Kom lad os malke systemet uden vi har brug for det!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2011

Noneother

mth1987 skriver:

Nej præcis det simpelthen hul i hovedet at det skal være sådan. Ka da ikk være rigtig at fordi man vælger at være en familie at man bliver "straffet" økonomisk. (sagt firkantet, og vil ikk støde nogen ) Ka sgu godt forstå dem der vælger at flytte fra hinanden på papirerne !!!

JA altså det er forkert. -Nu har jeg jo ingen kæreste  pt.

men altså hvis jeg fik, så skulle han godt nok tjene godt, da det ville over halvere mit rådighedsbeløb om måneden, så længe jeg er på su. Det er da heldigvis kun 1 års tid endnu.

men jeg kan godt se hvordan folk kan føle sig pressede. Jeg kender mange der ikke har noget nær mit rådighedsbeløb. -og de er jo 2 +. Det er absurd, men jeg klager ikke Ville måske godt overveje at smide et par 1000 for at ha´en til at ta´over engang imellem, når det ikke er sjovt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2011

An&Jo

Noneother skriver:

Det er vel en nem måde at tjekke det på for dem. -Ventetiden på at få sådan noget som su godkendt er lang nok i forvejen, så hvis det ville gøre den længere (eller gi´flere fejl, og dermed gøre det nemmere for folk der IKKE er berettiget at få penge) kan jeg faktisk se et endnu større problem der.

De mener måske bare at hvis ikke du kan bruge 2.500 skattefrit fra staten, hvad skal du så med 5.400 fra dem. I don´t know... De er da meget gode at ha´.. om ikke andet så til at dække noget uforudset, eller hive ungerne med en tur i tivoli. 

ja det er helt sikkert en nem måde at tjekke det på, men derfor synes jeg stadig at det er et reelt problem at man ikke selv kan vælge hvilke ekstra tillæg man har brug for..

de kan da få lov til at ryge ind på mit banklån når de kommer, så kan det da komme væk lidt før, men ærger mig stadig over at de tager valget fra mig på den måde..

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

An&Jo skriver:

ja det er helt sikkert en nem måde at tjekke det på, men derfor synes jeg stadig at det er et reelt problem at man ikke selv kan vælge hvilke ekstra tillæg man har brug for..

de kan da få lov til at ryge ind på mit banklån når de kommer, så kan det da komme væk lidt før, men ærger mig stadig over at de tager valget fra mig på den måde..

on another note... Det er da mere end 2500kr.  Er det ikk?
Nu ved jeg ikke lige hvad man får, for hvad.. men jeg får da ca. 7000 hvert kvartal inkl. bf-ydelse..

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Noneother skriver:

on another note... Det er da mere end 2500kr.  Er det ikk?
Nu ved jeg ikke lige hvad man får, for hvad.. men jeg får da ca. 7000 hvert kvartal inkl. bf-ydelse..

man får jo lidt over 4000kr i børnefamilieydelse, så det kan godt passe du får omkring 7000kr i alt..

men ja det er heller ikke så meget det de kommer, men mere at man bliver frataget det valg man reelt burde have..

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

An&Jo skriver:

man får jo lidt over 4000kr i børnefamilieydelse, så det kan godt passe du får omkring 7000kr i alt..

men ja det er heller ikke så meget det de kommer, men mere at man bliver frataget det valg man reelt burde have..

Tja.. Jeg tror ikke at der er så mange der ville vælge det fra, hvis de kunne. Da de jo for mange er nødvendige, for at få hverdagen til at hænge sammen.

Det måske derfor de ikke har "givet folk et valg"

Anmeld

24. juni 2011

elvital

An&Jo skriver:

at være berettiget betyder jo at man har et valg..

det jeg synes er problemet her, er at man bliver TVUNGET til at søge samtlige ydelser for enlige hvis man vil have forsørger SU, det synes jeg er et problem..

skal man søge? det var da underligt

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

elvital skriver:

skal man søge? det var da underligt

jep, man SKAL søge, det var ihvertfald hvad jeg fik afvide idag efter at have siddet en time i telefonkø ind til dem..

det er mega underligt..

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Noneother skriver:

Tja.. Jeg tror ikke at der er så mange der ville vælge det fra, hvis de kunne. Da de jo for mange er nødvendige, for at få hverdagen til at hænge sammen.

Det måske derfor de ikke har "givet folk et valg"

kan godt se der er mange der har brug for dem og det er også fair nok.. men derfor synes jeg jo stadig man skal have chancen for at sige nej tak hvis man ikke føler de gør den store forskel..

Anmeld

24. juni 2011

Noneother

An&Jo skriver:

kan godt se der er mange der har brug for dem og det er også fair nok.. men derfor synes jeg jo stadig man skal have chancen for at sige nej tak hvis man ikke føler de gør den store forskel..

men hvis det fx. koster mere for staten at admistrere at nogle få ikke vil ha´pengene.. Er det så ikke bedre at de kommer til udbetaling? Så de kan bruges, og dermed øge den økonomiske vækst?

Anmeld

24. juni 2011

An&Jo

Noneother skriver:

men hvis det fx. koster mere for staten at admistrere at nogle få ikke vil ha´pengene.. Er det så ikke bedre at de kommer til udbetaling? Så de kan bruges, og dermed øge den økonomiske vækst?

tjoo, men hvordan kan det koste mindre??

der vil blive mindre papirarbejde, og su styrelsen kan jo sådan set bare checke ens cpr-nummer og så får de alle oplysninger..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.