HJÆLP til legekammerater

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.338 visninger
38 svar
0 synes godt om
18. juni 2011

Anonym trådstarter

Har n problemstilling angående legekammerater som jeg håber I kan hjælpe med.

Problemet er : Mine 2 store drenge har en fælles legekammerat fra klassen som de begge leger med. Denne dreng laver ALTID dobbelt aftaler med flere kammerater ad gangen. Hvilket gør at jeg ofte står med drenge som er blevet brændt af = ked af det.

De må ikke lege flere hos denne dreng og han er ikke meget for at lege andre steder end hjemme.

Min drene fortalte endnu engang ( idag ) at de en dag havde aftalt og lege efter skole . De ringede hjem til begge os forældre og fik et ja. I frikvarteret efter aftalelegekammeraten så med en anden at de skulle lege. Og de tog hjem sammen.

Bliver ski en smule gal over denne opførsel - men kan jo selvfølgelig ikke gøre så meget. Men vi har SÅ mange konflikter herhjemme pga af netop dette.

Begge mine drenge vil gerne lege med ham og de må ikke lege 3 sammen derhjemme. Problemet er at først laver han en aftale med T - bagefter med O og så bliver den ene brændt af. Og jeg står med 2 drenge der konstant diskutere hvem der skal lege

Er veninde med moderen men kan ikke finde ud af om jeg skal snakke med hende om problemet. Eller blande mig uden om.

T har en enkelt gang lavet en aftale med kammeraten som han ikke kunne holde . Og 2 sek efter havde jeg moderne i røret fordi hendes drenge ( kammeraten ) stod grædende derhjemme.

Tjja det er jo det vi oplever et par gange om ugen.

Hvad ville du gøre ????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2011

jette1983

jeg ville helt sikkert snakke med moderen, når i er veninder og hun selv reagere så synes jeg absolut du skal gøre det samme, hendes søn skal jo også lære at det ikke er pænt at brænde folk af, ellers ender han bare med at ingen gider at lege med ham.

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

jette1983 skriver:

jeg ville helt sikkert snakke med moderen, når i er veninder og hun selv reagere så synes jeg absolut du skal gøre det samme, hendes søn skal jo også lære at det ikke er pænt at brænde folk af, ellers ender han bare med at ingen gider at lege med ham.

Det siger manden godt nok også - har også forsigtigt bragt den på banen en dag men hun lå det ligesom over på mine drenge.

Men oplever bare så ofte 2 grædende drenge der skændes over hvem der skal lege med ham. Fordi han laver aftale med begge på samme tid.

Og syntes historien idag var lige grov nok - syntes ski det var lidt frækt. Og ofte siger han til T , Hvad skal du laver idag ?? T siger , ingenting . Kammeraten siger , jo du skal lege med mig. Og når T så efter skole tid siger , skulle vi lege. Nej så har han lavet en anden aftale.

Bliver sku så gal , prøver og lære mine drenge en aftale er en aftale.

Anmeld

18. juni 2011

kamtok

Anonym skriver:

Det siger manden godt nok også - har også forsigtigt bragt den på banen en dag men hun lå det ligesom over på mine drenge.

Men oplever bare så ofte 2 grædende drenge der skændes over hvem der skal lege med ham. Fordi han laver aftale med begge på samme tid.

Og syntes historien idag var lige grov nok - syntes ski det var lidt frækt. Og ofte siger han til T , Hvad skal du laver idag ?? T siger , ingenting . Kammeraten siger , jo du skal lege med mig. Og når T så efter skole tid siger , skulle vi lege. Nej så har han lavet en anden aftale.

Jeg ved overhovedet ikke om det er muligt, men prøv at få dine drenge til at svare kammeraten tilbage, at de ikke skal lege med ham, fordi han altid brænder dem af.

Anmeld

18. juni 2011

Aves.

Det må være dine drenge der skal lære at de ikke kan regne med ham drengen og så sige fra...det er jo ikke små børn, men skolebørn...de må finde en anden at lege med og du kunne jo støtte dem i det, evt tale med dem om hvordan de har det med han brænder dem af og om de har tænkt over han gør det tit osv osv...jeg mener bestemt ikke du skal blande moderen ind i det, hvad vil du have hun skal gøre? Støt dine drenge i at sige til og fra og lære at forholde sig til og tackle skuffelser...dem vil de møde tit, så det er meget god læring, selvom det da er træls.

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

kamtok skriver:

Jeg ved overhovedet ikke om det er muligt, men prøv at få dine drenge til at svare kammeraten tilbage, at de ikke skal lege med ham, fordi han altid brænder dem af.

Må sige det har jeg faktisk prøvet  Men problemet er at det for den enes vedkommen er kammeraten blandt ynglings siden børnehaven og de er 10 nu.

Sagde idag , at jeg faktisk ikke syntes han er en god kammerat når han brænder dem af på den måde.

Også fordi vi konstant har konflikter herhjemme pga af dette. Aldrig problemer med andre legekammerater.

Anmeld

18. juni 2011

jette1983

Anonym skriver:

jeg ville gdt nok også blive såret og gal hvis det var min datter der skule skuffes gang på gang. 

Hvis det ikke hjælper at tale med moderen, så er det måske en ide at prøve at snakke med dine drenge om at man ikke skal finde sig i at blive trampet på, jeg ved godt at det er svært i den alder for alle børn viljo bare gerne leges med og være en del af fællesskabet, men jeg synes alligevel det er vigtigt at lære dem hvad der er iorden og hvad der ikke er.

Når min datter føler sig uretfærdigt behandlet siger hun enten fra eller går sin vej fordi jeg har sagt til hende hver gang hun er kommet hjem ked af det efter hun har været ude at lege med andre at hun ikke skal finde sig i at blive uretfærdigt behandlet, det er ok at sige fra.

Pyha det blev langt men håber du forstår hvad jeg mener.

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Det må være dine drenge der skal lære at de ikke kan regne med ham drengen og så sige fra...det er jo ikke små børn, men skolebørn...de må finde en anden at lege med og du kunne jo støtte dem i det, evt tale med dem om hvordan de har det med han brænder dem af og om de har tænkt over han gør det tit osv osv...jeg mener bestemt ikke du skal blande moderen ind i det, hvad vil du have hun skal gøre? Støt dine drenge i at sige til og fra og lære at forholde sig til og tackle skuffelser...dem vil de møde tit, så det er meget god læring, selvom det da er træls.

Sagen er jo bare den af :

1) Jeg har så sent som i søndags fået en sms af selv samme mor , der lige skulle tjekke op med an legeaftale de havde lavet senere på dagen. Hun ville bare lige være sikker ( så hendes ikke blev brændt af for han bliver nemlig MEGET ked af det så )

2) Min den ene dreng har 1 GANG , lavet en ½ aftale med kammeraten men glemte den så. Han ringede og spurgte efter min drneg som jo så ikke var hjemme. 2 sek efter havde jeg moderen i røret som stod med en grædende dreng.

3) Normalt blandet jeg mig bestemt ikke i deres aftale men syntes simpelhen ikke han kan være det bekendt. Han gør det hver evig eneste dag.

Anmeld

18. juni 2011

Aves.

Anonym skriver:

Sagen er jo bare den af :

1) Jeg har så sent som i søndags fået en sms af selv samme mor , der lige skulle tjekke op med an legeaftale de havde lavet senere på dagen. Hun ville bare lige være sikker ( så hendes ikke blev brændt af for han bliver nemlig MEGET ked af det så )

2) Min den ene dreng har 1 GANG , lavet en ½ aftale med kammeraten men glemte den så. Han ringede og spurgte efter min drneg som jo så ikke var hjemme. 2 sek efter havde jeg moderen i røret som stod med en grædende dreng.

3) Normalt blandet jeg mig bestemt ikke i deres aftale men syntes simpelhen ikke han kan være det bekendt. Han gør det hver evig eneste dag.

Jamen, det er vel ikke jeres ansvar..du må da skrive til hende at det finder jeres børn selv ud af og så er den ikke længere. Jeg ville holde mig langt fra den der bikube og lade børnene styre det helt selv. En dag bliver de forhbentlig træt af sådan en dårlig ven og finder andre...kan du ikke støtte dem i legeaftaler med andre børn...

Men dig og moderen...hold jer væk og lad ungerne om det...de skal lære det...jo..

Anmeld

18. juni 2011

Anonym trådstarter

jette1983 skriver:

jeg ville gdt nok også blive såret og gal hvis det var min datter der skule skuffes gang på gang. 

Hvis det ikke hjælper at tale med moderen, så er det måske en ide at prøve at snakke med dine drenge om at man ikke skal finde sig i at blive trampet på, jeg ved godt at det er svært i den alder for alle børn viljo bare gerne leges med og være en del af fællesskabet, men jeg synes alligevel det er vigtigt at lære dem hvad der er iorden og hvad der ikke er.

Når min datter føler sig uretfærdigt behandlet siger hun enten fra eller går sin vej fordi jeg har sagt til hende hver gang hun er kommet hjem ked af det efter hun har været ude at lege med andre at hun ikke skal finde sig i at blive uretfærdigt behandlet, det er ok at sige fra.

Pyha det blev langt men håber du forstår hvad jeg mener.

Forstår hvad du siger og det er også det jeg prøver på.

Det skærer jo i mit moder hjerter hver gang de er brændt af. Nu er det jo tvillinger jeg har og begge går i klassen med kammeraten

Og den måde han er på i forhold til aftaler -  giver så mange unødvendige konflikter imellem mine børn- Fordi de skændes om hvem der skal lege idag - Fordi kammeraten har lovet dem begge. De må kun lege en ad gange hos ham og han er ikke meget for at lege andre steder.

Prøver også som dig og lærer dem, at de ikke skal finde sig i den behandling, men han er bland ynglingst kammeraterne . Så det er ikke så ligetil.

Tror jeg vil snakke med moderen om det - for han skal jo også lære at sådan er man ikke en god kammerat.

Min den ene har 1 gang lavet en ½ aftale med ham . For derefter at glemme den. Kammeraten ringede så for at snakke med min dreng men han var ikke hjemme. 2sek efter havde jeg moderne i røret som stod med en meget ked af det dreng. Men sådan står jeg OFTE

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.