Hvor mange penge lånt el. opsparet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad gjorde I da i startede PB eller opdagede graviditet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.649 visninger
31 svar
0 synes godt om
27. juni 2011

Preghiera

Da du og din kæreste/mand besluttede jer for at starte PB, var det så med en fornuftig baby-opsparing på kontoen, var det med et hurtigt lån i banken (fx. ved uplanlagt graviditet) eller var økonomien god nok til ikke at bekymre sig/tænkte I ikke over det?

Fortæl, fortæl piger

Vi starter PB om en 5 måneders tid og min kæreste betaler af på et lån (ca. 50.000) han har fast arbejde som pædagog og jeg er lærerstuderende (og har ingen gæld). Sammen har vi også en bil.

Er vi fucked eller klarer vi den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Ryberg

Altså..

jeg er socialrådgiver studerende (dog revalidering) og min mand arbejder som ufaglært...

Vi havde IKKE planlagt Lasse, han dukkede bare op, og vi har hus og 2 biler... (Hus lån & billån) ..

Vi tog det hen af vejen, købte en masse brugt, prioriterede, hvad der var vigtigt for mig at det var NYT.. (f.eks. var badekar og pleje ting vigtigt at det var nyt, det første sæt tøj fra sygehuset) .. ellers købte vi det meste brugt... Spørg om der er arveting i familien... Min mormor og bedstefar spædede dog til med 5000 kr. (var i Ønskebørn og købe det sidste og det betalte hun foran næsen på mig) .. og mine svigerforældre gav barnevognen (Brugt - 1800 kr.)

Autostolen købte vi også brugt, dog var den kun 4 måneder gammel..

Man kan komme langt, og hvis man f.eks. har 1000 at gøre godt med hver måned til baby (vi havde mindre)... så kan man altså komme rigtig langt..

Alt baby udstyr ved os: omkring 8000 (6800 af dem har vi ikke selv betalt)

Det jeg vil med det her..

I starter først om 5 måneder... så forestil jer hvor mange måneder i evt. har til at spare op... bare 500 kr. om måneden...

Så nej i er ikke fucked

Håber du kunne bruge det til noget

Anmeld

27. juni 2011

Frøken J.

Preghiera skriver:

Da du og din kæreste/mand besluttede jer for at starte PB, var det så med en fornuftig baby-opsparing på kontoen, var det med et hurtigt lån i banken (fx. ved uplanlagt graviditet) eller var økonomien god nok til ikke at bekymre sig/tænkte I ikke over det?

Fortæl, fortæl piger

Vi starter PB om en 5 måneders tid og min kæreste betaler af på et lån (ca. 50.000) han har fast arbejde som pædagog og jeg er lærerstuderende (og har ingen gæld). Sammen har vi også en bil.

I klarer den snildt, som du ved jeg synes

Vi er begge på SU, jeg har SU-lån. Vi havde ikke sparet noget op på babykontoen på forhånd. Vi køber for 800 om måneden, 400 kroner hver, og det passer perfekt. 

Det handler om at være åben overfor brugt og genbrug! Vi fik vugge og puslebord for 400 i alt brugt. Godt nok får vi et par dyre ting i gave (barnevogn til 5000 og autostol til 1400), men det kan man også købe brugt. Og så har jeg købt MEGET tøj af folk herinde, og sparet oceaner af penge.

Så jeg synes ikke i har noget at stresse over på dén konto

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

KittyGirl skriver:

Altså..

jeg er socialrådgiver studerende (dog revalidering) og min mand arbejder som ufaglært...

Vi havde IKKE planlagt Lasse, han dukkede bare op, og vi har hus og 2 biler... (Hus lån & billån) ..

Vi tog det hen af vejen, købte en masse brugt, prioriterede, hvad der var vigtigt for mig at det var NYT.. (f.eks. var badekar og pleje ting vigtigt at det var nyt, det første sæt tøj fra sygehuset) .. ellers købte vi det meste brugt... Spørg om der er arveting i familien... Min mormor og bedstefar spædede dog til med 5000 kr. (var i Ønskebørn og købe det sidste og det betalte hun foran næsen på mig) .. og mine svigerforældre gav barnevognen (Brugt - 1800 kr.)

Autostolen købte vi også brugt, dog var den kun 4 måneder gammel..

Man kan komme langt, og hvis man f.eks. har 1000 at gøre godt med hver måned til baby (vi havde mindre)... så kan man altså komme rigtig langt..

Alt baby udstyr ved os: omkring 8000 (6800 af dem har vi ikke selv betalt)

Det jeg vil med det her..

I starter først om 5 måneder... så forestil jer hvor mange måneder i evt. har til at spare op... bare 500 kr. om måneden...

Så nej i er ikke fucked

Håber du kunne bruge det til noget

Aaaahh, det var rart at høre. Og (i forlængelse af en anden tråd her har været) så er jeg også stor fan af Gul&Gratis og DBA, plus jeg har tre søskende på hhv. 2, 4 og 6 år, så der er masser af børneting i familien!

Jeg spørger mest fordi, min kæreste synes jo næsten at det er vanvid at få et barn mens man har et lån... Og det er da heller ikke optimalt, men siden jeg jo ikke har prøvet det før, så kan jeg jo ikke lade være med at tænke "hmmm, måsker er det vanvid?" - you know?

Men rart at høre... Jeg kan jo regne ud at det er en stor udgift med en bebs, men hvor stor har jeg intet begreb om Så stresser lige, hehe.

Anmeld

27. juni 2011

Mi

Man bestemmer altså i høj grad hvor dyrt det med børn bliver. Vi havde ikke opsparing men det gik fin, og vi fik endda tvillinger og jeg havde ikke job, var lige blevet uddannet pædagog.

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

Frøken J. skriver:

I klarer den snildt, som du ved jeg synes

Vi er begge på SU, jeg har SU-lån. Vi havde ikke sparet noget op på babykontoen på forhånd. Vi køber for 800 om måneden, 400 kroner hver, og det passer perfekt. 

Det handler om at være åben overfor brugt og genbrug! Vi fik vugge og puslebord for 400 i alt brugt. Godt nok får vi et par dyre ting i gave (barnevogn til 5000 og autostol til 1400), men det kan man også købe brugt. Og så har jeg købt MEGET tøj af folk herinde, og sparet oceaner af penge.

Så jeg synes ikke i har noget at stresse over på dén konto

Hehe, nåh ja, det er da også rigtigt! Det er også fordi jeg tænker at når vi starter PB så bliver vi nødt til at finde et andet sted at bo. Lige nu bor vi i en stor 2-værelses og det vil min kæreste heller ikke være med til at vi har med en lille én. (Så kræsen han dog er) Men ja, jeg blev bare ramt af den der tvivl om alt nu kan lade sig gøre! For jeg føler bestemt ikke at vi har mange penge at gøre godt med til hverdag og tanken om en ekstra beboer! Uha-da

Men genbrug er jeg all-in-for! -Også om jeg så var millionær. Elsker konceptet og har ingen fine fornemmelser på den konto. Ved også at jeg helt naturligt kommer til at arve fra mine småsøskende, men er ret sikker på at vi ikke får nogle store gaver fra mine forældres side (Ikke at de ikke under os det, men det med store gaver og pengebeløb, det ligger ikke til min familie eller opdragelse).

Æææihhj, det er bare manden der har snakket økonomi igen og stresset mig.. Tsk!

Anmeld

27. juni 2011

chael

Preghiera skriver:

Fortæl, fortæl piger

Ingen økonomiske overvejelser her. Vi har eller havde ingen opsparing, eller var ude at låne penge.

Mange ting har vi fået i gave og købt hen ad vejen.

Men behøver jo langt fra at købe alt på EEN gang

Vi har aldrig manglet noget og ungerne heller ikke.

*Camilla 26+5, med nummer 3

Anmeld

27. juni 2011

Ryberg

Preghiera skriver:

Aaaahh, det var rart at høre. Og (i forlængelse af en anden tråd her har været) så er jeg også stor fan af Gul&Gratis og DBA, plus jeg har tre søskende på hhv. 2, 4 og 6 år, så der er masser af børneting i familien!

Jeg spørger mest fordi, min kæreste synes jo næsten at det er vanvid at få et barn mens man har et lån... Og det er da heller ikke optimalt, men siden jeg jo ikke har prøvet det før, så kan jeg jo ikke lade være med at tænke "hmmm, måsker er det vanvid?" - you know?

Men rart at høre... Jeg kan jo regne ud at det er en stor udgift med en bebs, men hvor stor har jeg intet begreb om Så stresser lige, hehe.

Jeg har også 3 mindre søskende - godt nok over 10 år gamle, men min mor havde gemt rigtig meget til mig hvis jeg nu engang fik en - hvilket jeg jo så gjorde.. så der har jeg også arvet rigtig meget...

Men baby.dk, guloggratis.dk og dba.dk - alletiders steder at handle

Du skal slet ikke være nervøs..

selvfølgelig hvis i står i den situation at i er i underskud hver måned på 500-1000 kr. eller mere... (hver måned).. så bliver det nok lidt hårdt..

Held og lykke med det hele

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

KittyGirl skriver:

Jeg har også 3 mindre søskende - godt nok over 10 år gamle, men min mor havde gemt rigtig meget til mig hvis jeg nu engang fik en - hvilket jeg jo så gjorde.. så der har jeg også arvet rigtig meget...

Men baby.dk, guloggratis.dk og dba.dk - alletiders steder at handle

Du skal slet ikke være nervøs..

selvfølgelig hvis i står i den situation at i er i underskud hver måned på 500-1000 kr. eller mere... (hver måned).. så bliver det nok lidt hårdt..

Held og lykke med det hele

Det er virkelig rart at høre fra andre også! Hehe, tror liiiige at jeg hiver kæresten over til computerskærmen så han selv kan se at vi ikke skal stresse sådan

Men ja arvetøj er GULD værd og der er rigeligt at hente hos familien Vi har den seneste måned haft det riiigtig stramt pengemæssigt, men vi kan da heldigvis se hvorfor og det bunder bare i alt for mange familiearrangementer hvor vi skal "over broen". Det koster sgu

Men jeg har genvundet min ro! Tusind tak

Anmeld

27. juni 2011

nielsen80

Vi havde faktisk en del sparet op - hvilket har vist sig at være guld værd, da vi er endt i behandling, som er ret dyrt. Vi har nu kun lidt tilbage på kontoen til når det lykkes, men er sikker på vi kan klare det med arvetøj m.m.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.