Hvor mange penge lånt el. opsparet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gjorde I da i startede PB eller opdagede graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.649 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Preghiera

Da du og din kæreste/mand besluttede jer for at starte PB, var det så med en fornuftig baby-opsparing på kontoen, var det med et hurtigt lån i banken (fx. ved uplanlagt graviditet) eller var økonomien god nok til ikke at bekymre sig/tænkte I ikke over det?

Fortæl, fortæl piger

Vi starter PB om en 5 måneders tid og min kæreste betaler af på et lån (ca. 50.000) han har fast arbejde som pædagog og jeg er lærerstuderende (og har ingen gæld). Sammen har vi også en bil.

Er vi fucked eller klarer vi den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Ryberg

Altså..

jeg er socialrådgiver studerende (dog revalidering) og min mand arbejder som ufaglært...

Vi havde IKKE planlagt Lasse, han dukkede bare op, og vi har hus og 2 biler... (Hus lån & billån) ..

Vi tog det hen af vejen, købte en masse brugt, prioriterede, hvad der var vigtigt for mig at det var NYT.. (f.eks. var badekar og pleje ting vigtigt at det var nyt, det første sæt tøj fra sygehuset) .. ellers købte vi det meste brugt... Spørg om der er arveting i familien... Min mormor og bedstefar spædede dog til med 5000 kr. (var i Ønskebørn og købe det sidste og det betalte hun foran næsen på mig) .. og mine svigerforældre gav barnevognen (Brugt - 1800 kr.)

Autostolen købte vi også brugt, dog var den kun 4 måneder gammel..

Man kan komme langt, og hvis man f.eks. har 1000 at gøre godt med hver måned til baby (vi havde mindre)... så kan man altså komme rigtig langt..

Alt baby udstyr ved os: omkring 8000 (6800 af dem har vi ikke selv betalt)

Det jeg vil med det her..