Æd for helvede æd.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2008

Helle30

Sofie bliver stik-stjerne-tosset, hvis hun ikke får lov at spise selv - enten med fingrene eller med ske - afhængigt af konsistensen.
Og vel sviner det (især havregrød), men jeg regner med det lønner sig i længden at lade hende gøre så meget som muligt selv. + Hun brøler bare helt arrigt, når vi prøver at gøre noget for hende - så hvorfor tage den kamp...
- Men altså, ligegyldigt hvad, så spiser hun ikke så meget til aften som hun gør til morgen, og når vi kan se, der er ved at gå pjat og leg med maden i den, så bliver tallerkenen taget væk, og så er måltidet slut.
Jeg tror altså bare, du skal stole på, at han så ikke er sulten Hyner. Desuden vil jeg tilslutte mig, at jo mere du prøver - jo mere stritter han imod. Det er vel nærmest en naturlov.

- Helle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2008

Rasmine

Joan ( Smallie ) skriver:

er han ikke også ret madglad?? Ikke ment dårligt.

Niels spiser selv aftensmad og til middag men til morgen vil han stadig gerne have hjælp og det får han.
Han spiser heller ikke aftensmad i tiden og her til morgen vågnet han så kl 4.30 fordi han var sulten. Og jeg var oppe ved hunden kl 3.30 så jeg nåede ikke at falde i søven igen. åhhh glæder mig for vildt til jeg kan få en hel natsøvn igen men der går jo nok længe..

Joan som vist kom lidt på afveje

Hø hø...
Jo, madglad... Ikke så meget nu, som han har været.

men det var det samme med Mille, hun fik også lov at sidde og gratte med det selv fra en meget tidlig alder, og hun var ikke ret gammel inden hun selv kunne styre ske/gaffel.

"Jo mere selvhjulpen, jo bedre..."

Anmeld

10. december 2008

Kaufie

Vi fodrer altså også - eller det er 50/50 tror jeg. William får selv en gaffel/ske som han skovler lidt ind med. Så har jeg en ske, til lige at fange det værste (han vil nemlig IK have hagesmæk på - og ind i mellem åbner han på vid gab for at fange det der nu er på skeen.

Og aftensmad.....ja, her er det samme historie - han spiser bare ikke ret meget - men hvis han selv kan få lov at sidde og gumle lidt på en gulerod/pom'frit/delle eller hvad det nu er - så kan jeg lige putte lidt mere ind en gang imellem.

Anmeld

10. december 2008

Joan ( Smallie )

Mebach skriver:

Hø hø...
Jo, madglad... Ikke så meget nu, som han har været.

men det var det samme med Mille, hun fik også lov at sidde og gratte med det selv fra en meget tidlig alder, og hun var ikke ret gammel inden hun selv kunne styre ske/gaffel.

"Jo mere selvhjulpen, jo bedre..."

jo jo er helt enig med dig det er slet ikke det.
Håber da også meget på at Niels helt selv spiser inden den lille ny kommer, men er han ikke klar til det så er han ike klar til det.. Men sku rart at have hund når de selv sidder med det.

Niels har også spist mere selv end han gør nu, for han har også altid været madglad, men det er han ikke lige i tiden.

joan

Anmeld

10. december 2008

Rasmine

Joan ( Smallie ) skriver:

jo jo er helt enig med dig det er slet ikke det.
Håber da også meget på at Niels helt selv spiser inden den lille ny kommer, men er han ikke klar til det så er han ike klar til det.. Men sku rart at have hund når de selv sidder med det.

Niels har også spist mere selv end han gør nu, for han har også altid været madglad, men det er han ikke lige i tiden.

joan

Haha, nemlig.
Her æder Charlie også ALT som ryger på gulvet.

Anmeld

10. december 2008

ivfmarie

Vi har altså også en kamp med Malte for tiden - den ellers så madglade knægt spiser ikke ret meget... Måske er det bare en ting de allesammen skal igennem nu?
Så længe han spiser fint til morgen og i dp, og så længe strømperne stadig laver mærker i anklerne, så er jeg ikke så bekymret - bare lidt irriteret!

Slap bare af, Søde... du har besvær nok - drop denne bekymring, og nyd din mad

Marie

Anmeld

10. december 2008

bette

her spiser mikkel også selv.. både med gaffel, ske og klør fem..

der er mad udover det hele når han har spist.. kunne lige så godt tage en haveslange og spule det hele bagefter han har spist... men hva faaen.. bare jeg får ro under måltidet..
hvis jeg giver ham bliver han total eddike sur.. og så vil han da slet ik æde.

han spiser egentlig aldrig vildt meget til aften.. tror det er fordi han er godt proppet med mad hele dagen igennem..
og så længe han får noget dagen igennem er jeg ikke bekymret for manglende appetit om aftnen,. sådan er det jo bare.

Anmeld

11. december 2008

Hyner

Ej I aner ikke hvor glad jeg er for at det ikke kun er mig der bøvler med det åndsvage mad... Og for at svare på et af spørgsmålene.... Ja så sidder hun selv med maden og det bliver hældt op på hendes teller, inde ved bordet så hun kan se det er det samme som vi skal ha.... Men det hjælper sgu ikke en skid....
I dag er hun så allerede nu blevet puttet, for jeg gider satme ikke se eller hører på denne hysteriske hidsige møgunge igen på fjerde dag. Som alligevel ikke vil hverken det ene eller andet...
Så her har jeg plantet mig i sofaen med termotøj og dyne, samt en masse snotpapir, i håb om at få det nogenlunde meget snart....

Tak for jeres besvarelser
Krams Henriette

Anmeld

11. december 2008

ivfmarie

he he... teller... et sjovt ord .

God bedring, og jeg håber at den lille hysse er god og glad i mogen. Vores skrigøgle har været eksemplarisk under vores aftensmåltid i dag, så nu er jeg helt gen-forelsket . Det sker sikkert også snart for dig en af dagene.

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.