12 barselsklip, men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2011

Caroline86

Maja88 skriver:

det er ikke helt korrekt... du kan få dine barselsklip selvom du ikke holder pause fra studiet... så får du dem bare som miks klip istedet..

det fik jeg at vide man ikke kan når man ikke holder min 6 mdr...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2011

Caroline86

serinasmor skriver:

jo ... så kan man få mixklip .. hvis man ellers er studieaktiv og har flere alm klip tilbage

jeg fik at at vide man ikke kunne få mixklip medmindre man holdt min 6 mdr. barsel!?

Men pyt... jeg ville have så meget tid som overhovedet muligt så det passede mig fint med de 12 mdr. jeg havde

Anmeld

21. juni 2011

Caroline86

maria87 skriver:

jeg må være gået glip af noget ! Hvad er barsels KLIP ?????

du får 12 gratis klip når du føder under uddannelse så du har mulighed for at holde fri fra skolen og holde barsel men stadig modtage su (det går ikke ud over dit samlede antal klip i den anden ende)

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

majbritm skriver:

Hvis du kommer til at amme skal du også huske på at det er dig der skal op om natten. Jeg vil også anbefale dig at overveje det en ekstra.

Men held og lykke med det hele

det er jeg så i forvejen pga. en sygdom hvor jeg brækker mig rigtig mange gange om dagen og natten

Anmeld

21. juni 2011

mth1987

HejHar ikk læst alle svar så ved ikk om du har hørt det før. Men vi planlagde barn sådan at det sku være så det passede med sommerferien ( og det gjorde det ) så fik jeg fødselsklip en må ed før termin og et år frem dvs jeg fik mixklip så alm su plus fødselsklip så havde ca 8000 hver md i stedet for ca 5000. Jeg havde kun sommerferien som barsel. Men når jeg ser tilbage var det både godt og skidt, er ærgerlig over jeg ikk havde mere tid med min datter end to mdr

Anmeld

21. juni 2011

Caroline86

Anonym skriver:

det er jeg så i forvejen pga. en sygdom hvor jeg brækker mig rigtig mange gange om dagen og natten

jeg ved godt det er fuldstændigt din egen beslutning men NØJ hvor vil jeg altså håbe at du lytter til de erfaringer andre herinde gør sig og beslutter at tage længere barsel! I det mindste i 6 mdr!

Du drømmer ikke om hvor træt man er når man ikke sover om natten pga. babygråd, lørtebleer og gylp! Jeg troede jeg var forberedt da jeg slet ikke kunne sove den sidste del af graviditeten og jeg var træt... men da jeg havde født var jeg ikke træt mere.. der var ejg en zombie

Du kan godt være heldig at få et barn der sover igennem om natten fra første dag, men det hører virkelig til sjældenhederne....

Jeg forsøger ikke at lyde klogere end dig eller for den sags skyld "nedgøre" dine prioriteter... Jeg tror bare ikke man har begreb om hvor meget det kræver at have et lille barn før man står i det

Hvis du tager 6 mdr. barsel kan farmand med fordel tage de sidste 6 og så er der MASSER af kvalitetstid til dem?

knus

Anmeld

21. juni 2011

maria87

Caroline86 skriver:

du får 12 gratis klip når du føder under uddannelse så du har mulighed for at holde fri fra skolen og holde barsel men stadig modtage su (det går ikke ud over dit samlede antal klip i den anden ende)

når okay på den måde... tak for svar

Anmeld

21. juni 2011

Tinehh

Anonym skriver:

nu er det sådan at selvom jeg kunne ville have 2-3 måneder med den lille, ville jeg stadig max være væk fra den i 4 timer, for jeg går max. i skole i to timer om dagen og faren til barnet vil så gå på barsel, når jeg starter igen. så jeg kan ikke se problemet, det svare da til at barnet bare sover en lang middagslur og så er jeg hjemme igen. derudover synes jeg også det er ekstremt vigtigt kæresten får tid med barnet uden jeg er der. det er jo lige så meget hans barn som det er mit barn.

Nu har jeg selv en søn der er 3 måneder..

Og jeg vil nu vove og påstå, at når du først får din lille guldklump, så vil du slet slet slet ikke have lyst til at tage væk fra ham/hende.. Og selvfølgelig er der forskel på børn, men min søn er begyndt at være rigtig meget vågen om dagen, han sover max. 3 timer i løbet af dagen. inden han kommer i seng om aftenen. 

Du vil fortryde det! Jeg er ikke et sekundt i tvivl.. Selvfølgelig kan kæresten overtage, meeeen ja.. Du vil forstå hvad vi mener når du pludselig sidder med din lille baby i armene..

Og det er overhovedet ikke negativt ment.. Bare et godt råd, så ville jeg sørme vente til der er 100 % tid til at holde en laaang barsel..  

Knus Tine

Anmeld

21. juni 2011

serinasmor

Caroline86 skriver:

jeg fik at at vide man ikke kunne få mixklip medmindre man holdt min 6 mdr. barsel!?

Men pyt... jeg ville have så meget tid som overhovedet muligt så det passede mig fint med de 12 mdr. jeg havde

hmm ... måske kommer det an på uddannelsen ????

fik heller ikke selv behovet vidste jeg skulle tage 12 mdr .. for det var 12mdr eller ingenting .. og ingenting ville jeg ikke 

Anmeld

21. juni 2011

LuciaLiann

Caroline86 skriver:

har jeg forstået det rigtigt at du kun vil holde "barsel" i 2-3 måneder i sommerferien?

Når du får udbetalt dine fødslesklip kan du vælge dem som enkeltklip eller som dobbeltklip. Dvs. du kan holde 12 mdr. barsel med ét klip hver måned eller 6 mdr. barsel med 2 klip hver måned... Hvis du ikke holder fri fra uddannelsen får du ikke fødselsklip!

Jo det gør man Man får stadig 12 klip selvom man fortsætter på uddannelsen.. dem kan du så bare få samtidig med din almindelige su...

Jeg har overvejet noget der ligner.. dog med lidt mere barsel end ts... dog vil jeg revurdere sagen når jeg en dag står med baby i armene.. for der kan det sagtens være man skifter mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.