Hvor mange penge lånt el. opsparet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Preghiera

Rockertand skriver:

Jeg har stemt blankt - for der var ikke en valgmulighed, der hed "Vi hævede bare pengene på opsparingen".

Nåh ja... hehe, det siger vist mere om mig end nogen andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Mor-til-asta-09

planlagt baby her.. havde billån og huslån... Vi tog det hen af vejen, og købte tingene når pengene var til det.. Og vi havde et fuldt udstyret værelse, da asta meldte sin ankomst..

Vi er begge fastlønnet, men okay indtægter..

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

BB78 skriver:

Hihi sådan havde jeg det også, men jeg blev hurtigt klogere  F.eks. behøves man ikke bruge penge nu og her på en højstol - det kommer jo senere hen (det var det jeg mente)

Jo jo, selfølgelig... Men begyndte også at tænke "GUD inden man ser sig om så kan baby jo gå og man har stadig kun forpulede bodyer at give ham/hende på?!?!" Hehe, har bare rigtig fået lov til at stresse over det mindste..

Anmeld

27. juni 2011

nielsen80

Preghiera skriver:

Ja, uanset hvad, så er en opsparing vel altid godt! Det kan jeg bare ikke mindes at have haft nogensinde... SU og et forbrug der tillader at jeg bruger ALT indtil næste lønningsdag. Ahem... jeg er ikke så god til dét med at lægge penge til side

Det er jeg heller ikke har dog en kæreste der mestre det lidt bedre. Tror nok I skal klare jer, som de fleste skriver her, så mærker baby altså ikke forskel på om I har det hele fra starten. Så længe der er til bleer og lidt tøj, så går det nok.

Held og lykke med det hele

Anmeld

27. juni 2011

Clisolka

Preghiera skriver:

Jo jo, selfølgelig... Men begyndte også at tænke "GUD inden man ser sig om så kan baby jo gå og man har stadig kun forpulede bodyer at give ham/hende på?!?!" Hehe, har bare rigtig fået lov til at stresse over det mindste..

Haha ja, tiden går utrolig hurtig når først baby er der 

Anmeld

27. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Hehe, nåh ja, det er da også rigtigt! Det er også fordi jeg tænker at når vi starter PB så bliver vi nødt til at finde et andet sted at bo. Lige nu bor vi i en stor 2-værelses og det vil min kæreste heller ikke være med til at vi har med en lille én. (Så kræsen han dog er) Men ja, jeg blev bare ramt af den der tvivl om alt nu kan lade sig gøre! For jeg føler bestemt ikke at vi har mange penge at gøre godt med til hverdag og tanken om en ekstra beboer! Uha-da

Men genbrug er jeg all-in-for! -Også om jeg så var millionær. Elsker konceptet og har ingen fine fornemmelser på den konto. Ved også at jeg helt naturligt kommer til at arve fra mine småsøskende, men er ret sikker på at vi ikke får nogle store gaver fra mine forældres side (Ikke at de ikke under os det, men det med store gaver og pengebeløb, det ligger ikke til min familie eller opdragelse).

Æææihhj, det er bare manden der har snakket økonomi igen og stresset mig.. Tsk!

Altså det synes jeg jo heller ikke er et problem! (Ja, jeg synes jo bare i skal i gang. Haha!). Vi flytter også først fra vores 2-værelses nu her d. 15, men indskud er jo ikke dyrt mange steder + man jo gerne får noget tilbage fra hvor man bor. Vi skal af med 8000 pr. mand ca. som er indskud + 1 måneds husleje. Og så regner boliginspektøren, at vi får det meste af indskuddet tilbage fra denne lejlighed (10.000)

Altså self. er det vigtigt at tænke på ALT det økonomiske. Men du skal også tænke på, at i fx kan få delvis økonomisk friplads for den lille, hvis i ikke tjener mere end ca. 500.000 om året samlet (SU-lån tæller ikke med, hvis i har den slags).

Og selvom man ikke får store gaver, kan de dyre ting jo sagtens købes i rigtig god stand brugt

Men ja, jeg er måske også bare meget "Det tager vi som det kommer"-typen

Anmeld

27. juni 2011

Mi

Preghiera skriver:

Haha, dét tænkte jeg jo også inden jeg kom herind!!! Blev lidt skræmt af nogle af de ting som jeg slet ikke havde tænkt på og så blev jeg helt i tvivl om, hvad er i grunden nødvendigt og hvad er ikke?

Men jeg er også stor tilhænger af at arve og købe visse ting brugt - det kan man sgu ligeså godt og det har jeg gjort med så meget andet (møbler etc..)

Jeps, brugt er godt  

Selvfølgelig er der ting som er gode at have, men det koster ikke nødvendigvis en herregård.

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

Altså det synes jeg jo heller ikke er et problem! (Ja, jeg synes jo bare i skal i gang. Haha!). Vi flytter også først fra vores 2-værelses nu her d. 15, men indskud er jo ikke dyrt mange steder + man jo gerne får noget tilbage fra hvor man bor. Vi skal af med 8000 pr. mand ca. som er indskud + 1 måneds husleje. Og så regner boliginspektøren, at vi får det meste af indskuddet tilbage fra denne lejlighed (10.000)

Altså self. er det vigtigt at tænke på ALT det økonomiske. Men du skal også tænke på, at i fx kan få delvis økonomisk friplads for den lille, hvis i ikke tjener mere end ca. 500.000 om året samlet (SU-lån tæller ikke med, hvis i har den slags).

Og selvom man ikke får store gaver, kan de dyre ting jo sagtens købes i rigtig god stand brugt

Men ja, jeg er måske også bare meget "Det tager vi som det kommer"-typen

Jeg har lige snakket med manden og han bliver lidt ved med den der "banken vil jo ikke låne mig penge med den gæld jeg har og vi bliver nødt til at finde noget større bla bla bla..." SUK!

Ja og jeg tænker det samme som dig, altså som i nu står i... Det er jo ikke overvældende med penge man skal af med for indskud og der er jo trods alt noget tid til babyen kommer Og som sagt, jeg har ingen gæld i banken så at jeg lånte 20.000 det ville ikke være hverken svært eller uoverkommeligt. Hehe, kan lidt mærke at jeg også er gået tilbage til min vanlige "fuck-nu-det-mentalitet"

Hvad angår SU, så må jeg være ærlig og indrømme at det aner jeg intet om (sådan med hans indkomst og vores indkomst etc...) Men det er jo heldigvis til at finde ud af. JEG VIL OGSÅ BARE I GANG NU!

Anmeld

28. juni 2011

2babygirls

Preghiera skriver:

Da du og din kæreste/mand besluttede jer for at starte PB, var det så med en fornuftig baby-opsparing på kontoen, var det med et hurtigt lån i banken (fx. ved uplanlagt graviditet) eller var økonomien god nok til ikke at bekymre sig/tænkte I ikke over det?

Fortæl, fortæl piger

Vi starter PB om en 5 måneders tid og min kæreste betaler af på et lån (ca. 50.000) han har fast arbejde som pædagog og jeg er lærerstuderende (og har ingen gæld). Sammen har vi også en bil.

Er vi fucked eller klarer vi den?

har stemt Vi tænkte ikke så meget på det med pengene, det kom hen af vejen.
Vi bestilte ALT ved babysam da jeg var i uge 20, og lagde et depositum på ca 6000kr. Og så sparede vi ellers bare op hen af vejen, til de sidste ca 20.000kr.
Vi købte alt fra nyt, jeg var elev og min mand er overmontør i et alarmfirma.

Så det handler vel også om hvad man vil have, og er villig til at ofre for at finde pengene ??!!

Anmeld

28. juni 2011

Fru Aagaard

Vi arbejder begge to, har hus og bil, og en trold, da vi startede PB på nr. 2...Vi begyndte en opsparing, som vi er glade for vi har nu hvor der skal købes alt muligt

Med, den første ingen opsparing, men det gik helt oerfekt alligevel Vi synes bare det rart med en opsparing, da barnevogn hurtigt løber op i 10.000 med alt incl. madrasser, dyne, pude os. Vi har købt en odder vogn på "tilbud" til 8.500. Det bliver hurtigt dyrt med de små pus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.