Jer der har tabt jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2011

Jakob'sMor

Anne85 skriver:

Jeg er en pige der altid har måtte kæmpe med min vægt.... har altid været buttet  og i mine teenageår gik det helt galt... flyttede hjemmefra som 17 årig (2003) og her stod menuen nok ofte på de lette løsninger fremfor det sunde.

Efter gymnasiet gav jeg den virkelig en skalle og tabte mig fra 95 kg til 55 kg - ved hovedsageligt at droppe det hvide brød, pasta, ris, sukker osv osv.

Da jeg blev gravid første gang i 2006 tog jeg 21 kg på - tabte dem dog hurtigt igen 

Da jeg blev gravid for anden gang i 2009 tog jeg 27 kg på - har her her 11 mdr efter fødslen tabt næsten det hele (kæmper stadig med de sidste små 5 kg som bare sidder genstridigt fast) - ved at dyrke motion dagligt (cykler, går laaaange ture, løber (træner op til halvmarathon) og ved at spise fiberrigt, proteinrigt, spise en masse frugt og grønt og vælge de sunde fedtstoffer 

Min historie betyder at jeg ALTID skal have fokus på hvad jeg putter i munden.... jeg har måtte sande at jeg er en pige der har utrolig let ved at tage på hvis jeg tillader mig at hygge lidt for meget. Her har madlog.dk det sidste år været et genialt redskab til at holde styr på kalorierne og motivere til at dyrke motion.

Og så lige lidt før-efter billeder  På de første vejer jeg 95 kg (gyyyyys) og på de øvrige vejer jeg 55-60 kg

Du er for sej!!!! En virkelig smuk brud!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2011

K&S

Tutter skriver:

Jeg havde længe - som I meget længe, gået og sagt til mig selv, at NU skulle jeg tabe mig - Men intet skete!

Da jeg sidste år, besluttede mig for at gå donorvejen, skulle der gøres noget.. Og det gjorde der! Siden august 2010, har jeg tabt knapt 30 kg, jeg har fået en "hjælp" i form af Metformin mod min PCO. Men det er ikke dem der har gjort, at jeg har tabt mig. De har gjort, at jeg bliver halvddårlig når jeg får sukker (Skide god bivirkning)

Men det jeg selv har gjort er:

Mindsket indtaget af sukker drastisk!

Undladt hvide ris, hvide pasta, hvidt brød og for meget hvede.

Det har jeg skiftet ud med:

Fuldkornspasta, brune ris, fiberrigt brød og en masse grøntsager!

Jeg har ikke dyrket så meget motion, udover min cukling til og fra job (15 min hver vej) og så det motion jeg fik på jobbet op og ned af trapperne til borgerne.

Jeg har ingen før/efter billeder af hele kroppen, men her er nogle stykker af ansigtet.

Super godt gået

Anmeld

27. juni 2011

K&S

Macrolf skriver:

Ok, så får du min historie

Jeg vejede 117 kg, jeg havde det egentligt ok men vidste ikke hvor tyk jeg var før jeg blev gravid og dermed blev vejet i begyndelsen af min graviditet. Under min graviditet tog jeg ikke på, tabte mig derimod et par kilo. Da jeg havde født vejede jeg 105, jeg besluttede mig for at holde fast i det og gå nedaf uden det gik ud over amningen. Det gik mig ned på 95, så gik der et par måneder eller mere hvor der intet skete og jeg holdt op med at veje mig og bandede bare over der ikke skete noget. En aften skrev Susan (juli07) at hun var begyndt på madlog, det tjekkede jeg ud - det så fornuftigt ud og jeg tilmeldte mig.

På madlog tastede fik jeg oprettet mig og indså hvorfor jeg ikke tabte mig og næste morgen gik jeg på vægten og igang, vægten var da på vej op igen, var på 98. Jeg begyndte december 2010 og vejer nu 65,5 kg. Jeg vejer mig hver dag, jeg er nødt til at stå til regnskab for mig selv hver morgen, ellers er det for nemt at snyde og bare sige at jeg først skal på vægten fx fredag og så kan jeg godt spise mere lørdag. Jeg holder mig omkring 800 kcal om dagen og det går godt. Jeg har selvfølgelig haft små perioder med stilstand men set i det store billede på graften derinde, så går den jævnt nedaf hele tiden. Jeg arbejder lige nu på bare lige at smide 2-3 kilo mere, det er til at overskue men mit livs vigtigste kamp begynder nu, at holde vægten og jeg håber og tror at det lykkedes.

Jeg har ingen billeder fra da jeg var størst men et par stykker fra december og så nogen fra nu

Hold da op en forskel, hvor er det bare super godt gået

Anmeld

27. juni 2011

Anne85

K&S skriver:

Wow, hvor er det godt gået, jeg havde slet ikke forestillet mig at du (ud fra dit profilbillede) kunne kæmpe så meget med vægten

Hvordan fungerer madlog? Skal man hver dag skrive hvor meget, man spiser og hvor meget motion, man dyrker?

Tak  Men jo - jeg skal tænke over hver eneste dag hvad jeg propper i munden - og ja, her er madlog fantastisk - jeg taster alt hvad jeg spiser og al den motion jeg dyrker (men nu er jeg også lidt af et kontrol freak så jeg elsker at føre regnskab ). Og det motiverer altså helt vildt når man kan se sort på hvidt at man efter en løbetur på 10-15 km sagtens kan tillade sig en pose fredagsslik eller andet guf

Anmeld

27. juni 2011

Anne85

Jakob'sMor skriver:

Du er for sej!!!! En virkelig smuk brud!!

Hvor er du sød  Tak

Anmeld

27. juni 2011

K&S

Anne85 skriver:

Tak  Men jo - jeg skal tænke over hver eneste dag hvad jeg propper i munden - og ja, her er madlog fantastisk - jeg taster alt hvad jeg spiser og al den motion jeg dyrker (men nu er jeg også lidt af et kontrol freak så jeg elsker at føre regnskab ). Og det motiverer altså helt vildt når man kan se sort på hvidt at man efter en løbetur på 10-15 km sagtens kan tillade sig en pose fredagsslik eller andet guf

Jeg skal også virkelig tænke over, hvad jeg putter i munden, for jeg har desværre arvet min mors kropsbygning og jeg vil bare ikke ende med at være så overvægtig, som min mor har været i mange år, men det er rigtig svært for mig at holde humøret oppe og motivationen i top, så måske jeg skulle prøve madlog - jeg er nemlig også meget til lister, tjek m.m.

Er det dyrt?

Anmeld

27. juni 2011

Anne85

K&S skriver:

Jeg skal også virkelig tænke over, hvad jeg putter i munden, for jeg har desværre arvet min mors kropsbygning og jeg vil bare ikke ende med at være så overvægtig, som min mor har været i mange år, men det er rigtig svært for mig at holde humøret oppe og motivationen i top, så måske jeg skulle prøve madlog - jeg er nemlig også meget til lister, tjek m.m.

Er det dyrt?

Overhovedet ikke... jeg har lige købt 1 års medlemsskab mere - det koster 499 kr - men du kan også bare købe for en uge (25 kr), 4 uger (49 kr) eller 10 uger (99 kr)

Anmeld

27. juni 2011

Frøken J.

Stumpen skriver:

og nået jeres mål eller næsten.. Kan I ikke fortælle om jeres forløb? Hvorfor I gik i gang, hvor lang tid det tog, hvad I gjorde, nedture, opture osv plus før- under- og efterbilleder..

Synes det er så inspirerende at læse om..

-Anja..

Jeg havde i den sidste del af gym + året efter taget rigtig meget på rigtig hurtigt, fordi jeg havde været ude for en masse nederen ting og var enormt deprimeret. Kunne ikke tage mig sammen til at tabe mig. Synes det hele var synd for mig.

Da jeg så mødte én idiot for meget, som ja.. Kort sagt droppede mig uden forklaring og valgte at ignorere mig, igen uden forklaring (forklaringen fandt jeg selv senere hen), så fik jeg nok. Jeg tror det var dét der gjorde, at jeg tænket: "NU skal jeg FANDME vise ham, hvor lækker jeg kan være!" Ikke at han nogensinde ville se det, og han vil jo altid være ligeglad, men for mig gav det mig kampgejst. 

Derudover fik jeg et chok, da jeg ikke kunne passe min sommerjakke fra året før. Og vægten sagde næsten 94 kilo. Jeg var virkelig flov.

Så jeg meldte mig på madlog.dk og talte kalorier. Jeg dyrkede ikke motion og tabte de første 20 kilo på 5 måneder. Og det var pissehamrende nemt! Det er ikke svært at tabe sig, hvis man er motiveret. Det var intet problem for mig, og tillod også mig selv syndedage

Det sværeste kom efter de 20 kilo, da jeg var nede på 74. For så var jeg egentlig ikke rigtig ked af min krop mere, og så var det svært at tage sig sammen. Jeg var nede at ramme knap 68 kilo, altså et vægttab på knap 26 kilo, men endte omkring de 70 inden graviditeten.

Når jeg har født, vil jeg gerne ned på 62-65 kilo. Det er min store drøm. Jeg gad godt gå i gang nu, jeg synes det er en dejlig udfordring at skulle tabe sig, især den stolthed og glæde det bringer. Har meget svært ved at se på mig selv i spejlet, når jeg bliver større under graviditeten

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

27. juni 2011

K&S

Anne85 skriver:

Overhovedet ikke... jeg har lige købt 1 års medlemsskab mere - det koster 499 kr - men du kan også bare købe for en uge (25 kr), 4 uger (49 kr) eller 10 uger (99 kr)

Tusind tak  jeg må lige ind og lure...!

Anmeld

27. juni 2011

K&S

Anne85 skriver:

Skal man måle og veje alt? Jeg prøvede lige demo-versionen og blev lidt i tvivl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.