Stort byllup, men billigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Muffin_girl

Thalia skriver:

Vi holdt bryllup for 50 gæster og endte alt i alt med en regning på 23000 - og det inkluderede tøjet

Vi bookede receptionen på et virkeligt lækkert hotel i Aalborg, og bestilte en buffet til en aftalt kuvertpris, men hvor kokken så måtte bestemme indholdet. På den måde kunne vi få masser af god mad billigt, fordi han kunne bruge årstidens grøntsager og benytte sig af aktuelle tilbud på kød :-)

Derudover kan jeg altså varmt anbefale Lenas blog som rummer en masse ideer til flotte bryllupsting man kan lave selv. Hun holdt selv et kæmpe overdådigt bryllup til næsten ingen penge, og i planlægningen af det gik der nærmest sport i at få alting billigere end man normalt forestiller sig det er muligt

Ved godt tråden er gammel.. Men hvor hvor holdte i bryllup??  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Thalia

AalborgPigen skriver:

Ved godt tråden er gammel.. Men hvor hvor holdte i bryllup??  

Vi holdt receptionen på Phønix

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

Thalia skriver:

Vi holdt receptionen på Phønix

Jeg troede det var mega dyrt der ?? 

Anmeld

7. august 2011

norenberg

Anonym skriver:

Har lige hurtigt lavet et lille overslag.. Lyder det helt urealistisk i jeres øre ???

Vi bliver (foreløbig ) 44 mennesker inkl. de aller nærmeste venner.. Ville egentlig gerne have lidt flere med, men budgettet skulle gerne holde.. Håber på at holde det UNDER 20.000. Er det heeeelt urealistisk ?????

Vi er oppe på 17.200 kr i udgifter, men regner med flere.. Transport til og fra kirken er ikke vigtig Ville egentlig gerne til fotograf, men den er heller ikke sikker..

Men altså.. Hvad mangler jeg ?

Kjole ; 3000

Frisør : 1500?

Brudepige tøj 2 stk. : 1000 tilsammen

Leje af habit : 700 ? (bare en dag)

Mad : 5000

Drikkevare : 3000

Pynt : 1000 (Lys, servietter og bordkort)

Forsamlingshus : 2000 (ca)

Invitationerne laver vi selv

Kom gerne med input

der kommer vel også lidt udgifter til noget personale som skal hjælpe til, til festen....

Anmeld

7. august 2011

Thalia

AalborgPigen skriver:

Jeg troede det var mega dyrt der ?? 

Det kommer vist helt an på hvad man er ude efter. Jeg syntes de var utroligt søde, enormt dygtige og at priserne var helt i orden.

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

Thalia skriver:

Det kommer vist helt an på hvad man er ude efter. Jeg syntes de var utroligt søde, enormt dygtige og at priserne var helt i orden.

Hvad gav i pr person ?? 

Anmeld

7. august 2011

Lise

Ved det er en gammel tråd, men svarer alligevel.

Vi holdt bryllup for 50 personer for 30.000 kr tror jeg, inkl tøj. Vi betalte selv ca 15000, og mine forældre resten, så derfor ved jeg ikke helt hvad det kostede.

Jeg købte tøj for knap 2000 kr - en råhvid kjole i Edith & Ella, og så selvfølgelig sko, makeup mv . Ønskede ikke en rigtig brudekjole, da det var rådhusbryllup og havefest.

Vi holdt festen i vores have. Her købte vi et brugt havetelt for 700 kr (vi solgte den to dage efter bryllupet til 750 kr ), så lejede vi borde og stole hos et eller andet udlejningsfirma, men ikke så alle kunne sidde ned på samme tid. Så måtte nogle cirkulere lidt - det fungerede perfekt. Vi havde også vores egne havemøbler, og det var ikke noget suppe-steg og is bryllup, så man var ikke pålagt at sidde pænt på sin plads på noget tidspunkt.

Maden bestilte vi hos et cateringfirma. Vi købte en receptionsmenu - det kostede os knap 5000 kr. Hertil supplerede vi med ostebord, frugt, minisandwich, frikadeller (der var en del børn), brød, laks og noget. Der var i hvert fald masser af lækker mad.

Bryllupskagen lavede en fra min mødregruppe - hun gør sig i den slags kagebageri, og den var meget fin. Den var billig, der var masser af den, den smagte fantastisk - og så var hun så sød at levere den en times tid før vi skulle have den

Drikkevarer købte vi i Tyskland. Manden min kørte ned en tur og fyldte i traileren, så der var rigeligt. Så havde vi sådan en køleboks - sådan en rund en, hvor der kunne ligge kildevand i hvis det var i en butik - som stod i hjørnet af teltet, fyldt med øl, vand, vin, sommersby så folk kunne bare forsyne sig.

En bekendt af min mor hjalp til i køkkenet. Og hun var helt uundværlig. Hun sørgede for at der konstant var mad i buffeten, drikkevarer i køleboksen og at der var pænt og rent. Fantastisk job, gjorde hun.

Om aftenen tændte vi grillen og smed noget kød på. Køkkendamen havde lavet noget pastasalat, så det blev serveret til. Det var ikke prangende, men folk var fulde og glade, da vi nåede dertil, så det var skønt alligevel

Det startede klokken 14, og de sidste blevet jaget ud kl 2:30, da bruden ikke orkede mere. Var også lige mor til en fire-mdr baby, der fik mad om natten på samme tid... Det var en fantastisk dag, stemningen var super hele dagen og vejret var bare helt perfekt sommervejr. Perfekt var det.

Anmeld

7. august 2011

Thalia

Hvad gav i pr person ?? 

Puha, jeg kan faktisk ikke huske det nøjagtigt - jeg kan godt se om jeg kan grave papirerne frem hvis det er.

Det var nok lige omkring 200kr pr person for maden (kokkens valg til en blandet buffet - hvilket holdt prisen nede), til dessert/kaffe  havde vi bestilt bryllupskage ved Salling bageren (det var phønix der anbefalde ham). Den kostede 2200kr og der var mere end rigeligt - vi levede af kage i flere dage efter.

Og oven i prisen var selvfølgelig drikkevarer...

Med i prisen var opdækning i salene, og blomster og servering. - Og så fik vi suiten stillet til rådighed så manden og jeg overnattede i fantastiske omgivelser og spiste en enorm morgenmad før vi tog hjem og åbnede gaver :-)

Og bordene så sådan her ud -->

Anmeld

7. august 2011

Muffin_girl

Thalia skriver:

Puha, jeg kan faktisk ikke huske det nøjagtigt - jeg kan godt se om jeg kan grave papirerne frem hvis det er.

Det var nok lige omkring 200kr pr person for maden (kokkens valg til en blandet buffet - hvilket holdt prisen nede), til dessert/kaffe  havde vi bestilt bryllupskage ved Salling bageren (det var phønix der anbefalde ham). Den kostede 2200kr og der var mere end rigeligt - vi levede af kage i flere dage efter.

Og oven i prisen var selvfølgelig drikkevarer...

Med i prisen var opdækning i salene, og blomster og servering. - Og så fik vi suiten stillet til rådighed så manden og jeg overnattede i fantastiske omgivelser og spiste en enorm morgenmad før vi tog hjem og åbnede gaver :-)

Og bordene så sådan her ud -->

Okay tak for hjælpen.. Nu må jeg hellere holde op med at spørge om mere så jeg ikke ødlægger TS tråd 

Anmeld

8. august 2011

TaAsJu

Vi var 65 til vores bryllup i april.. Maden var mandens bedste kammerat der stod for det med hans firma. Vi gav 100pr. Person. Det blive knap 6500. Og det var det dyrest!! Servering 3000. Øl vin og sodavand og sprut blev købt i Tyskland eller på tilbud og det blev 6000 ca. Kagen 2500. min kjole 4000 med slør og skørte pigerne tøj 700 til sammen med sko. Frisør gav jeg 300 for. Men min veninde er frisør!! Manden lejede smoking ved kineserne og gav 500. Brudebuket 1200. Plus pynt til omkring de 700( IKEA har meget) og fælles hus 1500.. Vi festede til kl 03.30. Der smuttede vi. Min svoger og bedste veninde lukkede festen en time sener også tog de sidste 10 i gaden sammen.. Vi sparede ikke på noget og havde en kanon fest... Men kig Nybo børne tøj.. De har nogle rigtig fede kjoler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.