måløs, overrasket, ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

aya-zia

SØS skriver:

Keder sig i en 2 ugers ferie?? Laver I ikke ting sammen?? - tager på ferie, skovtur, strandtur, sommerland, ned og købe is, vandkamp i haven, bygger huler, lege med venner mv.?? Altså det behøves jo ikke nødvendigvis koste det vilde... OG hvad er der egentlig i vejen med "at kede sig"? Dase rundt i nattøj, hygge og bare have tid??

Jeg forstår godt nok ikke, at man ikke føler at man kan "aktivere" sine børn i 2!!! uger....

vi kan da godt aktiviter dem i to uger... men ungerne vil bare meget heller i børnehave... alle deres venner er jo i børnehaven....

ferie tager vi jo også med dem men ik i sammenhæng med de ander uger....

jeg ser INTET problem i at man gør som ugerne selv vil... og mine unger vil altså gerne i børnehave....

og jeg vil gerne gøre rent og ordne have UDEN at det går ud over deres ferie... og når jeg henter dem om eftermiddagen er jeg meget mere frisk og har 100% overskud til dem fordi der ik er noget der hjemme som trækker i mig...

så den uge jeg har dem hjemme laver vi en masse sjove ting... men når vi når søndag inden de skal i børnehave er de allerede begyndt at spørger efter deres venner...

for mor og far er bare ik det samme som ens bedste venner

men hver sin holdning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

mortilflere

Blank.......

75 % af mine unger har 7 ugers ferie , men den sidste har 2 uger  , pga hendes handicap ..

så har jeg 5 uger til at gi de andre mere opmærksomhed , og Alberte er ca 7 dage til at vende sig til det er ferie , og så bruger vi de andre 7 på at forberede hende på den snart er over 

Den der med mine børn keder sig holder sg ikke , børn har godt af at kede sig det giver fantasi

Anmeld

23. juni 2011

aya-zia

SØS skriver:

Keder sig i en 2 ugers ferie?? Laver I ikke ting sammen?? - tager på ferie, skovtur, strandtur, sommerland, ned og købe is, vandkamp i haven, bygger huler, lege med venner mv.?? Altså det behøves jo ikke nødvendigvis koste det vilde... OG hvad er der egentlig i vejen med "at kede sig"? Dase rundt i nattøj, hygge og bare have tid??

Jeg forstår godt nok ikke, at man ikke føler at man kan "aktivere" sine børn i 2!!! uger....

må jeg spørger dig nu hvor du hakker på mig... hvor jeg i mit første indlæg har sagt jeg ik kan aktiver mine unger I 2 UGER!!!!!! som du så pænt siger...

jeg har INTET sagt om at JEG IKKE KAN...

og jeg tænkte på hvad der giver dig ret til at hakke på min måde at gøre tingene på???? jeg hakker ik på din måde!!!!

Anmeld

23. juni 2011

Mi

jeg har svare blankt, for der var ikke lige noget som passede på mig. Jeg ville ikke holde ferie uden børnene, som udgangspunkt. MEN hvis børnene i forvejen har mange fridage eller korte dage, så kunne jeg godt finde på at sende dem afsted et par dage eller en uge med meget korte dage, hvis vi havde noget der skulle ordnes. Mine piger går fx ikke i SFO og har nu 7 ugers sommerferie. Hvis de var i SFO, så ville jeg sende dem afsted nogle af ugerne, selvom jeg går hjemme, for 7 ugers ferie er laaaaaaang tid

Anmeld

23. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
aya-zia skriver:

må jeg spørger dig nu hvor du hakker på mig... hvor jeg i mit første indlæg har sagt jeg ik kan aktiver mine unger I 2 UGER!!!!!! som du så pænt siger...

og jeg tænkte på hvad der giver dig ret til at hakke på min måde at gøre tingene på???? jeg hakker ik på din måde!!!!

Jeg synes bestemt ikke jeg "hakker". Jeg undrer mig og spørger.

Nej mor og far er ikke det samme som ens bedste venner, det er da meget bedre... Fuld opmærksomhed, tid tid tid... Det MÅ da være det aller bedste for børn! 

Anmeld

23. juni 2011

An&Jo

mamiolvi skriver:

Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling

de eneste uger min søn får rigtig ferie er de 3 uger vores dagplejer holder ferie.. :/ og den ene uge er det ikke engang sikkert han KAN få ferie da jeg muligvis skal starte tidligere i skole igen end beregnet..

MEN jeg har en masse ting jeg skal have klar til skolestart, deriblandt en masse bøger der skal studeres fra A-Z herhenover sommeren.. Jeg ville ønske jeg kunne give min søn fri, og jeg kan da godt få dårlig samvittighed over det, og det havde jeg også i svær grad indtil en fra vores dagplejegruppe sagde til mig "du er stresset, der er sket meget den sidste tid, og DU trænger til at slappe af"

Jeg er så stresset at det halve kunne være nok, og jeg knokler en hvis ting ud af bukserne for at kunne følge med i skolen på trods af at jeg har været tvunget ud i en masse fravær.. Ja jeg klarer mig godt, og har endnu ikke fået under 4 i karakter, men der er helt sikekrt ting der kan gøres bedre, og som SKAL forbedres..

Så nej min søn får ikke mere ferie end højst nødvendigt.. Jeg kan simpelthen ikke overskue det, jeg er enlig mor, og har altså ikke nogen til at tage over for mig når jeg skal igang med at læse op på de fag jeg halter bagud i..

Så bliv bare skuffet, målløs og whatever på mine vegne, men jeg har ikke andre valg.. :/

Anmeld

23. juni 2011

aya-zia

SØS skriver:

Jeg synes bestemt ikke jeg "hakker". Jeg undrer mig og spørger.

Nej mor og far er ikke det samme som ens bedste venner, det er da meget bedre... Fuld opmærksomhed, tid tid tid... Det MÅ da være det aller bedste for børn! 

men hvem siger at ALLE børn har brug for mere tid med deres forældre...???

du kender da ik mine børn og mit tidsforbrug med mine unger....! måske MINE børn har MEST brug for at være sammen med jævnaldrende....

jeg gør hvad der er BEDST for MINE børn... OG MIG SELV... og at de er en uge i børnehave og jeg er en uge hjemme er det bedste for OS

Anmeld

23. juni 2011

tinasmor

aya-zia skriver:

Hver gang de her debatter dukker op. (og det gør de med korte mellemrum- specielt her om sommeren) Så er folk altid vildt uenige.

Et eller andet sted så tænker jeg bare, at hvis man selv gør som man synes er bedst for sine egne børn, ja så kan jeg ikke bekymre mig om hvad andre gør med deres. For jeg vælger at tro på, at alle gør hvad der er bedst for deres familie. Om det er 7 ugers sommerferie, to uger, 3 uger med et par dage i institution osv.

Men i disse tråde, skal man ofte stå til regnskab til hvordan man gør i egen familie. Måske har kvinden der svarede på din indlæg måske vitterlig bare undret sig, men jeg vil give dig ret i, at det var skrevet på en lidt uheldig måde, om det så har været meningen eller ej.

Anmeld

23. juni 2011

betski

Åh jeg kunne da slet ikke få den tanke at sende min datter i SFO hvis jeg har ferie. Så vil jeg hellere spørger nogen fra hendes klasse om de kan lege en dag. Men at sende hende afsted og lade andre voksne om at tage sig af hende mens jeg alligevel er derhjemme; nej det kunne jeg slet ikke finde på. Jeg elsker at være sammen med min datter og hun nyder heldigvis stadig at være sammen med mig

Anmeld

23. juni 2011

raca

jeg har brug for ferie...og det har mine børn også.. de har jo en arbejdsdag der er snit er min 1 time længre end min... så de trænger til bare og være og koble helt fra... og det kan de ikke nå på en uge.. her plejer det at gå et par dage med das.. en bunke kampe mellem ungerne... også er de nede i gear og hygger sig her hjemme... og kobler helt fra...

jeg ville ikke byde dem kun og havde en uge.. selvom dvs skenderier normalt først opstår mids i første uge... men derefter er det bare rart og hyggeligt,

jeg holder så 7 uger med begge unger og glæder mig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.