Jeg har ikke noget problem med hverken ordet lort eller tissemand.
Men jeg må indrømme, at ordet "tissekone" irriterer mig en anelse, og med to småpiger i husstanden, kan det jo gå hen og blive et problem. Så jeg modtager gerne "hjælp" i den forbindelse.
Lad mig forklare mig...
Altså for at forstå min aversion mod "tissekonen" må vi se på dens mandlige modstykke "tissemanden". Her har vi at gøre med et sammensat ord bestående af tisse, som er et "komme af med urin"-udtryk og ordet "mand", som er betegnelsen for det maskuline køn hos menneskeracen. Sådan læser/hører jeg det. Hvad angår "tissekonen"begynder det ligeledes med "komme af med urin"-udtrykket "tisse". Men ved ordets sidste led går det så at sige galt: "Kone"??!! Det er i min verden ikke pendanten til mand - og slet ikke, når man taler kønsligt. "Kone" er derimod en betegnelse for en kvinde, der er "bundet" til manden i ægteskab. Altså noget, som hører manden til. HVILKET jeg slet ikke kan forene med en lille piges kønsdele... 
Jeg ved godt, jeg er sprognørd og sporadisk polemisk, MEN når nu det går på sekundære kønskarakterer hos menneskeracen, hvorfor pokker kan vi så ikke (og i det mindste) nøjes med at kalde numsefronterne for tissehAn og tissehUn
.
Jeg mener det faktisk ganske alvorligt, om end jeg godt kan abstrahere fra min indignation
.
Anmeld