer, der er fostervand, moderkage, måske vand i kroppen, osv osv, så det behøver skam ikke altsammen at være fedt...men det tænker man oftest ikke over når man som gravid stiller sig op på vægten! 
Håber det kan hjælpe lidt...
Nej, jeg tror ikke det er det. Jeg tror problemet er, at jeg gik direkte fra et vægttab (mit mål var egentlig 62 kilo, det nåede jeg ikke inden graviditeten), og så over på alm. kost. Og da jeg havde levet på lavkalorier i et års tid, så var det jo bare "WOOOOW!" lige pludselig at måtte spise for 600 kalorier mere om dagen, og så gik det bare helt galt, fordi jeg skulle have alle de ting jeg ikke spiste under vægttabet.
Det tossede er jo, at jeg godt kender alle de gode tips du skriver, og jeg anbefaler dem selv til andre. Af en eller anden årsag kan jeg bare ikke finde ud af at bruge dem selv! Fx sidder jeg lige nu og har lyst til at spise noget, selvom jeg stadig er propmæt fra min aftensmad 
Problemet er bare, at alt er på standby lige nu, fordi vi flytter i næste uge. Der er ikke så meget jeg kan pakke ned mere lige nu, og jeg kan ikke gå og nusse med noget, før vi er flyttet :/
Men tusind tak for dit svar og dine tips!