Hvordan bliver man privat dagplejer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

LISBETH:-)

Muffi<3 skriver:

He he super   Det er ikke for lønnens skyld jeg vil gøre det , gad rigtigt godt passe børn herhjemme , men jeg vil sørme også betales for det   Vil ikke forlade min 30 timers stilling til fordel for 50 timer uden rigtigt at få noget ud af det .

Lige præcis! Der skal da være lidt gode ved og arbejde så mange timer.

Jeg har fået nyt job pr. 1/8 som jeg bliver nødtil og afprøve inden jeg kaster mig ud i projekt privat dp. Tror jeg vil tænke rigtig meget over hvad jeg gik glip af, hvis jeg ikke prøver først. Synes bare i disse sparer tider at det er rigtig træls og være pædagog - altså offentlig ansat!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

Så har hun skrevet tilbage og siger at de 23.000 kr passer meget godt! Der skal jo så tages højde for at man måske ikke altid -ihvertfald i starten har alle 5 pladser udfyldt og så bliver ens løn jo også det mindre!

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Lige præcis! Der skal da være lidt gode ved og arbejde så mange timer.

Jeg har fået nyt job pr. 1/8 som jeg bliver nødtil og afprøve inden jeg kaster mig ud i projekt privat dp. Tror jeg vil tænke rigtig meget over hvad jeg gik glip af, hvis jeg ikke prøver først. Synes bare i disse sparer tider at det er rigtig træls og være pædagog - altså offentlig ansat!

Ja fortæl mig om det   hold op det er ikke rart at være gammel eller barn i år 2011 , ej heller ansat

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Så har hun skrevet tilbage og siger at de 23.000 kr passer meget godt! Der skal jo så tages højde for at man måske ikke altid -ihvertfald i starten har alle 5 pladser udfyldt og så bliver ens løn jo også det mindre!

Ok   Tak for hjælpen , det er lønnen så for lav til at jeg vil kaste mig ud i   årh det ville ellers være dejligt at være selvstændig og at kunne tilbyde børn en dejlig tryg hverdag

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Ja fortæl mig om det   hold op det er ikke rart at være gammel eller barn i år 2011 , ej heller ansat

Næh synes jeg er til grin når jeg har taget en uddannelse på 3,5 år for at være gårdvagt

Så hellere have sit eget hvor man kan gøre en forskel, og selv sætte dagsordenen!

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Ok   Tak for hjælpen , det er lønnen så for lav til at jeg vil kaste mig ud i   årh det ville ellers være dejligt at være selvstændig og at kunne tilbyde børn en dejlig tryg hverdag

Ærgeligt men synes også man skal tage med at man godt lige kan smide en vask over, tømme opvaskemaskinen osv men man er på arbejde så skal det ikke gøres i fritiden. Ens egne børn kan også været hjemme selv om der er dp børn, og så skal ens egne børn ikke sidde i institution mange timer hver dag! Især for mig der har små børn! Så jeg er stadig på hvis det nye job viser sig og være

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Ærgeligt men synes også man skal tage med at man godt lige kan smide en vask over, tømme opvaskemaskinen osv men man er på arbejde så skal det ikke gøres i fritiden. Ens egne børn kan også været hjemme selv om der er dp børn, og så skal ens egne børn ikke sidde i institution mange timer hver dag! Især for mig der har små børn! Så jeg er stadig på hvis det nye job viser sig og være

Alexander går i en vuggestue som jeg er rigtigt glad for , han har 10 mdr tilbage og så skal han i Bh .   Jeg skulle have nogen til at afl og hente ham hver dag   og min teenager står for opvaskemaskinen he he ,,, Nej det ville give mig en noget mere besværlig hverdag og det syntes jeg ikke er det værd . Tjente jeg meget mere end det jeg har nu vile det være en anden snak . .

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Næh synes jeg er til grin når jeg har taget en uddannelse på 3,5 år for at være gårdvagt

Så hellere have sit eget hvor man kan gøre en forskel, og selv sætte dagsordenen!

He he gårdvagt   det lyder spændende , ,   os kommunal ansatte får mere og mere at lave til en meget ringe løn og så har man tilmed dårlig samvittighed når man går hjem pga man arbejder med mennesker og stresser rundt   og alligevel fortsætter man (jeg gør) på 9 år .

Anmeld

20. juni 2011

Louise mortil4

lisbeth2910 skriver:

Det er jo nemlig rigtig det du er inde på der, jeg vil jo også sys det er en stor frynsegode at man kan nå de ting feks mens ungerne sover. også som du skriver at dine egne unger kan være der sammen med DPungerne så de slipper for at skulle være alene hjemme efter skole. Det i sig selv er vel også noget værd udover lønnen??

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

He he gårdvagt   det lyder spændende , ,   os kommunal ansatte får mere og mere at lave til en meget ringe løn og så har man tilmed dårlig samvittighed når man går hjem pga man arbejder med mennesker og stresser rundt   og alligevel fortsætter man (jeg gør) på 9 år .

Jeg har ikke dårlig samvittighed, for jeg gør det jeg vil lægge navn til, og hvis det ikke er godt nok, så må de sku fyre mig! Jeg er så også støttepædagog så har lidt mindre børn end normalen og holde øje med og aktivere! Jeg har også været uddannet i 9 år, men synes især de sidste 4 år har været anstrengende med alt deres sparelort som i min verden slet ikke sparer en skid.

F.eks. jeg er/var i en lille special klasse som kommunen har valgt og lukke fordi der skal spares. Børnene i klassen kan IKKE fungere sammen med mange andre børn. Derfor er der kun 7 børn i klassen. Nu er de så anbragt i alm folkeskoleklasser af sparer hensyn - eller inklusion som de dækker det over. Børnene splitter klasserne ad og den ene drengs klasse kører på 4. lærer siden han startede i klassen i august. De andre er langtidssygemeldte. Samtidig får de "normale" børn ikke ordentlig undervisning, drengen bliver endnu mere adfærdsvanskelig, samarbejdet til forældrene der skal holdes i kort snor, glider ud fordi læren har mange forældre og skulle samarbejde med osv osv osv så det eneste de får ud af det er at drengen bliver anbragt på institution til x antal mange 1000 kr pr måned samt lønninger til 3 pædagoger der er over ham dag og nat. Jeg er ikke matmatikker men kan sagtens regne ud at man ikke sparer en skide, tværimod og sådan er det hele tiden. Har masser af eksempler.  Synes ikke vi kan være det bekendt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.