Familiens reaktion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.510 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. juni 2011

-Sigrid-

Så, jeg (vi har besluttet os for at føde hjemme, for vi har hørt rigtig mange positive ting om det, og jeg syntes det må være rart at have en intim oplevelse med fødslen. Og siger jordemoder/lægen god for det, så gør vi det! 

Jeg fortalte det til min papmor for en lille måneds tid siden, fordi jeg gerne vil have hende med til fødslen, men jeg har ikke rigtigt spruget bomben for andre i familien før for et par dage siden.

Det var så min far det gik ud over, og kunne godt se han blev meget nervøs fordi min mors fødsel med mig havde hun ikke overlevet hvis hun ikke var på hospitalet..

Så hvordan fa'en fortæller jeg lige til min mor og resten af familien at jeg helst vil føde hjemme? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2011

Fru Nielsen

Kan jo godt forstå den del af familien bliver nervøse... Men det er nu engang din/jeres beslutning, og det må i ligge fast for familien.....

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

De må jo protestere og se mærkelige ud i hovedet, lige så tosset de vil, det er jo nu engang jeres valg og dit ønske

Kan godt forstå, at de ikke synes det er en god idé med den forhistorie, og jeg turde heller ikke gøre det selv, men er det dét du ønsker, og læge/JM siger god for det, jamen så er det jo bare sådan det er

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

De må jo protestere og se mærkelige ud i hovedet, lige så tosset de vil, det er jo nu engang jeres valg og dit ønske

Kan godt forstå, at de ikke synes det er en god idé med den forhistorie, og jeg turde heller ikke gøre det selv, men er det dét du ønsker, og læge/JM siger god for det, jamen så er det jo bare sådan det er

Min mor havde en rolig fødsel gangen efter, den gik hurtigt og ingen komplikationer. Hun fødte i vand og havde den samme jm med sig hele vejen igennem, og det er faktisk grunden til at jeg vil føde hjemme. Sådan helt skåret ind til benet 

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Min mor havde en rolig fødsel gangen efter, den gik hurtigt og ingen komplikationer. Hun fødte i vand og havde den samme jm med sig hele vejen igennem, og det er faktisk grunden til at jeg vil føde hjemme. Sådan helt skåret ind til benet 

Så vil de nok ikke synes det er så mærkeligt

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Så vil de nok ikke synes det er så mærkeligt

Jah, fair nok Far protesterede jo heller ikke helt vild, så det er nok bare mig der ser problemerne komme 

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Jah, fair nok Far protesterede jo heller ikke helt vild, så det er nok bare mig der ser problemerne komme 

Når man først er blevet gravid, så kan man bekymre sig om alverdens ting.
Spændende at høre hvad "de proffesionelle" siger til dit ønske.
De siger vel aldrig nej, med mindre der er noget der skal holdes øje med?
Men skal du så slev hyre en JM?

Anmeld

28. juni 2011

SussieThyssen

-Sigrid- skriver:

Så, jeg (vi har besluttet os for at føde hjemme, for vi har hørt rigtig mange positive ting om det, og jeg syntes det må være rart at have en intim oplevelse med fødslen. Og siger jordemoder/lægen god for det, så gør vi det! 

Jeg fortalte det til min papmor for en lille måneds tid siden, fordi jeg gerne vil have hende med til fødslen, men jeg har ikke rigtigt spruget bomben for andre i familien før for et par dage siden.

Det var så min far det gik ud over, og kunne godt se han blev meget nervøs fordi min mors fødsel med mig havde hun ikke overlevet hvis hun ikke var på hospitalet..

Så hvordan fa'en fortæller jeg lige til min mor og resten af familien at jeg helst vil føde hjemme? 

Jamen hvis du vil føde hjemme, så vil du føde hjemme.
Og så må du jo sige til familien, at hvad der skete for 20 + år siden er ikke som i dag, der er sket en hel del siden inden for sikekrheden..og at du hverken er moster Gerda eller din mor, og fordi det dengang var ved at gå galt for en, er det ikke ensbetydende med at det vil være sådan for dig.

Hvis man er tryg ved at føde hjemme, jamen så skal man da gøre det, mere er der ikke til det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. juni 2011

-Sigrid-

Nessie skriver:

Når man først er blevet gravid, så kan man bekymre sig om alverdens ting.
Spændende at høre hvad "de proffesionelle" siger til dit ønske.
De siger vel aldrig nej, med mindre der er noget der skal holdes øje med?
Men skal du så slev hyre en JM?

Nej, det bliver en kommunal

De prof føder jo selv hjemme 60% af tiden, så vil sige det er godt

Anmeld

28. juni 2011

Nessie

-Sigrid- skriver:

Nej, det bliver en kommunal

De prof føder jo selv hjemme 60% af tiden, så vil sige det er godt

Ha ha, ja så må man da sige at de har erfaringen med sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.