Kom lad os malke systemet uden vi har brug for det!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.985 visninger
26 svar
0 synes godt om
24. juni 2011

An&Jo

ja lad os da tømme statskassen ved hjælp af diverse tilskud som vi ikke har brug for!!

Argg jeg er faktisk lidt arrig på det danske system lige nu, eller retter sagt er det jo nok SU styrelsen jeg har et problem med!!

Jeg SKAL søge om at få de ekstra børnetilskud hvert kvartal for at få forsørger su, hvad er det lige for noget fis??
Jeg bliver simpelthen tvunget til at søge om et tilskud jeg ikke selv føler jeg har behov for??

Jeg har da mere brug for de 5300kr ekstra før skat hver måned end jeg har for sølle 2500kr hver tredje måned, ja undskyld mig men synes simpelthen det er en fis i en hornlygte det der, og bliver irriteret over at jeg skal tvinges til at søge noget som jeg hellere så gik til nogle der havde mere behov for det.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

An&Jo

slet ikke andre end mig der synes det er noget fis??

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

Søg dem, gi´dem til velgørenhed?

Du er berettiget til dem, kan ikke se problemet.

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Noneother skriver:

Søg dem, gi´dem til velgørenhed?

Du er berettiget til dem, kan ikke se problemet.

at være berettiget betyder jo at man har et valg..

det jeg synes er problemet her, er at man bliver TVUNGET til at søge samtlige ydelser for enlige hvis man vil have forsørger SU, det synes jeg er et problem..

Anmeld

24. juni 2011

mth1987

Altså her er vi trængende så send dem gerne hertil Jeg syntes så også systemet er skruet mærkeligt sammen.Hvis du enlig ka du få en masse hjælp men er man to så der ingen hjælp at hente selvom økonomien stadig er hård?!? Jeg syntes hvert fald vi kæmper og kæmper, hvor jeg har oplevet enlige leve i "sus og dus"

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

An&Jo skriver:

at være berettiget betyder jo at man har et valg..

det jeg synes er problemet her, er at man bliver TVUNGET til at søge samtlige ydelser for enlige hvis man vil have forsørger SU, det synes jeg er et problem..

Det er vel en nem måde at tjekke det på for dem. -Ventetiden på at få sådan noget som su godkendt er lang nok i forvejen, så hvis det ville gøre den længere (eller gi´flere fejl, og dermed gøre det nemmere for folk der IKKE er berettiget at få penge) kan jeg faktisk se et endnu større problem der.

De mener måske bare at hvis ikke du kan bruge 2.500 skattefrit fra staten, hvad skal du så med 5.400 fra dem. I don´t know... De er da meget gode at ha´.. om ikke andet så til at dække noget uforudset, eller hive ungerne med en tur i tivoli. 

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

mth1987 skriver:

Altså her er vi trængende så send dem gerne hertil Jeg syntes så også systemet er skruet mærkeligt sammen.Hvis du enlig ka du få en masse hjælp men er man to så der ingen hjælp at hente selvom økonomien stadig er hård?!? Jeg syntes hvert fald vi kæmper og kæmper, hvor jeg har oplevet enlige leve i "sus og dus"

Ja det er egentlig ret mærkeligt. Jeg har regnet på hvad jeg mister om måneden hvis jeg flytter sammen med en kæreste. og hold da op. Det ville jo ingenlunde kunne betale sig.

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

mth1987 skriver:

de ryger jo nu nok ind på mit banklån når jeg ikke kan komme uden om dem..

men synes det er mærkeligt man ikke selv kan bestemme hvad man vil have og hvad man ikke vil have.. de mener jo ikke man er rigtig enlig hvis man ikke har behov for tilskud..

Anmeld

24. juni 2011

mth1987

Noneother skriver:

Ja det er egentlig ret mærkeligt. Jeg har regnet på hvad jeg mister om måneden hvis jeg flytter sammen med en kæreste. og hold da op. Det ville jo ingenlunde kunne betale sig.

Nej præcis det simpelthen hul i hovedet at det skal være sådan. Ka da ikk være rigtig at fordi man vælger at være en familie at man bliver "straffet" økonomisk. (sagt firkantet, og vil ikk støde nogen ) Ka sgu godt forstå dem der vælger at flytte fra hinanden på papirerne !!!

Anmeld

24. juni 2011

Preghiera

Jeg kan ikke lade være med at tænke: Dét var sgu da et luksusproblem - om noget!

Jeg har en veninde i USA der er enlig mor og hun kan ikke få støtte. Om man har mere eller mindre behov for det end andre, så må man jo gøre det der skal til. At brokke sig over den tvangsansøgning der er lavet for at støtte, er spild af tid. Som en anden bruger skriver, hvis pengene er for tunge at slæbe rundt på, så giv dem til velgørenhed.

Systemerne kan være enormt frustrerende og indviklede - så langt er vi enige, men ville nok tænke at der var større grund til en brokketråd hvis sagens kerne var, at der ikke kunne modtages ekstra støtte trods behov.

(Udvidet efter lidt tænketid)

-Og det er ikke fordi, jeg ikke forstår at det kan virke latterligt at modtage penge fra en, i forvejen halvhul statskasse, når man ikke føler et behov. Men igen... Sådan er det jo så bare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.