Hvor mange penge lånt el. opsparet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

kamtok

Da du og din kæreste/mand besluttede jer for at starte PB, var det så med en fornuftig baby-opsparing på kontoen, var det med et hurtigt lån i banken (fx. ved uplanlagt graviditet) eller var økonomien god nok til ikke at bekymre sig/tænkte I ikke over det?

Fortæl, fortæl piger

Vi starter PB om en 5 måneders tid og min kæreste betaler af på et lån (ca. 50.000) han har fast arbejde som pædagog og jeg er lærerstuderende (og har ingen gæld). Sammen har vi også en bil.

Er vi fucked eller klarer vi den?

I skal nok klare den.

Jeg er voksenelev og min mand har fast arbejde. Vi har langt mere gæld (både bil og lejlighed), har 1 barn og vi kan godt klare os. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

Clisolka

Jeg har fast job, og min kæreste på KH, så her var der heller ikke det store at rykke rundt med - med 2 huslejer (vi boede ikke sammen på det tidspunkt).

Vi havde hverken sparet op - eller taget lån da jeg stod med de 2 gyldne streger  Jeg købte ind efterhånden, dog måtte vi lige sætte penge til side til barnevognen (hvor vi ikke købte noget i 1-2 måneder)  

En baby har ikke brug for alt i starten alligevel, det kommer efterhånden 

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

Mi skriver:

Man bestemmer altså i høj grad hvor dyrt det med børn bliver. Vi havde ikke opsparing men det gik fin, og vi fik endda tvillinger og jeg havde ikke job, var lige blevet uddannet pædagog.

Jah, det er også rigtigt, men tror at min bekymring kommer lidt af alle de indlæg som jeg flittigt har læst herinde Der var på et tidspunkt en tråd som hed "huskeliste" eller sådan noget og jeg faldt næsten bagover af alle de babyting der overhovedet eksisterer! Hehe, men jo jeg tænkte da også at jeg nok ikke havde set nødvendigheden i halvdelen af det, men når man nu slet ikke har prøvet det før så kan man blive helt stresset over at opdage ting som man end ikke havde overvejet.

Anmeld

27. juni 2011

AndreasMor84

Et barn koster det I synes det skal koste Tænker man lidt logisk, kan man finde mange gode ting brugt, som intet fejler og en baby behøver altså ikke koste 25.000 i start"gebyr" Og ofte får man jo også en del ting af nogle man kender, sine forældre, svigerforældre osv.

Vi har som sådan ikke sparet op til babys ankomst, men vi har da en opsparing, men da vi nu skal flytte, er pengene gået til dét i stedet og vi har ikke brugt ret mange penge på baby endnu, da vi har fået mange ting af vores forældre, købt brugt osv. og vi mangler ikke meget førend vi sagtens kan få en hverdag op at køre med en baby

Jeg har fast job som pæd., men min kæreste har været studernede og har SU lån, bil osv. og vi har klaret det ganske fint indtil videre..

Anmeld

27. juni 2011

Mi

Preghiera skriver:

Jah, det er også rigtigt, men tror at min bekymring kommer lidt af alle de indlæg som jeg flittigt har læst herinde Der var på et tidspunkt en tråd som hed "huskeliste" eller sådan noget og jeg faldt næsten bagover af alle de babyting der overhovedet eksisterer! Hehe, men jo jeg tænkte da også at jeg nok ikke havde set nødvendigheden i halvdelen af det, men når man nu slet ikke har prøvet det før så kan man blive helt stresset over at opdage ting som man end ikke havde overvejet.

I princippet har baby jo ikke brug for andet end en mor, far og nogle bleer  Vi købte næsten alt brugt.

Anmeld

27. juni 2011

Rockertand

Jeg har stemt blankt - for der var ikke en valgmulighed, der hed "Vi hævede bare pengene på opsparingen".

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

BB78 skriver:

Jeg har fast job, og min kæreste på KH, så her var der heller ikke det store at rykke rundt med - med 2 huslejer (vi boede ikke sammen på det tidspunkt).

Vi havde hverken sparet op - eller taget lån da jeg stod med de 2 gyldne streger  Jeg købte ind efterhånden, dog måtte vi lige sætte penge til side til barnevognen (hvor vi ikke købte noget i 1-2 måneder)  

En baby har ikke brug for alt i starten alligevel, det kommer efterhånden 

Det lyder jo også fornuftigt nok... altså at man køber det man nu kan og så køber man resten senere. Jeg er heller ikke typen der låner penge i banken uden grund - jeg skærer hellere ned på det ene for at kunne købe det andet. Men på den anden side ville jeg jo også hade mig selv hvis jeg satte et barn i verden og barnet ikke havde det h*n havde brug for

Men ja, efterhånden som jeg læser jeres svar, så tror jeg også nok det går. Kæresten er bare meget perfektionistisk på det punkt og han er nok lidt den type der gerne så at vi havde DET HELE klar når baby kom

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

Mi skriver:

I princippet har baby jo ikke brug for andet end en mor, far og nogle bleer  Vi købte næsten alt brugt.

Haha, dét tænkte jeg jo også inden jeg kom herind!!! Blev lidt skræmt af nogle af de ting som jeg slet ikke havde tænkt på og så blev jeg helt i tvivl om, hvad er i grunden nødvendigt og hvad er ikke?

Men jeg er også stor tilhænger af at arve og købe visse ting brugt - det kan man sgu ligeså godt og det har jeg gjort med så meget andet (møbler etc..)

Anmeld

27. juni 2011

Preghiera

nielsen80 skriver:

Vi havde faktisk en del sparet op - hvilket har vist sig at være guld værd, da vi er endt i behandling, som er ret dyrt. Vi har nu kun lidt tilbage på kontoen til når det lykkes, men er sikker på vi kan klare det med arvetøj m.m.

Ja, uanset hvad, så er en opsparing vel altid godt! Det kan jeg bare ikke mindes at have haft nogensinde... SU og et forbrug der tillader at jeg bruger ALT indtil næste lønningsdag. Ahem... jeg er ikke så god til dét med at lægge penge til side

Anmeld

27. juni 2011

Clisolka

Preghiera skriver:

Det lyder jo også fornuftigt nok... altså at man køber det man nu kan og så køber man resten senere. Jeg er heller ikke typen der låner penge i banken uden grund - jeg skærer hellere ned på det ene for at kunne købe det andet. Men på den anden side ville jeg jo også hade mig selv hvis jeg satte et barn i verden og barnet ikke havde det h*n havde brug for

Men ja, efterhånden som jeg læser jeres svar, så tror jeg også nok det går. Kæresten er bare meget perfektionistisk på det punkt og han er nok lidt den type der gerne så at vi havde DET HELE klar når baby kom

Hihi sådan havde jeg det også, men jeg blev hurtigt klogere  F.eks. behøves man ikke bruge penge nu og her på en højstol - det kommer jo senere hen (det var det jeg mente)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.