Før sund.. Nu rund! Hvad fanden laver jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juli 2011

Frøken J.

MamaJakob skriver:

Ved godt, det nok SLET ikke kan sammenlignes, da jeg aldrig været igennem samme forandring som du, men da jeg blev gravid tog jeg også voldsomt på (ca. 20 kg.) og begyndte at æde NONSTOP - og drikke MEGAmeget cola; først imod halsbrand/kvalme, bagefter af ren og skær afhængighed. Alt det til trods for, at jeg er meget imod "Nu må jeg jo spise for to"-mentaliteten - nix, jeg skulle bare fortsætte som før, gravid eller ej! Åbenbart ikke....!

Så selvom du siger, at du ikke kan skyde skylden på graviditeten, så gør det lidt alligevel - for jeg er overbevist om, at det MÅ have et eller andet med hormonerne at gøre Og selvfølgelig er din viljestyrke ikke pist borte og forsvundet - den er måske bare også lidt på barsel

Håber det kunne opmuntre lidt 

Ikke rigtig! Hehe! Nej, jeg tror ikke noget kan opmuntre mig pt. andet end en fedtsugning af de slemme steder Jeg er bare meget flov over mig selv, for hormoner eller ej, så retfærdiggør det ikke den måde, jeg propper mig til kvalmestadiet på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juli 2011

Frøken J.

MetteS81 skriver:

Hmm, sikker på det ikke er pga graviditeten at du har ædeflip?? Det lyder nærmest som mig og jeg spiste også så sundt før jeg blev gravid...

Hvis det IKKE er pga graviditeten så kan det her måske hjælpe lidt:

1) prøv at lade være med at drikke sodavand og andet sukkerrigt i et par dage...ved det er sååå svært når kroppen bare skriger på det, men efter kun 2-3 dage føler du slet ik så stor trang mere og så er det meget lettere at holde.

2) Hvis du virkelig er ved at kamme over og du bare føler trang til at fylde i dig, så prøv at børste tænder, det hjælper nogle gange...

3) Hav udskåret grøntsager og frugt i køleskabet...det gør det nemmere at holde sig fra alt det usunde, fordi det er skåret ud i forvejen og klart til at spise.  

3) og hvis du keder dig så prøv fx med nogle gåture i løbet af dagen, bare for at tænke på noget andet. Eller hvad med babyprojekter, fx indretning af værelse eller anskaffelse af ting til babyen? 

Jeg syntes også det var sværere at være sund under min graviditet fordi jeg havde trang til så meget jeg normalt ikke ville spise...

Kan godt forstå du er ærgerlig over det fordi du tidligere har tabt dig så meget, men så synes jeg også det er et godt træk at du ikke er anonym! Måske det allerede hjælper dig lidt på rette vej? Husk også på at babyen vejer, der er fostervand, moderkage, måske vand i kroppen, osv osv, så det behøver skam ikke altsammen at være fedt...men det tænker man oftest ikke over når man som gravid stiller sig op på vægten!

Håber det kan hjælpe lidt...

Nej, jeg tror ikke det er det. Jeg tror problemet er, at jeg gik direkte fra et vægttab (mit mål var egentlig 62 kilo, det nåede jeg ikke inden graviditeten), og så over på alm. kost. Og da jeg havde levet på lavkalorier i et års tid, så var det jo bare "WOOOOW!" lige pludselig at måtte spise for 600 kalorier mere om dagen, og så gik det bare helt galt, fordi jeg skulle have alle de ting jeg ikke spiste under vægttabet.

Det tossede er jo, at jeg godt kender alle de gode tips du skriver, og jeg anbefaler dem selv til andre. Af en eller anden årsag kan jeg bare ikke finde ud af at bruge dem selv! Fx sidder jeg lige nu og har lyst til at spise noget, selvom jeg stadig er propmæt fra min aftensmad 

Problemet er bare, at alt er på standby lige nu, fordi vi flytter i næste uge. Der er ikke så meget jeg kan pakke ned mere lige nu, og jeg kan ikke gå og nusse med noget, før vi er flyttet :/ 

Men tusind tak for dit svar og dine tips!

Anmeld

7. juli 2011

Frøken J.

Misselbek skriver:

Øv men tror det høre til graviditeten med det ædeflip. Men du må bare prøve at kontrollere det så godt som muligt, og så give den en skalle efter du har født! Du har jo tabt mange kilo før, så det kan du helt klart gøre igen. 

Jeg har jo bare ikke lyst til at skulle starte fra square one efter fødslen. Det gav da et kick at tabe sig, men at skulle starte helt forfra.. Tanken giver mig mest lyst til at hamre hovedet ind i væggen Altså nu regner jeg bestemt heller ikke med at nå op på 93/94 kilo, så skal jeg tage 10 kilo mere på fra nu af, men altså

Anmeld

7. juli 2011

Frøken J.

FruRafn skriver:

øv da:-(

Hvad med at bruge tid på at lave sunde madplaner, og evt. tjekke gode tilbud ud? og så brug da noget tid på at gå/cykle lange ture

Jeg mangler bare madlavningslysten, desværre! Når vi rammer eftermiddag/aften, er jeg bare helt færdig, også hvis jeg har taget en lur :/

Jeg kan desværre heller ikke holde til lange gåture og sådan. Min krop kan ikke :/ Jeg får voldsomt side/mavestik allerede efter at have gået i 5 minutter. Har fået anbefalet svømning, og det skal jeg så også i gang med..

Anmeld

7. juli 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Først en  og  for at du IKK gjorde det anonymt, gider næsten aldrig svare anonyme..

Jeg kan huske fra min graviditet at jeg indtog mærkværdige ting (var dog heldig ikk og ha voldsom spisetrang...) og også det der med søde ting li fra morgenstunden! Tror også jeg ku starte dagen op med et stykke chokolade eller lign hvis jeg husker rigtig
Den søde trang er meget normal.. i det hele taget at man får en trang til enten søde eller sure ting er normalt.
Såå.. Og ja jeg ved ikke - enten ska du tage dig i armen nu.. skræl nogle gulerødder, skær frugt ud og ha stående klart i køleren og forbyd dig selv og købe det usunde... og ELLERS nyd resten af din graviditet og tag den bagefter. Jeg tog selv 20 kg på (dog var det meste vand - tabte 15 inden jeg tog hjem) men jeg sagde også, jeg gider IKKE sku gå og ha det dårligt over noget, jeg ville bare nyde det og jeg havde selv li tabt 10 kg inden.

Med den kamp gejst du har haft ska du nok komme tilbage igen, det er jeg sikker på Bare tro på dig selv.. og husk på hva du gjorde sidst

Tak for krammet! Ja, dagen blev jo også startet med en vaffelis her.. Altså, hvad sker der! Og så får jeg bare konstant lyst til ting, som bare ikke nytter noget. Fx lige nu har jeg en ting med Risifrutti, det er helt vanvittigt. Jeg vil bare gerne tage mig sammen nu, ikke senere. Jeg vil ikke ende med at veje lige så meget som dengang jeg startede mit vægttab i sin tid. Jeg er allerede flov, når jeg ser mig i spejlet, og det er en kamp at klæde mig på om morgenen, hvilket ofte inkluderer en tudetur, fordi intet passer, eller også får det mig til at se tyk ud. Suk For jeg ved jo godt jeg kan tabe det igen, jeg har bare ikke lyst til at skulle starte forfra!

Anmeld

7. juli 2011

Frøken J.

MorTilJanuar skriver:

Mit ærlige bedste råd: SPIS KONSTANT! MAKS hver 2 time SKAL du spise!!! Dog ikke junk  så ryger din forbrænding lige i vejret  ris med flåed tomater er et hit her 

Men lige nu har jeg dog mega lyst til flæskesteg med brun sovs og kartofler, men kæresten er smuttet ned og skrælle en gulerod i stedet  

Fornufig kæreste! Hehe! Jeg ved godt at jeg skal have mange små mellemmåltider ind, har bare svært ved det i de der spisepauser, når jeg kun spiser lidt af gangen, fordi jeg netop bliver så sulten

Anmeld

7. juli 2011

Meliora

Frøken J. skriver:

Jeg mangler bare madlavningslysten, desværre! Når vi rammer eftermiddag/aften, er jeg bare helt færdig, også hvis jeg har taget en lur :/

Jeg kan desværre heller ikke holde til lange gåture og sådan. Min krop kan ikke :/ Jeg får voldsomt side/mavestik allerede efter at have gået i 5 minutter. Har fået anbefalet svømning, og det skal jeg så også i gang med..

ok, men så kunne du måske bare lave madplanen og de dage hvor det er noget man kan lave tidligt på dagen (f.eks. chili con carne, lasagne, pastasalat osv.) så lave det tidligt, og ellers få manden til at lave resten Tænkte bare det måske kunne motivere dig til at spise sundt, hvis du selv havde brugt tid på at sammensætte lækker sund mad

Anmeld

7. juli 2011

Madam Blå

Frøken J. skriver:

Jeg ha det præcis på samme måde med den onde spiral! Og mad, der smager godt, sætter jo lige gang i belønningssystemet i hjernen, så man får det iiih og ååh så rart.. Og man kan jo godt liiiiiiige, siger man til sig selv. Fuldstændig tåbeligt!

Jeg skal også sparkes igang. Det burde være nemt, for min kæreste ønsker også at leve sundt og fedtfattigt, men jeg tror problemet også er, at jeg bare ikke giiiider lave mad! Er kommet ind i sådan en dum spiral, fordi jeg er træt ud på eftermiddagen og aftenen. Kæresten hjælper self., men jeg laver mest, hvilket er mest fair, når han arbejder mange dage pt., og jeg bare trisser rundt herhjemme..

Jeg vil også i gang med det svømning, men skal have fundet noget skide badetøj. Nu havde jeg ellers fundet en rigtig flot bikini, men med fragt og det hele koster den 450, og det vil jeg simpelthen ikke give..

Det bliver nok nemmere når i er flyttet, tror du ikke? Jeg gik næsten helt ned inden vi flyttede.. Alt var jo pakket ned, og jeg kunne ikke overskue at lave mad. Så det blev ofte til noget udefra. Er først nu på vej op igen af mit mad hul

Uh - jeg gav 400 for min badedragt! Synes det er vildt, at det er så dyrt, men til sidst gad jeg bare ikke lede mere - så købte bare den første og den bedste..

Men der ligger en ventetøjsforretning på M. P. Bruunsgade. Den hedder vist Mummi, eller noget. Der så jeg forleden at de havde badetøj. Men så ikke priserne. Hvad med badetøjet fra mamalicious? Det er ikke så dyrt

Anmeld

7. juli 2011

Silja&Noam

Øv hvor jeg kender det Men husk at man faktisk siger at til slut tager baby, vand, blod, moderkage, bryster osv. De 10 kg. Og så har du jo kun taget 5 på indtil videre. i min første graviditet vejede jeg 97 ved start og tog 13 k på. Der røg 16 kg kort efter fødslen, men tog det hele på igen. Nu to år efter har jeg smidt så meget at jeg er nede på 82,5 kg inden jeg fandt ud af jeg var gravid igen har allerede taget 1,5 kg på kender kun alt for godt følelsen af at stå op på vægten og ærgre sig over den er steget, men syns det i orden under graviditet. Prøv at se om du kan komme af med cola trængen den er dum at ha. og alle de sunde råd du at fået og kender i forvejen vil jeg ik nævne du ved jo bedst selv kan jeg høre jeg skal os virkelig stramme mig an i den her graviditet for jeg er os bange for at blive et skur. Nu var jeg luge blevet glad for min nye krop... Men op med humøret. Du er en smuk mor og du skal nok få din krop tilbage

Anmeld

7. juli 2011

MamaJakob

Frøken J. skriver:

Ikke rigtig! Hehe! Nej, jeg tror ikke noget kan opmuntre mig pt. andet end en fedtsugning af de slemme steder Jeg er bare meget flov over mig selv, for hormoner eller ej, så retfærdiggør det ikke den måde, jeg propper mig til kvalmestadiet på

Opmuntring eller ej, vægttab eller ej - du er i hvert fald ikke alene om følelsen;-) Tro mig, jeg var flov over mig selv den sidste halvdel af graviditeten: sad plantet i sækkestolen (bogstaveligt talt, måtte trille ud af den til sidst!) og bestilte ALT for meget junkfood, leveret til døren selvfølgelig - og sommetider uden egentlig at være sulten, men bare for colaens skyld (dermed ikke sagt at pizzaen ikke også røg ned) Jaja, dovenskaben længe leve. Så da jeg 'slap af' med maven, var jeg SÅ glad over at kunne bevæge mig frit og uden ekstra læs på, så jeg fløj rundt i hele hytten og gik maratonture med barnevognen. Mon ikke også, du finder energien, overskuddet og ikke mindst viljestyrken til at dyrke den sunde linje igen, når først du har født? (selvom det selvfølgelig er klogest at gøre det uden pauser;-)) Og ja, undskyld presset tekst - klassisk telefon-indlæg...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.