beskyttelse ved samlege efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. juli 2011

bobbles

Corn skriver:

Måske ja... synes det tankevækkende at jeg fx var cutter i mine unge dage, når det måske slet ikke ville have været et problem, hvis jeg havde brugt anden form for prævention

det må jeg jo nok ærlig os indrømme at jeg gjorde da jeg var yngre.. men tror du virkelig det kan skyldes det stof der er i pillerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juli 2011

Muffinmus

michelledam skriver:

er den nem nok at få ud når det er?

jeps, tager min 4-5 sekunder at tage den ud...Den sidder ikke som en ring der oppe, den lægger sig op af væggen, dvs den jo ikke sidder som en ring rundt om ens livmoder eller lign, abre op af væggen og kan kæresten mærke den mens man har sex og den generer, så kan mna sagtens tage den ud, så længe den kommer ind igen efter senest 3 timer:-)

Og nu er der ingen prævention der er 100 %, så der er ALTID en chance, men den er lige så sikker som de andre ting man bruger.

Og den frigiver mindre hormon af gangen netop fordi den sidder der hele tiden, så den frigiver ikke en stor mængde som pillerne f.eks gør.

Anmeld

4. juli 2011

Corn

Frøken Christiansen skriver:

det må jeg jo nok ærlig os indrømme at jeg gjorde da jeg var yngre.. men tror du virkelig det kan skyldes det stof der er i pillerne?

Aner det ikke.

Men der står følgende på dem jeg fik:

Mulige bivirkninger
En almindelig bivirkning (1-10%) er manglende blødning i tabletpausen og pletblødning uden for tabletpausen. Desuden ses følgende bivirkninger:
  Opkastning, diarré.
Smertefulde menstruationer, blødning fra livmoderen.
  Vægtøgning.
Kvalme, mavesmerter, oppustethed, tyktarmsbetændelse.
Brystspænding.
Muskelsmerter.
Migræne, hovedpine, humørsvingninger, depression.
Bumser, hududslæt.
Udebleven menstruation, udflåd, urinvejsinfektion, betændelse i og omkring skeden.
  Blodpropper, væskeophobning i kroppen.
Allergiske reaktioner.

Og kan iøvrigt også se at man ikke må få dem, hvis man lider af migræne med aura, hvilket jeg har

Anmeld

4. juli 2011

marhemor

ledermus skriver:

man må da ikke tage p-piller mens man ammer??? eller har jeg misforstået noget

Du har ikke misforstået noget, man må ikke tage p-piller mens man ammer, men man kan få mini-piller - dem må man gerne tage samtidig

Anmeld

4. juli 2011

Mother-love

MariaE skriver:

jeps, tager min 4-5 sekunder at tage den ud...Den sidder ikke som en ring der oppe, den lægger sig op af væggen, dvs den jo ikke sidder som en ring rundt om ens livmoder eller lign, abre op af væggen og kan kæresten mærke den mens man har sex og den generer, så kan mna sagtens tage den ud, så længe den kommer ind igen efter senest 3 timer:-)

Og nu er der ingen prævention der er 100 %, så der er ALTID en chance, men den er lige så sikker som de andre ting man bruger.

Og den frigiver mindre hormon af gangen netop fordi den sidder der hele tiden, så den frigiver ikke en stor mængde som pillerne f.eks gør.

sikke en dejlig uddybning af dit svar det hjalp rigtig meget

Anmeld

5. juli 2011

janne1986

Jeg har haft en del forskelligt ....

Først p-piller, som jeg ikke kunne huske og tage

så en p-ring, som var vældig smart men en smule dyr (gav omkring 300 for 3 mdr) Men nem og få op og ud...

Derefter minipiller fordi jeg ammede og nu har jeg en p-stav i armen som er med de samme hormoner som mine mini piller, så vi tjekkede mens jeg ammede og jeg kunne harmonere med de hormoner...

Er rigtig glad for min p-stav, da jeg ikke kan glemme mine p-piller og man mærker ik noget til den

Anmeld

5. juli 2011

2babygirls

michelledam skriver:

hej piger..

nu er der jo ikke længe til jeg skal op til 8 ugers undersøgelse. og så tænkte jeg hvad synes i er den bedste beskyttelse efter i har født.. jeg har siden jeg var 14 fået p-piller, men er i tvivl om om jeg bare skal hoppe tilbage på dem eller om jeg skal vælge noget andet. for skal jeg have spiral ville det jo være smart at have den med når jeg skal op til lægen..

hvad synes i er bedst? ved både min mor og min søster har haft en del problemer med deres spiraler tror jeg vil få problemer også?

michelle... mor til isabella 5uger gammel

Hej søde

Jeg valgte kondom mens jeg ammede, for hun fik i forvejen mange af mine hormoner, og lignede jeg ved ikke hvad i ansigtet. Da hun så ikke ville mere som 4mdr gammel, begyndte jeg igen på p-pillen.

Anmeld

5. juli 2011

Pige2009

michelledam skriver:

hej piger..

nu er der jo ikke længe til jeg skal op til 8 ugers undersøgelse. og så tænkte jeg hvad synes i er den bedste beskyttelse efter i har født.. jeg har siden jeg var 14 fået p-piller, men er i tvivl om om jeg bare skal hoppe tilbage på dem eller om jeg skal vælge noget andet. for skal jeg have spiral ville det jo være smart at have den med når jeg skal op til lægen..

hvad synes i er bedst? ved både min mor og min søster har haft en del problemer med deres spiraler tror jeg vil få problemer også?

michelle... mor til isabella 5uger gammel

Er på P-pille vognen

Anmeld

6. juli 2011

Mother-love

Tina&Martin skriver:

Hej søde

Jeg valgte kondom mens jeg ammede, for hun fik i forvejen mange af mine hormoner, og lignede jeg ved ikke hvad i ansigtet. Da hun så ikke ville mere som 4mdr gammel, begyndte jeg igen på p-pillen.

hej smukke.

ja jeg tror også jeg hopper tilbage på p-pillerne. for synes p-ring er ret dyrt. og har altid været rimelig god til at tage mine p-piller. jeg er bare træt af at da jeg nu endelig kom af dem da jeg skulle være gravid kunne man bare rigtig mærke hvor konstigt en krop har været. jeg gik næsten i panik da jeg stoppede med mine p-piller fordi jeg lige pludselig kunne mærke min krop hehe

Anmeld

6. juli 2011

2babygirls

michelledam skriver:

hej smukke.

ja jeg tror også jeg hopper tilbage på p-pillerne. for synes p-ring er ret dyrt. og har altid været rimelig god til at tage mine p-piller. jeg er bare træt af at da jeg nu endelig kom af dem da jeg skulle være gravid kunne man bare rigtig mærke hvor konstigt en krop har været. jeg gik næsten i panik da jeg stoppede med mine p-piller fordi jeg lige pludselig kunne mærke min krop hehe

HAHA, ja jeg nøøøøød også at kunne styre min mens, så da jeg pludselig var tvunget til at tilrettelægge visse ting, fuck det var svært.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.