mamiolvi skriver:
Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling
de eneste uger min søn får rigtig ferie er de 3 uger vores dagplejer holder ferie.. :/ og den ene uge er det ikke engang sikkert han KAN få ferie da jeg muligvis skal starte tidligere i skole igen end beregnet..
MEN jeg har en masse ting jeg skal have klar til skolestart, deriblandt en masse bøger der skal studeres fra A-Z herhenover sommeren.. Jeg ville ønske jeg kunne give min søn fri, og jeg kan da godt få dårlig samvittighed over det, og det havde jeg også i svær grad indtil en fra vores dagplejegruppe sagde til mig "du er stresset, der er sket meget den sidste tid, og DU trænger til at slappe af"
Jeg er så stresset at det halve kunne være nok, og jeg knokler en hvis ting ud af bukserne for at kunne følge med i skolen på trods af at jeg har været tvunget ud i en masse fravær.. Ja jeg klarer mig godt, og har endnu ikke fået under 4 i karakter, men der er helt sikekrt ting der kan gøres bedre, og som SKAL forbedres..
Så nej min søn får ikke mere ferie end højst nødvendigt.. Jeg kan simpelthen ikke overskue det, jeg er enlig mor, og har altså ikke nogen til at tage over for mig når jeg skal igang med at læse op på de fag jeg halter bagud i..
Så bliv bare skuffet, målløs og whatever på mine vegne, men jeg har ikke andre valg.. :/
Anmeld