Hvordan bliver man privat dagplejer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

LISBETH:-)

Louise mortil4 skriver:

Det er jo nemlig rigtig det du er inde på der, jeg vil jo også sys det er en stor frynsegode at man kan nå de ting feks mens ungerne sover. også som du skriver at dine egne unger kan være der sammen med DPungerne så de slipper for at skulle være alene hjemme efter skole. Det i sig selv er vel også noget værd udover lønnen??

Ihvertfald for mig  Men selvfølgelig skal det kunne hænge sammen! Og det tror jeg godt det vil kunne her!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Jeg har ikke dårlig samvittighed, for jeg gør det jeg vil lægge navn til, og hvis det ikke er godt nok, så må de sku fyre mig! Jeg er så også støttepædagog så har lidt mindre børn end normalen og holde øje med og aktivere! Jeg har også været uddannet i 9 år, men synes især de sidste 4 år har været anstrengende med alt deres sparelort som i min verden slet ikke sparer en skid.

F.eks. jeg er/var i en lille special klasse som kommunen har valgt og lukke fordi der skal spares. Børnene i klassen kan IKKE fungere sammen med mange andre børn. Derfor er der kun 7 børn i klassen. Nu er de så anbragt i alm folkeskoleklasser af sparer hensyn - eller inklusion som de dækker det over. Børnene splitter klasserne ad og den ene drengs klasse kører på 4. lærer siden han startede i klassen i august. De andre er langtidssygemeldte. Samtidig får de "normale" børn ikke ordentlig undervisning, drengen bliver endnu mere adfærdsvanskelig, samarbejdet til forældrene der skal holdes i kort snor, glider ud fordi læren har mange forældre og skulle samarbejde med osv osv osv så det eneste de får ud af det er at drengen bliver anbragt på institution til x antal mange 1000 kr pr måned samt lønninger til 3 pædagoger der er over ham dag og nat. Jeg er ikke matmatikker men kan sagtens regne ud at man ikke sparer en skide, tværimod og sådan er det hele tiden. Har masser af eksempler.  Synes ikke vi kan være det bekendt!

Jeg kan jo så desværre ikke rigtigt udføre mit job som man gerne ville have det skulle gøres  for så var der andre borgere der ville blive snydt for morgenmad eller bad i den anden ende , vil så lige sige at jeg ikke syntes min arbejdskommune er den værste på ældreområdet . Men det er bestemt ikke som det var for 9 år siden   Der drak man kaffe hos borgerne og gjorde rent 1 time pr uge .. På skolefronten kan man virkelig mærke at der er besparelser  ved jeg alt om med et barn med indlæringsvanskeligheder

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

Louise mortil4 skriver:

Det er jo nemlig rigtig det du er inde på der, jeg vil jo også sys det er en stor frynsegode at man kan nå de ting feks mens ungerne sover. også som du skriver at dine egne unger kan være der sammen med DPungerne så de slipper for at skulle være alene hjemme efter skole. Det i sig selv er vel også noget værd udover lønnen??

Ved ikke om du har læst mine for og i mod grunde   Men seriøst er lønnen ikke høj nok og med det job jeg har i dag er jeg nærmest før hjemme end mine skolebørn

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Jeg kan jo så desværre ikke rigtigt udføre mit job som man gerne ville have det skulle gøres  for så var der andre borgere der ville blive snydt for morgenmad eller bad i den anden ende , vil så lige sige at jeg ikke syntes min arbejdskommune er den værste på ældreområdet . Men det er bestemt ikke som det var for 9 år siden   Der drak man kaffe hos borgerne og gjorde rent 1 time pr uge .. På skolefronten kan man virkelig mærke at der er besparelser  ved jeg alt om med et barn med indlæringsvanskeligheder

Nej det kan du ikke. Forestiller mig at alt er presset til det yderste. ØV

Ja skoleområdet (og meget andet) er virkelig på et lavpunkt. Desværre går det mest ud over de elever der virkelig har brug for noget ekstra! ØV igen!

Anmeld

20. juni 2011

sandorff

lisbeth2910 skriver:

Jeg går selv med samme overvejelser og har lavet en tråd herinde hvor jeg fik nogen rigtig gode svar!

Hvis du er syg eller lign. skal forældrene selv finde andre muligheder. Du kan have en vikar ansat men hende skal du jo så aflønne ud af din egen løn derud over vil børnene stadig være i dit hus.

Ferier er det samme som ovenstående

Ja du bestemmer selv åbninstiderne, men hvis du ikke har en fleksibel åbningstid så får du heller ingen børn. De fleste private dp'er arbejder op til 50 timer om ugen

Kommunen står for godkendelse mv og det er det samme som kommunale dp'er

Du kan formentlig læse på din kommunes hjemmeside hvad din løn er. Her i guldborgsund hvor jeg bor er taksten 6000 et eller andet pr. barn og man må have op til 5 børn. Ud af det beløb skal du så betale mad til dp børnene, legetøj mv. Man har et fradrag på 43% som privat dp'er

4.949,- ligger den på i øjeblikket

Anmeld

20. juni 2011

sandorff skriver:

Ja det er det de får retur men hvad indsætter de på din konto?

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

sandorff skriver:

Må jeg spørge hvor meget du har udbetalt hver md som privat dagplejer og hvor mange timer du har pr uge

Anmeld

20. juni 2011

sandorff

lisbeth2910 skriver:

Ja det er det de får retur men hvad indsætter de på din konto?

forældrene får 4949 indsat på deres nemkonto. de skal så overføre de 4949 + egenbetaling til dig. egenbetalingen bestemmer du selv hvad den skal være. jeg har den på 1850,-

ved der er en anden privat dagplejer hvor den ligger på 2500,-

men du bestemmer faktisk selv hvad du vil tjene. hvis du vil have din egenbetaling til at ligge på 3000,- - så gør du det. tror bare ikke du får så mange kunder i butikken

Anmeld

20. juni 2011

sandorff skriver:

forældrene får 4949 indsat på deres nemkonto. de skal så overføre de 4949 + egenbetaling til dig. egenbetalingen bestemmer du selv hvad den skal være. jeg har den på 1850,-

ved der er en anden privat dagplejer hvor den ligger på 2500,-

men du bestemmer faktisk selv hvad du vil tjene. hvis du vil have din egenbetaling til at ligge på 3000,- - så gør du det. tror bare ikke du får så mange kunder i butikken

ahhhh tak smart!

Anmeld

20. juni 2011

sandorff

Muffi<3 skriver:

Må jeg spørge hvor meget du har udbetalt hver md som privat dagplejer og hvor mange timer du har pr uge

nej det tror jeg ikke du skal spørge om  sidst jeg svarede på det skabte jeg en utrolig negativ debat.

men der ER et godt betalt job, jeg arbejder pt 48 timer. regner med vi sætter timeantallet op hvis min mand også bliver godkendt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.