Anonym skriver:
det er jeg skam godt klar over at det ikke var for at være ond, det var mit ny egentlig heller ikke og håber da heller ikke du opfattede det sådan
det var skam bare mine tanker om det, bestemt intet personligt imod dig og din holdning, for jeg har haft begge tanker. Men er også nået frem til at det behov kæresten åbenbart har til at have den og få mig ud af huset, åbenbart betyder ekstremt meget for ham, hvilket jeg ikke havde regnet med. så tænker at det i min verden ville være egoistisk af mig hvis jeg tog et år og kæresten intet tog, når han så inderligt gerne vil. personligt har jeg det nu også fint nok med at kunne få et pusterum, hvilket jeg altid har ment skolen var, det er min hobby, noget som jeg går op, lige så vel som folk går op i en sport. ved godt de færreste tænker det om skolen, men jeg elsker det og tror ærligt talt ikke jeg kan undvære det pusterum og den fordybelse man har på skolen.
Men du skal jo ikke kun tænke på din kæreste
Du skal tænke på din baby. Dit barn har virkelig brug for, at du er der 100% for ham/hende, især det første år. At have en mor som er fraværende i undervisningstiden, træt og udkørt og stresset, fordi et barn kræver så meget mere end man lige tror, og hun jonglerer både med en bette baby og studiet, det er bestemt ikke optimalt for babyen. Naturligvis er det vigtigt, at faren også får et godt forhold til barnet, men mor ER vigtigst, og det er der flere årsager til. Nu vil jeg ikke gå hen og blive nørdet, men der er en masse evolutionspsykologi og udviklingspsykologi inde over + det biologiske med, at det er moderen der bærer barnet og hende der "har maden". Det er også derfor, at en far aldrig vil kunne få lov at få barnet med overnatninger før en vis alder, fordi mor er så vigtig
(Det er ikke for at spille klog, det er bare fordi jeg har haft så meget om det på mit studie).
Så i sidste ende tror jeg bare du er nødt til at sige til dig selv, at selvom din kæreste gerne vil have far-tid, så er han nødt til at sætte sig ind i, at mor er primær, og barnets behov er vigtigst. Selvom du elsker dit studie og ser det som en hobby, er det en kæmpe mundfuld at sluge, når du står med sådan en bette en. Og jeg er helt sikker på, at man bliver overrasket over, hvor hårdt det er med en baby 
For dit barns skyld synes jeg, at du skal overveje det igen. Baby har brug for dig først og fremmest - Ikke far