Jer der har tabt jer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.544 visninger
38 svar
0 synes godt om
25. juni 2011

Stumpen

og nået jeres mål eller næsten.. Kan I ikke fortælle om jeres forløb? Hvorfor I gik i gang, hvor lang tid det tog, hvad I gjorde, nedture, opture osv plus før- under- og efterbilleder..

Synes det er så inspirerende at læse om..

-Anja..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

Tynen

Jeg har langt om længe fået påbegyndt min tråd.
Der kan du læse om starten af mit "forløb".

Håber, altså når jeg får taget mig sammen til at smide noget mere indhold i den, at det kan hjælpe og inspirere andre lidt (Når jeg engang når i mål    )
Jeg elskede selv at læse om det inde på madlog, da jeg skulle i gang.

Anmeld

26. juni 2011

Becks

og nået jeres mål eller næsten.. Kan I ikke fortælle om jeres forløb? Hvorfor I gik i gang, hvor lang tid det tog, hvad I gjorde, nedture, opture osv plus før- under- og efterbilleder..

Synes det er så inspirerende at læse om..

-Anja..

Jeg havde længe - som I meget længe, gået og sagt til mig selv, at NU skulle jeg tabe mig - Men intet skete!

Da jeg sidste år, besluttede mig for at gå donorvejen, skulle der gøres noget.. Og det gjorde der! Siden august 2010, har jeg tabt knapt 30 kg, jeg har fået en "hjælp" i form af Metformin mod min PCO. Men det er ikke dem der har gjort, at jeg har tabt mig. De har gjort, at jeg bliver halvddårlig når jeg får sukker (Skide god bivirkning)

Men det jeg selv har gjort er:

Mindsket indtaget af sukker drastisk!

Undladt hvide ris, hvide pasta, hvidt brød og for meget hvede.

Det har jeg skiftet ud med:

Fuldkornspasta, brune ris, fiberrigt brød og en masse grøntsager!

Jeg har ikke dyrket så meget motion, udover min cukling til og fra job (15 min hver vej) og så det motion jeg fik på jobbet op og ned af trapperne til borgerne.

Jeg har ingen før/efter billeder af hele kroppen, men her er nogle stykker af ansigtet.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. juni 2011

JeNoVa

Jeg har nok aldrig været rigtig tyk, men selvom man ikke er det, kan man godt føle sig tyk og sidde fast i en masse dårlige vaner. Jeg går ikke ind for slankekure men at ændre dårlige vaner til gode vaner.

Motion og den rigtige mad er som bekendt vejen frem. Det VIGTIGSTE er, at det er en fornøjelse og ikke en sur pligt. Derfor skal man selvfølgelig vælge en motionsform, man kan lide, og ikke begynde at løbe bare fordi det er på mode.

Jeg selv holder mest af at lave øvelser hjemme på en yoga-måtte med lidt musik, fordi det er hurtigt og ikke kræver store forberedelser. Man kan så lave sine øvelser i så lang tid, man har tid og lyst til det den pågældende dag. Det er ok, at det kun er 5-10 minutter. Andre dage er det måske 30-45 minutter.

Her er så mit tip og bedste råd: Hav et stort kropsspejl derhjemme og se dig selv NØGEN i det HVER DAG! Dette kan godt være meget svært i begyndelsen og måske trække nogle tårer, men det er meget vigtigt, at man konfronterer sig selv. Dette vil (forhåbentlig) give motivation og det bedste er, at man hurtigere vil se resultaterne af sine anstrengelser. Glem i øvrigt badevægten og giv den i stedet til genbrug. Det er ligegyldigt, hvor meget man vejer. Det handler om at have det godt med sig selv.

Man skal også have det godt med det, man spiser. De fleste har en idé om, hvad der er sundt, og hvad der er usundt. Lad være med at tælle kalorier og brug i stedet din sunde fornuft. Vær forberedt og hav altid noget sundt og lækkert indenfor rækkevidde. Det kan være vindruer, jorbær, æbler (Pink Lady smager vildt godt), bananer, gulerødder, kirsebær, mango - ja, hvad som helst man kan lide, som ikke går under betegnelserne slik og kage. Dette kan man så spise så meget af, man har lyst til, så ofte som man vil.

På denne måde, vil du måske ikke tabe dig så hurtigt, som hvis du var på kur, men det er også vigtigere, at det er et blivende vægttab end et hurtigt vægttab. Og igen, det med vægten betyder altså ikke noget. Selvom du f.eks. kun taber dig 2 kilo, vil dit sind allerede være lysere, og du vil se på dig selv med andre øjne.

Anmeld

27. juni 2011

annec

Følger lige med her

Anmeld

27. juni 2011

..

Ok, så får du min historie

Jeg vejede 117 kg, jeg havde det egentligt ok men vidste ikke hvor tyk jeg var før jeg blev gravid og dermed blev vejet i begyndelsen af min graviditet. Under min graviditet tog jeg ikke på, tabte mig derimod et par kilo. Da jeg havde født vejede jeg 105, jeg besluttede mig for at holde fast i det og gå nedaf uden det gik ud over amningen. Det gik mig ned på 95, så gik der et par måneder eller mere hvor der intet skete og jeg holdt op med at veje mig og bandede bare over der ikke skete noget. En aften skrev Susan (juli07) at hun var begyndt på madlog, det tjekkede jeg ud - det så fornuftigt ud og jeg tilmeldte mig.

På madlog tastede fik jeg oprettet mig og indså hvorfor jeg ikke tabte mig og næste morgen gik jeg på vægten og igang, vægten var da på vej op igen, var på 98. Jeg begyndte december 2010 og vejer nu 65,5 kg. Jeg vejer mig hver dag, jeg er nødt til at stå til regnskab for mig selv hver morgen, ellers er det for nemt at snyde og bare sige at jeg først skal på vægten fx fredag og så kan jeg godt spise mere lørdag. Jeg holder mig omkring 800 kcal om dagen og det går godt. Jeg har selvfølgelig haft små perioder med stilstand men set i det store billede på graften derinde, så går den jævnt nedaf hele tiden. Jeg arbejder lige nu på bare lige at smide 2-3 kilo mere, det er til at overskue men mit livs vigtigste kamp begynder nu, at holde vægten og jeg håber og tror at det lykkedes.

Jeg har ingen billeder fra da jeg var størst men et par stykker fra december og så nogen fra nu

Anmeld

27. juni 2011

Anne85

Jeg er en pige der altid har måtte kæmpe med min vægt.... har altid været buttet  og i mine teenageår gik det helt galt... flyttede hjemmefra som 17 årig (2003) og her stod menuen nok ofte på de lette løsninger fremfor det sunde.

Efter gymnasiet gav jeg den virkelig en skalle og tabte mig fra 95 kg til 55 kg - ved hovedsageligt at droppe det hvide brød, pasta, ris, sukker osv osv.

Da jeg blev gravid første gang i 2006 tog jeg 21 kg på - tabte dem dog hurtigt igen 

Da jeg blev gravid for anden gang i 2009 tog jeg 27 kg på - har her her 11 mdr efter fødslen tabt næsten det hele (kæmper stadig med de sidste små 5 kg som bare sidder genstridigt fast) - ved at dyrke motion dagligt (cykler, går laaaange ture, løber (træner op til halvmarathon) og ved at spise fiberrigt, proteinrigt, spise en masse frugt og grønt og vælge de sunde fedtstoffer 

Min historie betyder at jeg ALTID skal have fokus på hvad jeg putter i munden.... jeg har måtte sande at jeg er en pige der har utrolig let ved at tage på hvis jeg tillader mig at hygge lidt for meget. Her har madlog.dk det sidste år været et genialt redskab til at holde styr på kalorierne og motivere til at dyrke motion.

Og så lige lidt før-efter billeder  På de første vejer jeg 95 kg (gyyyyys) og på de øvrige vejer jeg 55-60 kg

Anmeld

27. juni 2011

Leonora

Anne85 skriver:

Jeg er en pige der altid har måtte kæmpe med min vægt.... har altid været buttet  og i mine teenageår gik det helt galt... flyttede hjemmefra som 17 årig (2003) og her stod menuen nok ofte på de lette løsninger fremfor det sunde.

Efter gymnasiet gav jeg den virkelig en skalle og tabte mig fra 95 kg til 55 kg - ved hovedsageligt at droppe det hvide brød, pasta, ris, sukker osv osv.

Da jeg blev gravid første gang i 2006 tog jeg 21 kg på - tabte dem dog hurtigt igen 

Da jeg blev gravid for anden gang i 2009 tog jeg 27 kg på - har her her 11 mdr efter fødslen tabt næsten det hele (kæmper stadig med de sidste små 5 kg som bare sidder genstridigt fast) - ved at dyrke motion dagligt (cykler, går laaaange ture, løber (træner op til halvmarathon) og ved at spise fiberrigt, proteinrigt, spise en masse frugt og grønt og vælge de sunde fedtstoffer 

Min historie betyder at jeg ALTID skal have fokus på hvad jeg putter i munden.... jeg har måtte sande at jeg er en pige der har utrolig let ved at tage på hvis jeg tillader mig at hygge lidt for meget. Her har madlog.dk det sidste år været et genialt redskab til at holde styr på kalorierne og motivere til at dyrke motion.

Og så lige lidt før-efter billeder  På de første vejer jeg 95 kg (gyyyyys) og på de øvrige vejer jeg 55-60 kg

Er du gal hvor er det flot at du har tabt så meget......ville aldrig have gættet på at du havde vejet 95 da jeg så dit bryllupsbilled første gang....
Tager virkelig hatten af for dig - big time....

Men synes nu uaneset hvad du vejer at du har et bedårende smukt ansigt...

Anmeld

27. juni 2011

Anne85

Leonora skriver:

Er du gal hvor er det flot at du har tabt så meget......ville aldrig have gættet på at du havde vejet 95 da jeg så dit bryllupsbilled første gang....
Tager virkelig hatten af for dig - big time....

Men synes nu uaneset hvad du vejer at du har et bedårende smukt ansigt...

Ååhhh hvor er du sød  Men jo - det er efterhånden også ved at være 8 år siden - resten af livet handler det så bare om vedligeholdelse

Anmeld

27. juni 2011

K&S

Anne85 skriver:

Wow, hvor er det godt gået, jeg havde slet ikke forestillet mig at du (ud fra dit profilbillede) kunne kæmpe så meget med vægten

Hvordan fungerer madlog? Skal man hver dag skrive hvor meget, man spiser og hvor meget motion, man dyrker?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.