SA for 2 dage siden- børneværelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

sweet

Kris89 skriver:

Det er bare den værste udtalelse

Mine svigerforældre er total modsat. Min kærestes lillebror skød sig selv for snart 1½ år siden og så får jeg kommentaren, vi tror godt vi ved hvordan det føles at miste...

Så bliver jeg endnu mere ked, for de har det da ti gange hårdere end jeg... det kan de da ikk sammenligne.. og det er ikke for at jeg skal få det dårligt, de mener det virkelig i bedste tro, fordi hun ikke har aborteret før...

det er jo at miste på hver sin måde... men du har din ret til at være ked af det uanset hvad folk siger... det er en super stor ting at skulle være mor og man glæder sig jo helt vildt til at det barn skal komme til verden og man går og forbereder sig mentalt til det og for hver da der går jo mere glæder man sig, og lige pludselig bliver alt lykke taget fra en.. så man har sim fulde ret til at være ked af det..

til tider tager jeg mig selv i at gå og tænke på hvor uduelig jeg selv syntes jeg er fordi jeg har tabt så mange gange, og jeg ved at fejlen ligger ved mig da min forlovede har en pige på 4 år i forvejen, og vi har fået testet vores kromosoner og der var igen ting... men på den anden side ved jeg også at jeg ikke har gjort noget så jeg har tabt så egentlig er det heller ikke min skyld.. der er så mange tanker i ens hoved når man har oplevet at miste, og det er bare ikke alle der kan sætte sig ind i det af familie og venner.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Kris89

sweet skriver:

det er jo at miste på hver sin måde... men du har din ret til at være ked af det uanset hvad folk siger... det er en super stor ting at skulle være mor og man glæder sig jo helt vildt til at det barn skal komme til verden og man går og forbereder sig mentalt til det og for hver da der går jo mere glæder man sig, og lige pludselig bliver alt lykke taget fra en.. så man har sim fulde ret til at være ked af det..

til tider tager jeg mig selv i at gå og tænke på hvor uduelig jeg selv syntes jeg er fordi jeg har tabt så mange gange, og jeg ved at fejlen ligger ved mig da min forlovede har en pige på 4 år i forvejen, og vi har fået testet vores kromosoner og der var igen ting... men på den anden side ved jeg også at jeg ikke har gjort noget så jeg har tabt så egentlig er det heller ikke min skyld.. der er så mange tanker i ens hoved når man har oplevet at miste, og det er bare ikke alle der kan sætte sig ind i det af familie og venner.. 

Tror næsten man er unormal hvis ikke man føler skyld i det der er sket... Jeg havde arbejdsweekend den weekend hvor det hele startede (er landmand, så jeg malkede 200 køer to gange dagligt, både lørdag og søndag, løftede tunge spande og lign).

Du kan tro jeg bliver forsigtig, hvis jeg bliver gravid igen, selvom det sikkert ikke har noget med det at gøre... man føler sig så skyldig...

Anmeld

22. juni 2011

sweet

Kris89 skriver:

Tror næsten man er unormal hvis ikke man føler skyld i det der er sket... Jeg havde arbejdsweekend den weekend hvor det hele startede (er landmand, så jeg malkede 200 køer to gange dagligt, både lørdag og søndag, løftede tunge spande og lign).

Du kan tro jeg bliver forsigtig, hvis jeg bliver gravid igen, selvom det sikkert ikke har noget med det at gøre... man føler sig så skyldig...

man bliver automatisk mere forsigtig efter man har tabt... der er snak om at jeg måske skal sygemeldes indtil jeg er over de 12 uger næste gang... og fordi de siger der er øget risiko for at tabe med den kronisk lidelse jeg har..

Anmeld

22. juni 2011

Kris89

sweet skriver:

man bliver automatisk mere forsigtig efter man har tabt... der er snak om at jeg måske skal sygemeldes indtil jeg er over de 12 uger næste gang... og fordi de siger der er øget risiko for at tabe med den kronisk lidelse jeg har..

okay. vi har en sygdom i besætningen der hedder q-feber, som kan give spontane aborter hos mennesker såvel som dyr. jeg blev rådet til ast blive sygemeldt med det samme jeg blev gravid, men nægtede.

Heldigvis har alle blodprøver sagt, at jeg tidligere har haft denne sygodm og den derfor ikke burde kunne ramme mig igen, men det ligger stadig i baghovedet, om det kunne være det.

Anmeld

22. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Jeg ville nok lade det ligge lidt på hyllen det børneværelse ind til du er nået længer henne.

Jeg har selv midste 8 gang 6 sa 2 ma.og vi gik også igang med børneværelse der før min første ma i nov 97 var langt henne hved min første ma fik vi en datter(emma).Hun døde af chok/hjertestop pga jeg bleve sparke ned af en masse trapper af min kærestes overfalds mand. Første lidt over 3 år efter fik vi Benjamin der i jan 2001 og han han fik første sit eget værelse da han var 2½-3 mdr gammel begynde på det da han var født dog var der male hvid mdr under graviditen.Efter ham midste  jeg så mange gange mellem uge 5-10.Først da han var lidt over 5½  fik jeg så min datter i aug 2006 men have en sa i feb 2005 7+0 henne.

Håber snart du blever gravid igen.

Heniette

Anmeld

22. juni 2011

sweet

Kris89 skriver:

okay. vi har en sygdom i besætningen der hedder q-feber, som kan give spontane aborter hos mennesker såvel som dyr. jeg blev rådet til ast blive sygemeldt med det samme jeg blev gravid, men nægtede.

Heldigvis har alle blodprøver sagt, at jeg tidligere har haft denne sygodm og den derfor ikke burde kunne ramme mig igen, men det ligger stadig i baghovedet, om det kunne være det.

detkan jeg da godt forstå... hvad er det for en sygdom?? har ikke hørt om det før, så er ikke hlet klar over hvad det er..

Anmeld

22. juni 2011

Kris89

Henriette1976 skriver:

Jeg ville nok lade det ligge lidt på hyllen det børneværelse ind til du er nået længer henne.

Jeg har selv midste 8 gang 6 sa 2 ma.og vi gik også igang med børneværelse der før min første ma i nov 97 var langt henne hved min første ma fik vi en datter(emma).Hun døde haft chok/hjertestop første lidt over 3 år efter fik vi Benjamin der i jan 2001 ogan han fik første sit eget værelse da han var 2½-3 mdr gammel begynde på det da han var født dog var der male hvid mdr før.Efter ham midste  jeg så mange gange mellem uge 5-10 hans første 1-5 år og da han var lidt over 5½ år var jeg gravid og fik så min datter i aug 2006 men have en sa i feb 2005 7+0 henne.

Håber snart du blever gravid igen.

Heniette

først og fremmest kæmpe  til dig... HHåber virkelig ikke det skal overgå andre. det du har været igennem fortjener INGEN!!!

Jeg skal alligevel have taget de to andre værelser først, så der går heldigvis lidt tid inden jeg løber helt tør for noget at lave. og vi har på forhånd bestemt at børneværelset får samme farve som alle andre, så kan være jeg får malet og vi kan ligge nyt gulv derinde, engang når jeg når til det, men så bliver det nok bare opbevaringsværelse til det hele ser ud til at lykkedes for os. For det skla det SKU gøre en dag...

Anmeld

22. juni 2011

Kris89

sweet skriver:

detkan jeg da godt forstå... hvad er det for en sygdom?? har ikke hørt om det før, så er ikke hlet klar over hvad det er..

Det er en sygdom, som man opdagede i danske kvægbesætninger i 2007. Den har været udbredt i mange andre lande, men man testede den først rigtig i danmark i 07 og det viste sig at rigtig mange besætninger havde den.

Den giver aborter hos køerne også, men man kan også sagtens have bakterien i besætningen uden at det skaber problemer.

Symptomerne ved mennesker er i de fleste tilfælde en alm forkølelse med lidt feber, nogle opdager slet ikke de er ramt af den (jeg opdagede intet og ved ikke hvornår jeg har haft den) men i kroniske tilfælde kan den vidst være ret farlig..

Bliver man ramt af den med symptomer skal man på pencillin, men det er ikke en sygdom der giver store problemer og der er vidst kun set et tilfælde af en gravid der var syg pga. det i danmark.

Der er ikke opdaget aborter pga. sygdommen.

Anmeld

22. juni 2011

sweet

Kris89 skriver:

Det er en sygdom, som man opdagede i danske kvægbesætninger i 2007. Den har været udbredt i mange andre lande, men man testede den først rigtig i danmark i 07 og det viste sig at rigtig mange besætninger havde den.

Den giver aborter hos køerne også, men man kan også sagtens have bakterien i besætningen uden at det skaber problemer.

Symptomerne ved mennesker er i de fleste tilfælde en alm forkølelse med lidt feber, nogle opdager slet ikke de er ramt af den (jeg opdagede intet og ved ikke hvornår jeg har haft den) men i kroniske tilfælde kan den vidst være ret farlig..

Bliver man ramt af den med symptomer skal man på pencillin, men det er ikke en sygdom der giver store problemer og der er vidst kun set et tilfælde af en gravid der var syg pga. det i danmark.

Der er ikke opdaget aborter pga. sygdommen.

okay så lærte jeg også lige noget nyt i dag

Anmeld

22. juni 2011

Kris89

sweet skriver:

okay så lærte jeg også lige noget nyt i dag

Jeg har lært meget nyt idag..

Det er heller ikke en sygdom man snakker meget om eftersom man sjældent har set tilfælde og der er heller ikke så mange kvinder i landbruget indenfor kvæg endnu.

De er først omkring min generation og det er jo først nu her omkring de vil til at have børn... der skal nok komme focus på det med tiden.

Men når der ikke er registreret tilfælde, har jeg også bare svært ved at tage helt seriøs, at lægen sagde jeg skulle sygemelde mig den dag jeg tog den første positive test...

Kunne ikke lige klare tanken om, at ksulle gå hjemme ni mdr og så lige tage barslen derefter...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.