Familiens reaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Nej, man må vist bare springe ud med det og håbe at de ikke panikker  Det er selvfølgelig rart at møde opbakning fra familien, men hvis du ikke får den, så må du jo bare stå ved, at hjemmefødsel er det bedste for jer. Der er jo desværre ikke så megen oplysning om hjemmefødsel, så folk i almindelighed ved jo ikke så meget om det.

Men du skal i hvert fald glæde dig  Enhver fødsel er en stor oplevelse, men jeg må sige, at min hjemmefødsel var den mest naturlige og rolige oplevelse jeg kunne have ønsket mig  

Det er godt at høre at så mange "hjemmefødere" gør det hellere igen end på hospitalet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Mumto3

-Sigrid- skriver:

Så, jeg (vi har besluttet os for at føde hjemme, for vi har hørt rigtig mange positive ting om det, og jeg syntes det må være rart at have en intim oplevelse med fødslen. Og siger jordemoder/lægen god for det, så gør vi det! 

Jeg fortalte det til min papmor for en lille måneds tid siden, fordi jeg gerne vil have hende med til fødslen, men jeg har ikke rigtigt spruget bomben for andre i familien før for et par dage siden.

Det var så min far det gik ud over, og kunne godt se han blev meget nervøs fordi min mors fødsel med mig havde hun ikke overlevet hvis hun ikke var på hospitalet..

Så hvordan fa'en fortæller jeg lige til min mor og resten af familien at jeg helst vil føde hjemme? 

Min mor havde heller ikke overlevet fødslen af mig hvis det havde været en hjemmefødsel, men det 'smarte' ved hjemmefødsler er jo at man netop IKKE kan føde sådan hjemme. Du vil blive overflyttet til hospitalet hvis der er den mindste lille bitte indikation på at der måske kunne være noget som er en lille smule anderledes end en helt almindelig fødsel. Du har en jordemoder hos dig hele tiden og hun følger dig super tæt!!! Hun har ansvaret for dig og din fødsel og ingen jordemoder tør tage nogen somhelst risiko i den situation, samtidig med at det kun er de aller aller dygtigste jordemoder der kommer ud til hjemmefødsler, så du er sikker på at du er i de alder bedste hænder!

Anmeld

28. juni 2011

Mi

-Sigrid- skriver:

Det er godt at høre at så mange "hjemmefødere" gør det hellere igen end på hospitalet 

Ja, jeg drømte faktisk for noget tid siden at jeg fødte igen, og på sygehuset. Jeg vågnede op og var rundt på gulvet og ked af det den dag, for kunne slet ikke forstå hvorfor jeg skulle drømme om at føde på sygehuset. Det ville jeg ALDRIG gøre igen, med mindre der var lægelig grund til at fraråde hjemmefødsel.

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Mumto3 skriver:

Min mor havde heller ikke overlevet fødslen af mig hvis det havde været en hjemmefødsel, men det 'smarte' ved hjemmefødsler er jo at man netop IKKE kan føde sådan hjemme. Du vil blive overflyttet til hospitalet hvis der er den mindste lille bitte indikation på at der måske kunne være noget som er en lille smule anderledes end en helt almindelig fødsel. Du har en jordemoder hos dig hele tiden og hun følger dig super tæt!!! Hun har ansvaret for dig og din fødsel og ingen jordemoder tør tage nogen somhelst risiko i den situation, samtidig med at det kun er de aller aller dygtigste jordemoder der kommer ud til hjemmefødsler, så du er sikker på at du er i de alder bedste hænder!

Ja, det der med at have en af de bedste jordemødre på hospitalet ved min rådighed er altså bare et stort plus 

Og så er jeg ung, så det er de bedste læger der følger mig, og jeg får ekstra samtaler og alt hvad der følger med 

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Ja, jeg drømte faktisk for noget tid siden at jeg fødte igen, og på sygehuset. Jeg vågnede op og var rundt på gulvet og ked af det den dag, for kunne slet ikke forstå hvorfor jeg skulle drømme om at føde på sygehuset. Det ville jeg ALDRIG gøre igen, med mindre der var lægelig grund til at fraråde hjemmefødsel.

Ej det var da en træls drøm 

Har I planer om at skulle føde hjemme endnu en gang 

Anmeld

28. juni 2011

Mi

-Sigrid- skriver:

Ej det var da en træls drøm 

Har I planer om at skulle føde hjemme endnu en gang 

Nej, nu har vi tre børn, og det har taget mange behandlingsforsøg at få dem, så vi holder her. Men jeg ville virkelig gerne prøve det igen. Jeg kunne føde hjemme for jer allesammen, hvis muligt. Elsker at føde.

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Nej, nu har vi tre børn, og det har taget mange behandlingsforsøg at få dem, så vi holder her. Men jeg ville virkelig gerne prøve det igen. Jeg kunne føde hjemme for jer allesammen, hvis muligt. Elsker at føde.

Uh, det lyder dejligt 

Ville gerne tage fødslen, hvis en anden ville tage graviditeten

Anmeld

28. juni 2011

Mi

-Sigrid- skriver:

Uh, det lyder dejligt 

Ville gerne tage fødslen, hvis en anden ville tage graviditeten

Hehe, så kan vi ikke deles, for sådan har jeg det også. Jeg havde en rigtig træls graviditet anden gang. Måske derfor fødslen var så fantastisk, så var det jo slut med baby i maven.

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Mi skriver:

Hehe, så kan vi ikke deles, for sådan har jeg det også. Jeg havde en rigtig træls graviditet anden gang. Måske derfor fødslen var så fantastisk, så var det jo slut med baby i maven.

I så fælde tror jeg ikke jeg kommer til at opleve fødslen  

Tror faktisk det er de fleste der har det sådan

Anmeld

29. juni 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Mange tak for dit input 

Især det sidste med hvor stor sikkerheden er med at føde hjemme vs i bil  Kæresten blev chokeret

Jeg har fundet en side hvor der står fordele og ulemper - ulemperne er: ingen smertestillende, ambulance og ingen besøgstider. Badekar, det har du selv svaret på og et "skrub af" skilt kan gøre underværker  

Godt det kunne bruges

Jeg fødte os selv i fødekar Kan os kun anbefales, og havde ikke en skræmme, ingen rift eller noget, steg lige direkte op af karret helt smertefri trods en smertefuld fødlel kunne jeg intet mærke da jeg havde født, og fik lige tørt mig osv og straks igang med at tage billeder af mit vidunder, fordi jeg ikke syntes mine "hjælpere" tog billederne fra gode nok vinkler Men det jeg ville sige var at efter en vandfødsel kunne jeg stå lige op af karret, smertefri, fordi mellemkødet ikke havde det tryk som det ellers får hvis man ligger på en hvilkensom helst anden måde uden vand og barnet så trykker ned via tyngdekræften  for fødekar OG hjemmefødsler !!  

håber du får en helt fantastisk oplevelse med det !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.