HJÆLP til legekammerater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2011

jette1983

Anonym skriver:

Ja du har ret  tro også jeg vil holde på det en periode. Så må vi se - tænker jeg tar en lille snak med moderen næste gang vi ses.

Mange tak for dine svar

velbekom 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2011

kamtok

Anonym skriver:

Må sige det har jeg faktisk prøvet  Men problemet er at det for den enes vedkommen er kammeraten blandt ynglings siden børnehaven og de er 10 nu.

Sagde idag , at jeg faktisk ikke syntes han er en god kammerat når han brænder dem af på den måde.

Også fordi vi konstant har konflikter herhjemme pga af dette. Aldrig problemer med andre legekammerater.

Tænkte godt at det måske kunne være problematisk at få dem til det, da de jo gerne vil lege med ham, men det var et forsøg værd.. ;-)

Anmeld

19. juni 2011

camilla28

næste gang du har aftalt med drengens mor og drengen  at ungerne skal lege sammen og han så brænder  jer af så ringer du direkte til drengens mor og siger det som det er og det gør du hver gang det sker

og så synes jeg at dine drenge skal finde en anden god ven

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Tænkte godt at det måske kunne være problematisk at få dem til det, da de jo gerne vil lege med ham, men det var et forsøg værd.. ;-)

De vil gerne lege sammen fra begge sider af  Og det er jo skønt. Det er en SUPER sød dreng og ligeledes moderen.

Så mangler hjælp / forslag til hvordan vi evt kan løse problemet med afbrændinger fra kammeratens side..

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

næste gang du har aftalt med drengens mor og drengen  at ungerne skal lege sammen og han så brænder  jer af så ringer du direkte til drengens mor og siger det som det er og det gør du hver gang det sker

og så synes jeg at dine drenge skal finde en anden god ven

Jeg laver ikke aftaler ikke med drengens mor omkring legeaftaler.

Drengene ordner det selv i skolen - Og det er der han brænder dem af. Ved først og love f.eks den ene og lege . Næste frikvarter den anden . Eller en helt tredje fra klassen.

Og det gør jo at de bliver skuffet fordi det sker flere gange om ugen.

Det er en SUPER sød dreng ellers - men aghh bliver så gal på drengens vejne.

Anmeld

19. juni 2011

camilla28

Anonym skriver:

Jeg laver ikke aftaler ikke med drengens mor omkring legeaftaler.

Drengene ordner det selv i skolen - Og det er der han brænder dem af. Ved først og love f.eks den ene og lege . Næste frikvarter den anden . Eller en helt tredje fra klassen.

Og det gør jo at de bliver skuffet fordi det sker flere gange om ugen.

Det er en SUPER sød dreng ellers - men aghh bliver så gal på drengens vejne.

synes bare at moderen også skalvære en del af det og stå til regnskab

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

camilla28 skriver:

synes bare at moderen også skalvære en del af det og stå til regnskab

Vil også tage en snak med hende

Anmeld

19. juni 2011

Mi

Du kan jo bringe på banen med moderen, at dine drenge bliver kede af det, når de bliver brændt af. Hvis hun ikke vil støtte sin dreng i at holde sine aftaler, så må du tale med dine drenge om at de skal prøve at finde nogle andre at lege med i stedet for, så de ikke oplever at blive svigtet.

Min den ene pige har en bedste veninde. De er virkelig glade for hinanden. Men min pige bliver bare ofte ked af det, fordi veninden fortælller deres hemmeligheder til de andre eller driller. Jeg har talt med min datter om at hun jo så bare ikke skal regne med veninden og at der også er mange andre at lege med. De skal jo lærer at passe på sig selv de små pus, for der er mange mennesker derude, som ikke vil dem det bedste desværre

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Du kan jo bringe på banen med moderen, at dine drenge bliver kede af det, når de bliver brændt af. Hvis hun ikke vil støtte sin dreng i at holde sine aftaler, så må du tale med dine drenge om at de skal prøve at finde nogle andre at lege med i stedet for, så de ikke oplever at blive svigtet.

Min den ene pige har en bedste veninde. De er virkelig glade for hinanden. Men min pige bliver bare ofte ked af det, fordi veninden fortælller deres hemmeligheder til de andre eller driller. Jeg har talt med min datter om at hun jo så bare ikke skal regne med veninden og at der også er mange andre at lege med. De skal jo lærer at passe på sig selv de små pus, for der er mange mennesker derude, som ikke vil dem det bedste desværre

Du hare helt ret - Tror også jeg vil tage en snak med hende næste gang vi ses. Se hvad hun siger.

Kan selvfølgelig ikke skåne dem igen hele livet mod skuffelser eller nederlag. Men det er jo min opgave at fortælle og gejde dem.

Mine drenge har også denne kammerat som yngling og han er en sød dreng. Bortset fra det med aftaler. Og det sjove er at han slet bliver SÅ KED af det hvis det sker den anden vej ( er sket 1 gang )

Så tror ikke han tænker over det - for han vil jo bare gerne lege. Og det vil mine jo også nok derfor de tar det så nært

Anmeld

19. juni 2011

Mi

Anonym skriver:

Du hare helt ret - Tror også jeg vil tage en snak med hende næste gang vi ses. Se hvad hun siger.

Kan selvfølgelig ikke skåne dem igen hele livet mod skuffelser eller nederlag. Men det er jo min opgave at fortælle og gejde dem.

Mine drenge har også denne kammerat som yngling og han er en sød dreng. Bortset fra det med aftaler. Og det sjove er at han slet bliver SÅ KED af det hvis det sker den anden vej ( er sket 1 gang )

Så tror ikke han tænker over det - for han vil jo bare gerne lege. Og det vil mine jo også nok derfor de tar det så nært

Men selvom han ikke selv bliver så ked af det, hvis det sker for ham selv, så er det jo stadig en uheldig adfærd. Han ender jo netop med at kammeraterne bliver trætte af det, og går uden om ham.

Min pige har i hvert fald haft en masse ud af at distancere sig fra sin veninde i en periode. De er stadig gode venner, men vi prøver at støtte op om at lave legeaftaler med nogle af de andre piger, så hun får en bredere skarer af veninder.

Håber at moderen vil tage imod det på en god måde, når du får talt med hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.