Anonym skriver:
Jeg er studerende og vi har tænkt os at gå i gang med at forsøge at blive gravide, men planen er at forsøge rigtig meget så det passer med at jeg har termin i sommerferien, hvis det altså lykkedes(man kan jo håbe) dvs. så har jeg sommerferie(2-3 måneder med den lille) og så bruger jeg slet ikke mine barselsklip. Men jeg vil så gerne have gjort sådan at vi bare får udbetalt 2000 hver måned, så de strækker sig til over hele uddannelsen, men kan man få lov til det? eller skal de udbetales samlet eller i et helt klip?
Det synes jeg seriøst du skal genoverveje! Jeg ved godt det ikke det var det du spurgte om, så du må undskylde. Men jeg havde samme idé som dig, da vi startede projekt baby, men jeg fandt hurtigt ud af, at jeg ville fortryde det så bitterligt, hvis jeg kun havde 2-3 måneder til at fordybe mig i min baby. For ikke at nævne, at det ikke er optimalt for babyen overhovedet at få så lidt tid med sin mor
Det kan du læse en masse om i udviklingspsykologien.
Jeg tror du kommer til at fortryde det seriøst, hvis du kun giver dig selv så lidt tid med baby, så tag det op til genovervejelse
Ellers synes jeg næsten du skal vente til du er færdiguddannet, hvis du ikke er klar på barsel 
Undskyld det er off-topic, det er bare et godt råd!
Anmeld