måløs, overrasket, ked...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: hvad er din holding til at holde sommerferie og lade børnene blive i instution

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.911 visninger
44 svar
0 synes godt om
23. juni 2011

mamiolvi

Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Hansen97

mamiolvi skriver:

Jeg har to drenge på 10 og 12 år og venter nu en efternøler med en ny mand, i aftes kom vi så til at snakke om det med at holde ferie og lade børnene være instution, jeg mener bestemt at børnene skal holde ferie med os og så tit de kan, han mente man godt lige kunne tage sig en uge hjemme uden børn så man ikke blev så træt af dem, jeg var total overrasket over hans udtagelse.. og blev engentlg ked af at jeg ikke kendte hans indstilling til dette inden jeg får et barn med ham.. hvad er jeres indstilling

Her holder de fri når jeg holder fri.. dog ikke hvis jeg har en fridag.. hvor jeg så ordner en masse ting der er nemmere når de ikke er med...

Anmeld

23. juni 2011

december-babyen

Min søn er ene barn og keder sig noget så grusomt hvis han er hjemme. Desuden er jeg forkvalmet og sløv for tiden så han kommer i SFO i 2 uger indtil han skal starte med HCA teatertruppen ude i den Fynske Landsby..så er han optaget hver dag sammen med teateret fra kl 10-16

Anmeld

23. juni 2011

marloutti

Jeg synes man skal tænke på al den tid børnene tilbringer i institutionen... De har altså også brug for at holde ferie og se noget andet, ligesom os andre...

Anmeld

23. juni 2011

JustAnotherName

Hansen97 skriver:

Her holder de fri når jeg holder fri.. dog ikke hvis jeg har en fridag.. hvor jeg så ordner en masse ting der er nemmere når de ikke er med...

Sådan er det også her.

Man skal også unde sig selv at få lidt plads og tid til sig selv på en fridag.
Det er jo ikke særlig tit! Og så kan man nemlig nemmere nå at få ordnet lidt.

Men når det er FERIE, så er det hele huset - Ikke kun mig eller "de voksne"

Anmeld

23. juni 2011

Ryberg

jeg har stemt blank...

jeg vil sige det kommer an på så meget... nu er dine børn så store, at de jo selv kan fortælle hvad de har lyst til...

hvis nu de har lyst til at være i institutionen frem for at gå hjemme.. så skal de da have lov til det?

Dog vil jeg sige at jeg ville sagtens kunne sende Lasse et par dage afsted og nyde at kunne nå nogle ting herhjemme, men der er også en alder til forskel på min og dine

Anmeld

23. juni 2011

B&J

Lige nu er jeg ikke klar på en uge uden min dreng han er også kun 15mdr men når han bliver 10 jamen så kunne jeg sagtens sende ham ned til en ven eller min mor osv og være på ferie en uge så mig og kæresten kan få lidt alene tid ...

vores alene tid nu er jeg højest på 1dag vi kan ikke undvære der er lidt ballade i huset

Anmeld

23. juni 2011

mamiolvi

KittyGirl skriver:

jeg har stemt blank...

jeg vil sige det kommer an på så meget... nu er dine børn så store, at de jo selv kan fortælle hvad de har lyst til...

hvis nu de har lyst til at være i institutionen frem for at gå hjemme.. så skal de da have lov til det?

Dog vil jeg sige at jeg ville sagtens kunne sende Lasse et par dage afsted og nyde at kunne nå nogle ting herhjemme, men der er også en alder til forskel på min og dine

det er nok også mest den lille ny jeg tænker på, havde aldrig drømt om at min mand skulle mene at den skulle i pasnings ordning imens vi holdt ferie.. en fridag hist og her kan jeg da forstå, men en uges ferie.. de har da også brug for et afbræk i den stressede hverdag..

Anmeld

23. juni 2011

Ryberg

mamiolvi skriver:

det er nok også mest den lille ny jeg tænker på, havde aldrig drømt om at min mand skulle mene at den skulle i pasnings ordning imens vi holdt ferie.. en fridag hist og her kan jeg da forstå, men en uges ferie.. de har da også brug for et afbræk i den stressede hverdag..

100%.. men hvis i nu har en hel have der skal ordnes, eller et hus der skal males.. og i ville gøre det i ferien... så kunne den lille jo godt komme i pasning så i kunne ordne det..

Men hvis man alligevel bare skal fise den af derhjemme, synes jeg godt man kan holde den lille derhjemme - medmindre det er en dag i ny og næ....

Men er det hans første barn? for mænd kan godt ændre sig på det punkt når den lille er kommet til verdenen

Anmeld

23. juni 2011

SaNiNa

Nu går vi begge to jo hjemme, men Nicklas bruger bestem ikke sin dp fuld tid, han bliver afleveret kl 9 og hentet når han vågner ved en 14.30 tiden.

Der er flere uger hvor vi så lige holder hygge forlænget weekend fra torsdag af eller hvis vores dp kun skulle have haft ham så er han da også hjemme.

Ferien vil jeg altid hold fuld ud med mine børn, og det samme når den lille ny kommer så er Nicklas også hjemme i det omfang han kan de første 14 dag hvor far også er på barsel og det jeg kan have ham selv.

Hvis jeg skal være alene hjemme pt kommer han i dp da jeg ikke må bære på ham og ikke går særlig godt pga bækkenløsning.

Så nej kunne aldrig hold fri uden mine børn. kun hvis jeg en enkel dag skulle en masse som læge tandæge osv. men de ville stadig blive hentet tidlig. som ondag i næste ugen skal jeg på syghuset fra morgenstunden af, og så skal vi scannes kl 10 men Nicklas bliver hentet kl 9 så han kan komme med til scannign og ikke i dp efterfølgende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.