Stort byllup, men billigt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.528 visninger
32 svar
0 synes godt om
17. juni 2011

Anonym trådstarter

Hej i dejlige damer

Ja sagen er den at min kæreste har friet til mig  Brylluppet bliver engang i 2012. Datoen er ikke helt fastsat endnu.. Nåå men sagen er den at vi begge har pænt store familier.. Så bare de nærmeste blive vi en 30-40 stykker.. Så kommer venner osv. Så regner med en 70-100 gæster.. Har ikke lige sat mig og regnet det ud endnu..

Spørgsmålet er så, hvordan vi kan gøre det billigst ? Jeg havde tænkt på at invitere familien og lidt af de aller nærmeste af vennerne i kirken og i evt et forsamlingshus og så lave div salater, pasta salater og noget forskelligt kød (frikadeller og måske helstegt pattegris). Og så lave sådan noget åbent hus til andre der skulle få lyst til at komme forbi lidt senere til kaffe og kage ? Vores budget er ikke så stort.. Drikkevare skal der heller ikke mangle. Det bliver nok øl og vand fra tyskland

Hvad vil i tro det koster pr. kuvert ? Bare ca

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2011

ciliemil

hej

mig og min mand blev gift i 2009 og vi have ikk så mange penge.

tror vi var 30 og med kjole og limo og festsal og mad og drikke og jakke sæt og tøj til 3 børn blive det 30.000kr.

mad bestilte vi til 100kr på kuvert

Anmeld

19. juni 2011

Anonym trådstarter

ciliemil skriver:

hej

mig og min mand blev gift i 2009 og vi have ikk så mange penge.

tror vi var 30 og med kjole og limo og festsal og mad og drikke og jakke sæt og tøj til 3 børn blive det 30.000kr.

mad bestilte vi til 100kr på kuvert

Okay vi skal så ikke have limo osv og maden laver vi jo selv så bliver det vel billigere

Anmeld

19. juni 2011

ciliemil

byllup er meget dyrt men det kommer også an på hvor meget man selv vil lave og stå for..

Anmeld

19. juni 2011

Mumto3

Vi havde kæmpebryllup, og valgte at invitere alle med i kirke og reception bagefter (til receptionen var der champange, bryllupskage og sandwich) og så var det kun de nærmeste der var med til middag om aften.

Anmeld

19. juni 2011

Mi

Vi blev gift for 8 år siden. Vi var 80 gæster, holdte det i haven i telt, bestilte mad til 100kr pr kuvert, lavede selv dessert, bryllupskage og natmad. Musikken var en jukeboks. Købte drikkevarer i Tyskland og lavede selv alt pynt. Jeg syede selv min kjole og min mand fik et jakkesæt som ikke var alt for dyrt. Vi lånte en gammel bil til at køre os fra kirken til festen og fik en amatør til at tage billederne. Det kostede ca 40.000kr

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

Vi havde tænkt at stå for alt selv. Og så måske leje et billigt forsamlingshus.. Kjolen bliver en fra lilly og den jeg har kig på koster omkring de 2000 Men må vist lige i tænkeboks over hvordan vi gør det så billigt som muligt. For os kommer det ikke så meget an på om der er kaviar eller andre fine ting.. Folk skal nok hygge sig uanset hvad

Anmeld

20. juni 2011

Anonym trådstarter

Har lige hurtigt lavet et lille overslag.. Lyder det helt urealistisk i jeres øre ???

Vi bliver (foreløbig ) 44 mennesker inkl. de aller nærmeste venner.. Ville egentlig gerne have lidt flere med, men budgettet skulle gerne holde.. Håber på at holde det UNDER 20.000. Er det heeeelt urealistisk ?????

Vi er oppe på 17.200 kr i udgifter, men regner med flere.. Transport til og fra kirken er ikke vigtig Ville egentlig gerne til fotograf, men den er heller ikke sikker..

Men altså.. Hvad mangler jeg ?

Kjole ; 3000

Frisør : 1500?

Brudepige tøj 2 stk. : 1000 tilsammen

Leje af habit : 700 ? (bare en dag)

Mad : 5000

Drikkevare : 3000

Pynt : 1000 (Lys, servietter og bordkort)

Forsamlingshus : 2000 (ca)

Invitationerne laver vi selv

Kom gerne med input

Anmeld

21. juni 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Anonym skriver:

Har lige hurtigt lavet et lille overslag.. Lyder det helt urealistisk i jeres øre ???

Vi bliver (foreløbig ) 44 mennesker inkl. de aller nærmeste venner.. Ville egentlig gerne have lidt flere med, men budgettet skulle gerne holde.. Håber på at holde det UNDER 20.000. Er det heeeelt urealistisk ?????

Vi er oppe på 17.200 kr i udgifter, men regner med flere.. Transport til og fra kirken er ikke vigtig Ville egentlig gerne til fotograf, men den er heller ikke sikker..

Men altså.. Hvad mangler jeg ?

Kjole ; 3000

Frisør : 1500?

Brudepige tøj 2 stk. : 1000 tilsammen

Leje af habit : 700 ? (bare en dag)

Mad : 5000

Drikkevare : 3000

Pynt : 1000 (Lys, servietter og bordkort)

Forsamlingshus : 2000 (ca)

Invitationerne laver vi selv

Kom gerne med input

Hvad med at få en veninde til at sætte hår? Ved ikke hvilken frisure du har normalt, men man kan sagtens selv sætte håret fint uden en frisør, så længe man er lidt øvet .

Blomsterbuket kan du/en du kender også sagtens binde. Evt. nogle roser, bundet tæt, men silkebånd omkring 

Anmeld

21. juni 2011

Anonym trådstarter

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Hvad med at få en veninde til at sætte hår? Ved ikke hvilken frisure du har normalt, men man kan sagtens selv sætte håret fint uden en frisør, så længe man er lidt øvet .

Blomsterbuket kan du/en du kender også sagtens binde. Evt. nogle roser, bundet tæt, men silkebånd omkring 

Bum bum jeg vil gerne ligne en drøm og er bange for at mine veninder ikke kan leve op til det

buketten kan man nemlig sagtens lave selv Kender også en blomster dame der sikkert vil gøre det for hvad blomsterne koster Så det bliver intet problem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.